سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گردان 217 عاشورا
نوشته شده در تاریخ سه شنبه 91 خرداد 30 توسط


تاکنون اظهارنظرهای مختلفی درباره عوامل پشت پرده حوادث مصر مطرح شده و امروزه مصری‌ها هنوز نتوانسته‌اند درباره این حوادث پاسخ روشنی دریافت کنند.

در قاهره، از زمان انقلاب مصر در 25 ژانویه 2011 و سرنگونی رژیم دیکتاتوری "حسنی مبارک" تاکنون مصایب بسیاری برسر ملت مصر آمده که از حادثه "جمل" در میدان التحریر و در بحبوبه انقلاب آغاز شد و به حوادث خیابان "محمد محمود و نخست وزیری" و سپس کشتار "پورت سعید" کشیده شد تا اینکه آخرین آن در کشتار "العباسیه" نمود پیدا کرد و در هیچ یک از آنها عاملان واقعی جنایت‌ها مشخص نشده و همیشه و در تمام آن حوادث از طرف سومی سخن به میان می‌آید که عامل این حوادث بوده است.

واقعا این طرف سوم چه کسی است؟ به ویژه پس از حکم تبرئه دادگاه جنایی شمال قاهره که درباره معاونان حبیب العادلی، وزیر کشور حسنی مبارک صادر شد. این موضوع موجب شد تا این سوال بیش از پیش مطرح شود که واقعا قاتل تظاهرات‌کنندگان انقلابی در میدان‌های مختلف مصر کیست و به عبارت بهتر این طرف سوم چه کسی است؟ سرلشکر "عمر سلیمان"، مدیر سازمان اطلاعات و امنیت حسنی مبارک در تحقیقاتی که از وی در دادستانی مصر صورت گرفت،‌ ادعا کرد که این اخوان المسلمون بودند که بخش‌های مختلف پلیس را طی حوادث جمعه خشم به آتش کشیدند، و این جماعت را متهم به فراری دادن زندانیان موجود در زندان‌های مصر با کمک سازمان‌ها و طرف‌های خارجی و ایجاد آشوب و بلوا کرد و سرانجام اینکه طرف‌های خارجی را به حمایت از جنبش‌های انقلابی در مصر متهم کرد.

از سوی دیگر "صلاح عادلی"، منشی کل حزب کمونیست مصر تاکید کرد که چیزی به نام طرف سوم در حوادث مصر وجود ندارد و این صاحبان منافع و ارکان رژیم سابق هستند که در پس تمام حوادث قتل و کشتار و ترور و تجاوز و تعدی به شهروندان مصری قرار دارند. عادلی به این نکته اشاره می‌کند که شورای عالی نظامی مصر هنگامی که می‌خواهد طرف سوم را پنهان کند، اقدام به کنار کشیدن نیروهای امنیتی از عرصه می‌‌کند و اجازه نمی‌دهد در صحنه درگیری‌ها ظاهر شود.
ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ سه شنبه 91 خرداد 30 توسط


سی ان ان گزارش داد رژیم اسرائیل و عربستان از قیام های مردمی در کشورهای عرب به شدت می ترسند.


به نقل از باشگاه خبرنگاران ، فرید زکریا مجری برنامه جی پی اس شبکه تلویزیونی سی ان ان در ارزیابی مخالفان و موافقان جنبش دمکراتیک در دنیای عرب، بخشی از سخنان هفته اخیر جرج بوش را پخش کرد که در آن رئیس جمهور پیشین آمریکا می گوید ما از دمکراسی در هر کجای دنیا از خاورمیانه گرفته تا دیگر نقاط جهان حمایت می کنیم. جرج بوش می گوید آمریکا همواره در کنار کسانی قرار دارد که خواستار آزادی هستند.

فرید زکریا می گوید: جرج بوش سال ها پیش از آغاز بیداری اسلامی همواره از برقراری دمکراسی در آفریقا، خاورمیانه و در سراسر جهان حمایت کرده است. اظهارات بوش درباره دمکراسی در واقع نوعی خوش بینی محافظه کارانه است که با دیدگاه های بسیاری از محافظه کاران دیگر کاملا در تضاد است، برای مثال بنیامین نتانیاهو که نوامبر سال گذشته بیداری اسلامی را جنبشی اسلام گرا ضد غربی، ضد لیبرال، ضد اسرائیلی و غیر دمکراتیک توصیف کرد.
ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ سه شنبه 91 خرداد 30 توسط


روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز روز جمعه با انتشار مقاله ای از اطلاعات محرمانه درباره حملات سایبری و جنگ الکترونی آمریکا علیه تاسیسات هسته ای ایران پرده برداشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، انتشار این مقاله موجب برانگیختن خشم مجلس سنای آمریکا شد که خواستار تحقیق درباره این ادعاها شد.

روزنامه نیویورک تایمز اطلاعاتی را منتشر کرد که نشان می دهد باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا از زمان ورود به کاخ سفید و تصدی سمت ریاست جمهوری ، دستور حملات الکترونی از طریق اینترنت علیه مراکز غنی سازی اورانیوم به طور ویژه و عموما" تاسیسات هسته ای ایران را صادر کرده است.

این روزنامه اطلاعات ذکر شده را به نقل از منابعی ذکر کرده است که دراین برنامه های الکترونی کار می کنند. نیویورک تایمز نوشت: اوباما به طور محرمانه دستور جنگ الکترونی از طریق شبکه اینترنت علیه رایانه های ایرانی را صادر کرده است که به طور مستقیم از آنها برای راه اندازی و فعالیت تاسیسات هسته ای ایران استفاده می شود. جان مک کین عضو حزب جمهوری خواه مجلس سنای آمریکا در بیانیه ای که نسخه ای از آن در اختیار سی.ان.ان قرار گرفت، گفت: انتشار اطلاعات محرمانه با هدف تقویت وجهه رئیس جمهوری آمریکا قبل از انتخابات ماه نوامبر آینده است.

مک کین افزود: درز چنین اطلاعاتی ، عملیات سری مشابهی را که اکنون یا درآینده اجرا می شود ، تهدید خواهد کرد که این مساله به نوبه خود تهدیدی برای امنیت کل کشور به شمار می رود و به همین دلیل ، باید این درز اطلاعات متوقف شود؛ اگرچه برای رئیس جمهوری آمریکا مفید باشد.
ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ سه شنبه 91 خرداد 30 توسط


حقیقت جنگ نرم، تسلط بر افکار و اندیشه هاست تا نگرش ها و رفتارهای جمعی مردم را در اختیار گیرد و همدلی و همراهی ایشان را با اهداف خود داشته باشد. از آن جایی که با زور و خشونت نمی توان بر مغزها و فکرها تسلط یافت می بایست از ابزارهای جنگی خاصی بهره برد که این تسلط را فراهم آورد و همدلی و همراهی مخاطب را برانگیزد.

در جنگ نرم، مرزهای جغرافیایی فرو می پاشد و مرزهای مشخص جبهه های حق و باطل و ایمان و کفر و دوست و دشمن به هم می ریزد و تشخیص خودی از غیرخودی غیرممکن می شود؛ چراکه در جنگ تسلط بر مغزها، هدف، ایجاد امتی هم هدف از تمامی نژادها و اقوام و مردمان جهان است. این امری بود که اسلام از آغاز بدان توجه داشته و فراتر از مرزهای نژادی و جغرافیایی در اندیشه تسخیر مغزها و قلب ها بود تا امت جهانی اسلام را پدید آورد. اکنون پس از چهارده قرن دشمن اسلام و عدالت و حقانیت، به این نتیجه رسیده تا امت خویش را براساس همان اهداف و ابزارها و روش های قرآنی شکل دهد و با امکان بهتر و بیشتر و بی هیچ محدودیت اخلاقی، عقلانی و عقلایی تهاجم گسترده خود را برای نابودی امت حق و عدالت خواه به عمل آورد.

به سخن دیگر، جنگ نرم، جنگ میان امت هاست نه ملت ها و نژادها. از این رو می توان آن را جنگی جهانی برشمرد که میان حق و باطل و ایمان و کفر درگرفته و از میان همه نژادها، ملت ها و اقوام از سفید تا زرد تا سرخ و سیاه، سپاهی عظیم به وجود آمده است. در اینجا سخن از قوم و ملت و نژاد و سیاه و سفید نیست، بلکه سخن از حق و باطل، عدالت و بی عدالتی است که دو جبهه جهانی را پدید آورده است. این همان جنگ نهایی و سرنوشت سازی است که از آغاز حضور بشریت در روی زمین با تکبر و استکبار ابلیسی و وسوسه شیطانی و هبوط آدم(ع) و قتل هابیل(ع) شکل گرفته و اکنون به نهایت راه خود رسیده است.
نویسنده در این نوشتار به این جنگ از نگاه دیگری براساس آموزه های قرآنی می نگرد .
ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ سه شنبه 91 خرداد 30 توسط


حوادث فتنه‌گون سال 88 مثل همه پدیده‌های سیاسی – اجتماعی درس‌آموز و واجد فرصت‌ها، آسیب‌ها و دستاوردهایی است.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس به نقل از ندای انقلاب، حوادث فتنه‌گون سال 88 مثل همه پدیده‌های سیاسی – اجتماعی درس‌آموز و واجد فرصت‌ها، آسیب‌ها و دستاوردهایی است.
هنر نظام جمهوری اسلامی از بدو پیروزی تاکنون این بوده است که از بحران ها حداکثر تجربه آموزی و فرصت ‌سازی را به دست آورده است. فتنه سال 88 به رغم تلخی آن، توانست باز تولید روح اسلام انقلابی را در کشور نهادینه نمایند و پیوند نسلی در متن فتنه اتفاق افتد. بازخوانی سیره امام خمینی به عنوان بنیانگذار انقلاب اسلامی یکی از رهاوردهای فتنه 88 بود به صورتی که شأن نزول سخن امام و مستند کردن آنها به حوادث دهه اول انقلاب اسلامی باعث شد، نسل امروز این حادثه را امری تکراری ‌بینند که مشابه آن قبلاً اتفاق افتاده است. گویی سخن امام در سال‌های 59 و 60 (در قضیه لیبرال‌ها، بنی صدر، منافقین و ...) سخن امروز رهبری است و هیچ چیز عوض نشده است. اما فتنه سال گذشته درس‌ها، پندها و عبرت‌هایی برای نظام و ملت داشت که نباید آن را به ورطه فراموشی سپرد. تجربه سال 88 تجربه گرانسنگی است که می‌تواند مبنایی برای بسیاری از رویه‌ها، نظامات و برنامه‌ریزی‌های آینده کشور قرار گیرد از جمله این عبرت‌ها و درس‌ها عبارت است از:
1- رهبری در ایران به مثابه ودیعه الهی
نقش بی‌بدیل رهبری دینی در جامعه اسلامی اصلی جوهری و اساسی است که موجب عبور نظام از گردنه‌های سخت و صعب‌العبور شده است اما حادثه سال 88 چون ریشه در درون خانواده انقلاب داشت و از رقابت خانوادگی منشأ می‌گرفت، موجب پراکندگی اولیه مردم و نخبگان گردید. افول راهپیمایی‌های معترضین بعد از 29/3/88 نشان داد که اصل تمام کننده در کشور از مودت و محبت سرچشمه می‌گیرد و با تأیید و رد ولایت است که نگرش‌ها تنظیم می‌گردد و بسیاری از نگاه‌ها و نظرها خود را اصلاح و تنظیم می‌نمایند. در عین حال پیروی از رهبری شاخص در مسیر بودن است، بنابراین نخبگان برای تنظیم خود به تکاپو افتادند و هر کس از قافله ولایت عقب ماند از حوزه عزت اجتماعی خارج شد و در ردیف مخالفان و دشمن جای داده شد. تنوع قومی و نژادی ایران نشان می‌دهد که فقط دین و رهبر دینی می‌تواند آن را منسجم نمایند و این گونه نیز هست.
ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ یکشنبه 91 خرداد 28 توسط

ناتو با اعلام خبر سقوط پهپاد نظامیان خارجی در افغانستان، دلیل آن را مشکلات فنی عنوان کرد.

خبرگزاری فارس: پهپاد نظامیان خارجی در افغانستان سقوط کرد

  نیروهای ناتو مستقر در افغانستان با انتشار بیانیه‌ای، از سقوط یک فروند پهپاد نظامیان خارجی در ولایت "پکتیا" واقع در جنوب این کشور خبر داد.

در این بیانیه که امروز منتشر شد، تصریح شده است: این پهپاد شب گذشته بر اثر مشکلات فنی در منطقه "زرمت" ولایت پکتیا، سقوط کرد.

در همین حال سخنگوی والی پکتیا نیز در گفت‌وگو با رسانه‌ها، سقوط این پهپاد را تأیید اما دخالت طالبان را در این حادثه رد کرد.

از سوی دیگر "ذبیح‌الله مجاهد" سخنگوی طالبان در تماس با رسانه‌ها اعلام کرد که شبه نظامیان وابسته به این گروه شب گذشته با نیروهای خارجی در ولایت پکتیا درگیر شدند که بر اثر آن، یک فروند پهپاد نظامیان خارجی سرنگون شد.




نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 91 خرداد 18 توسط


جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اقدامات شهید طهرانی‌مقدم در زمینه موشکی گفت: امروز هیچ پایگاهی در منطقه وجود ندارد که خارج از تیررس موشک‌هایی باشد که الهام‌گرفته از تفکر این شهید بزرگوار هستند.

سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم شب خاطره که عصر (جمعه)به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطر شهید حسن طهرانی‌مقدم برگزار شد، با اشاره به خصوصیات و ویژگی‌های این شهید بزرگوار اظهار داشت: اگر شهید طهرانی‌مقدم در زمان تست موشک‌ها با شکست روبرو می‌شد این شکست نه تنها در روحیه او تأثیر منفی نداشت بلکه عزم او را برای ادامه کار محکم‌تر و مصمم‌تر می‌کرد.

سلامی با اشاره به اقدامات شهید طهرانی‌مقدم در خصوص موشک‌های زمین به زمین، زمین به هوا و بالستیک و تبدیل این موشک‌ها به موشک‌های نقطه‌زن زمینی و دریایی گفت: امروز هیچ پایگاهی در منطقه نیست که خارج از تیررس موشک‌هایی باشد که الهام گرفته از تفکر این شهید بزرگوار هستند. این پایگاه‌ها در هر جا که تصور کنید تحت برد موشک‌های ایران است.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: در حالی که تن آمریکا و رژیم صهیونیستی در زمان شلیک موشک‌های این قهرمان نام‌آور به لرزه درمی‌آید، اما علیرغم این همه ابتکار، خلاقیت و آفرینش شهید طهرانی‌‌ مقدم هیچ چیزی را به نام خود ثبت نکرد و این یکی از مهمترین ویژگی‌های ایشان بود.




نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 91 خرداد 4 توسط


اول خرداد سالروز آغاز محاصره اقتصادی ایران از سوی آمریکاست،به همین مناسبت فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اهداف محاصره اقتصادی دشمن، فواید محاصره اقتصادی، و عوامل شکست دشمن را بازخوانی می کنیم.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران دولت آمریکا دست از دخالتهای خود در ایران اسلامی برنداشت. در آبان 1358 شاه وارد امریکا شد، ملت ایران خواستار استرداد وی بودند تا به جرم جنایاتی که در حق ملت ایران مرتکب شده بود، محاکمه شود، آما آمریکا این درخواست را رد کرد و به دنبال آن در 13 آبان همان سال سفارت آمریکا به تصرف دانشجویان پیرو خط امام درآمد و جاسوسان آمریکا به گروگان گرفته شدند.

آمریکا که مقابل خواسته های به حق ایران ایستاده بود، در واکنش به اشغال سفارت، دست به یکسری اقدامات علیه ایران زد که بلوکه کردن دارایی های ایران و قطع روابط سیاسی از آن جمله بود، ضمن اینکه به حربه تحریم اقتصادی هم توسل جست و در اول خرداد 1359 محاصره اقتصادی ایران توسط آمریکا و کشورهای هم پیمان آن از جمله بازار مشترک اروپا آغاز شد.

به همین مناسبت نگاهی داریم به بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری که نشان می دهد محاصره اقتصادی نه تنها تاثیر منفی چندانی برکشور ندارد بلکه زمینه ساز بروز خلاقیتها و استعدادهای ملت ایران در دستیابی به توسعه اقتصادی است.
ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 91 خرداد 4 توسط

بازداشت مدیرکل سابق حراست بانک مرکزی

سخنگوی قوه قضاییه از کشف اسناد جدیدی در ارتباط با پرونده فساد بزرگ بانکی طی 7 الی 8 روز اخیر خبر دادو گفت:‌ مدیرکل سابق حراست بانک مرکزی نیز در ارتباط با این پرونده بازداشت شده است.

حجت الاسلام غلامحسین محسنی‌ اژه‌ای روز دوشنبه در سی‌امین نشست خبری خود با اشاره به آخرین وضعیت پرونده فساد بزرگ بانکی اظهار داشت: دراین ارتباط طی 7 الی 8 روز اخیر اسناد جدیدی از متهمان کشف شده که تا کنون چندان راجع به آنها اعتراف نکرده بودند.

وی در توضیح این مطلب افزود: یکی از متهمان که وکیل دادگستری بوده و چند وقتی در بازداشت است به تازگی یک هارد را که مخفی بوده ارائه کرده که حاوی صدها صفحه سند و اسناد مخفی دیگری در این پرونده است.

همچنین مدیرکل سابق حراست بانک مرکزی نیز در ارتباط با پرونده فساد بانکی دستگیر شده است.

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه در این پرونده افراد زیادی به طور شبانه‌روزی مشغول تلاش هستند گفت: در رابطه با محکومیت مدیران عامل مناطق آزاد تجاری ارس و اروند نیز احکام صادر شده بد نیست و فعلا نمی‌توان در رابطه با جزئیات آن اظهار نظر کرد.
ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 91 خرداد 4 توسط


رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: آزادی بیت المقدس مانند آزادی خرمشهر، صاعقه وار خواهد بود

رییس سازمان بسیج مستضعفین، سرتیپ بسیجی محمد رضا نقدی در نخستین کنگره زنان شهید خرمشهر گفت: هفت هزار زن شهید در کشور و 206 زن شهید خرمشهری کبوتران خونین بالی هستند که کتاب آزادی را به روی جهانیان گشودند، زنانی که قله های شجاعت و ایثار بوده و به همه تاریخ درس رشادت و آزادگی را آموختند.

سردار نقدی، خرمشهر را نماد عزت و شرف ایران اسلامی دانسته و تصریح کرد: خرمشهر به ما می آموزد که سرنوشت ساز حقیقی ملت خدا خواه ایران اسلامی است و مقاومت خرمشهر، عبرتی است برای جهانیان که بدانند سازوکار و صلاح اثر گذار نبوده و ایمان موثرترین صلاح مسلمانان است.

ایشان راه صلاح و رستگاری را از مسیر خرمشهر دانسته و اشاره کرد: ایمان های پاک و توکل ملت هست که تمام گره ها را گشوده و ما را در تمام عرصه ها پیروز میدان می گرداند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: استکبار از حجاب زنان مسلمان وحشت دارد چرا که اصلی ترین ضربه را از حجاب و عفاف خورده و برای مبارزه با حجاب بانوان تمام امکانات خود را به کار گرفته اند.

ایشان اذیت زنان مقاوم را در سایه مکتب حجاب دانسته و خاطر نشان کرد: بر خلاف تبلیغ دشمنان که اسلام را مانع حضور زن در اجتماع می دانند؛ زنان مسلمان در تمام صحنه ها حضور داشته و در خط مقدم استکبار ستیزی در بحرین، یمن، مصر و ... این زنان مسلمان هستند که با حجاب اسلامی حضور دارند.

سردار نقدی با اشاره به پایمردی شهدای خرمشهر بیان کرد: آزادی بیت المقدس همچون آزادی خرمشهر صاعقه وار خواهد بود و دشمن فرصت هیچگونه واکنشی را در مقابل خشم انقلابی مسلمانان نخواهد داشت.

یادآور می شود در این مراسم علاوه بر بانوان خرمشهری صدها نفر از زنان رزمنده از سراسر کشور در این کنگره شرکت داشتند




قالب وبلاگ