سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گردان 217 عاشورا
نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90 شهریور 30 توسط


اوباما پس از رسیدن به ریاست‏جمهوری، فرمان تعطیلی بازداشتگاه «گوانتانامو» را امضا و تعهد کرد، ظرف یک‏سال آن را تعطیل کند که البته این امر پس از گذشت سه سال، محقق نشده است. در حالی است که پیش‌تر نیز مقام‌های کمیته‌ی بین‌المللی صلیب سرخ در گزارشی برنامه‌های زندان‌های آمریکایی برای اعتراف گرفتن را «غیرانسانی» عنوان کردند.

پس از وقوع 11 سپتامبر و حمله‌ی آمریکا به افغانستان و عراق، یکی از مسایلی که باعث خشم و تنفر جهانیان نسبت به دولت‌مردان آمریکایی شده است، رفتارهای غیرانسانی و وحشیانه با زندانیان بازداشتگاه‌های آشکار و مخفی مانند: «گوانتانامو، ابوغریب، بگرام و …» می‌باشد. چند وقت پیش بالاخره پس از مدت‌ها، «سازمان دیده بان حقوق بشر»[1] در گزارش نه چندان جامع خود از دولت باراک اوباما خواست تا تحقیقات جنایی را درباره‌ی شکنجه‌ی بازداشت شدگان در دوران ریاست جمهوری «جورج دبلیو بوش» آغاز نماید.

طبق این گزارش، که در 107 صفحه تنظیم شده است، متهمان اصلی شکنجه‌ی بازداشت شدگان افزون بر «جورج بوش»، «دیک چنی»(معاون رییس جمهور)، «دونالد رامسفلد»(وزیر دفاع) و «جورج تنت»(رییس وقت سازمان سیا) می‌باشند. براساس این گزارش نقش دیگر سیاست‌مداران آمریکایی نظیر «کاندولیزا رایس» (وزیر امور خارجه)، «جان اشکرافت» (وزیر دادگستری) و هم‌چنین وکلای دولت سابق در مستدل ساختن استفاده از شکنجه باید مورد بررسی قرار بگیرد.
ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90 شهریور 30 توسط


دیک چنی شاخص ترین چهره نومحافظه کاران آمریکایی که پیوند دیرینه ای با لابی های صهیونیستی دارد،‌ در گفتگویی که روزنامه اسرائیلی هاآرتص آن را منتشر کرد، اظهار داشت: اسرائیل برای جلوگیری از هسته‌ای شدن ایران به آن حمله خواهد کرد.

به گزارش رجانیوز،‌ چنی که در دوران ریاست جمهوری بوش،‌ معاون اول او بود،‌ در این مصاحبه گفت: به گمان او، اسرائیل برای جلوگیری ایران از دستیابی به تسلیحات هسته‌ای، به این کشور حمله خواهد کرد. او در پاسخ به پرسشی درباره احتمال یک حمله بازدارنده اسرائیل علیه ایران به تلویزیون نیوزمکس خاطر نشان کرد ایران یک تهدید است و اسرائیلی‌ها برای تضمین حمایت و امنیت خود هر کاری که لازم باشد، انجام می‌دهند.

دیک چنی که این اظهارات را برای تقویت موضع اسرائیل در خاورمیانه بیان می کرد، بدون یادآوری ناکامی بوش در آسیب زدن به ایران، ادامه داد که ارزیابی‌های او از گفت‌وگو با یک رهبر خاص اسرائیلی نشات نگرفته بلکه بازتاب بحث و تبادل تعدادی از مقامات اسرائیلی است. وی گفت: من نمی‌توانم گفته‌هایم را به یک مقام خاص اسرائیلی نسبت دهم. اما من با مقامات مختلف اسرائیل در این‌باره گفت‌وگو داشته‌ام و می‌دانم که از نظر آنها ایران یک تهدید جدی برای اسرائیل محسوب می‌شود.
ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ جمعه 90 شهریور 25 توسط

 رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور بر لزوم فعالیت بسیج در حوزه مقابله با جنگ نرم دشمن و آثار سوء شبکه‌های اجتماعی تأکید کرد.

خبرگزاری فارس: 10 میلیون بسیجی باید 10 میلیون وبلاگ داشته باشند

غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه باشگاه خبری فارس«توانا» درباره شبکه‌های اجتماعی خارجی که در محیط اینترنت رو به گسترش است و کاربرانی در داخل کشور نیز دارد، گفت: 2 راهکار می‌توان ارائه کرد که یکی از آن‌ها توسعه شبکه‌های مثبت و خودی است و به عبارت دیگر در واقع بسیج ظرفیت‌های فرهنگی داخلی برای حضور در فضای وب و تولید محتوای مثبت فارسی است که خوشبختانه در سال گذشته این رشد بسیار خوب و قابل قبول بوده است.
ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ جمعه 90 شهریور 25 توسط

 نخست وزیر مصر در گفت‌وگویی تلویزیونی تصریح کرد که توافق کمپ دیوید قابل تغییر است.

خبرگزاری فارس: نخست وزیر مصر: توافق کمپ دیوید قابل تغییر است

به گزارش مانیتورینگ فارس،‌ عصام شرف نخست وزیر مصر در گفت وگوی با شبکه تلویزیونی "تی.آر.تی" ترکیه با اشاره به قابل تغییر بودن پیمان کمپ دیوید تصریح کرد که این توافق مقدس نیست.
 
عصام شرف در این گفت وگو که تلویزیون المصریه نیز آنرا پخش کرد، تصریح کرد که قرارداد کمپ دیوید بین مصر و اسرائیل همیشه قابل بررسی و تغییر است.

عصام شرف در ادامه با تاکید بر قابل تغییر بودن پیمان کمپ دیوید ابراز داشت که این امر در صورتی که به تقویت صلح در منطقه کمک کند انجام خواهد شد.
ادامه مطلب...


 حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت مادر شهیدان جهان آرا، این بانوی صبور را تسلیت گفتند.
خبرگزاری فارس: پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب به مناسبت درگذشت مادر شهیدان "جهان آرا"

به گزارش خبرگزاری فارس، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (یکشنبه) در پیامی به مناسبت رحلت والده‌ی شهیدان جهان آرا، درگذشت این بانوی صبور را به بازماندگان و همرزمان این شهدای عزیز تسلیت گفتند.

متن پیام رهبر معظم انقلاب به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
درگذشت بانوی صبور، مادر شهیدان جهان آرای عزیز را به روح مطهر آن شهیدان و به همه‌ی بازماندگان و همرزمان ایشان بویژه پدر بزرگوار شهیدان تسلیت می گویم و امیدوارم روح مطهر این بانوی بزرگوار در کنار ارواح طیبه فرزندان عزیز خود مشمول رحمت و مغفرت و رضوان الهی باشد.
سیدعلی خامنه ای
20 /شهریور /1390




نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90 شهریور 16 توسط


تهران- سخنگوی عملیات شهدای کرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد: در ادامه سلسله عملیات شهدای کرد، دلاورمردان سپاه پاسداران از بعدازظهر روز جمعه تاکنون 30 نفر از اشرار عضو گروهک تروریستی پژاک را به هلاکت رساندند و یا زخمی کردند.

سرهنگ "حمید احمدی" روز شنبه در منطقه عملیاتی شمال غرب کشور در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار حوزه دفاعی ایرنا، افزود: عملیات پاکسازی منطقه شمال غرب کشور از وجود اعضای گروهک تروریستی پژاک با قدرت ادامه خواهد داشت.

سرهنگ احمدی با بیان این که در ماههای گذشته نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عملیات پاکسازی را در حاشیه مرزهای جمهوری اسلامی ایران در منطقه شمال غرب کشور آغاز کرده است،

گفت:شماری از اعضای گروهک تروریستی پژاک در منطقه "جاسوسان" و "قندیل" دو نقطه مرزی کشور ، حضور دارند.

وی با بیان این که اعضای گروهک تروریستی پژاک طی یک ماه گذشته همچنان در مرزهای ما مستقر بوده اند، اظهار داشت: به دلیل ماه مبارک رمضان و درخواست هایی که اداره محلی کردستان از ما داشت، فرصتی یک ماهه به گروهک تروریستی پژاک دادیم تا درست فکر کنند، درست تصمیم بگیرند و خودشان از مرزهای ایران خارج شوند.
ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90 شهریور 16 توسط


کارکنان سفارت رژیم اسرائیل در اروپا مأموریت دارند تا چگونگی استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای ارسال پیام تل‌آویو به ملت‌های جهان را پیش از رأی‌گیری ماه سپتامبر سازمان ملل آموزش ببینند.

به گزارش خبرنگار دیپلماسی عمومی مشرق، روزنامه یدیعوت آهارونوت اعلام کرد دیپلمات‌های رژیم صهیونیستی در اقصی نقاط جهان سعی دارند آموزش ببینند که چگونه می‌توان از طریق اینترنت و شبکه‌های اجتماعی برای ارسال پیام تل‌آویو و تأثیرگذاری بر اعضای سازمان ملل متحد بهره گرفت. لازم به ذکر است که قرار است در ماه سپتامبر طرح کشور مستقل فلسطین به رای گذاشته شود.

در تلاش برای تشکیل یک «گروه فشار سیاسی ـ مذهبی» در میان قدرت‌های بزرگ، حدود 60 نفر از کارکنان سفارت‌ این رژیم در کشورهای اروپایی و نمایندگان سازمان‌های یهودی در سمینار شهر بروکسل گرد هم می‌آیند تا مجموعه‌ای از اصول دیپلماسی عمومی و رسانه‌های آن‌لاین را آموزش ببینند.

دیپلمات‌های رژیم صهیونیستی در تلاشند تا نحوه استفاده از مزایای رسانه‌های آن‌لاین را در شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک و توئیتر و نیز فعالیت روابط عمومی در دانشکده‌ها را بیاموزند. آنها همچنین یاد می‌گیرند چگونه می‌توان از موتورهای جستجو برای تقویت پیام این رژیم در فضای مجازی استفاده کرد.
ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90 شهریور 16 توسط


روزنامه ایندیپندنت اسناد محرمانه ای در خصوص روابط نزدیک آمریکا و انگلیس و سرویس های جاسوسی این دو کشور(MI6 و CIA) با معمر قذافی رهبر لیبی، منتشر کرد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران، اسناد و پیغام های کشف شده در دفتر کار "موسی کوسا" دست راست معمر قذافی و رئیس تشکیلات امنیتی رژیم قذافی، حاکی از ارتباط نزدیک MI6(سرویس جاسوسی انگلیس) و سیا(سرویس جاسوسی آمریکا) با دولت لیبی است.

این اسناد نشان می دهد که چگونه زندانیان و مظنونان ترور لیبیایی در پوشش برنامه ای موسوم به "رندیشن" به دولت قذافی تحویل داده می شدند تا تحت بازجویی های خشن قرار گیرند و اینکه چگونه MI6 سرویس اطلاعاتی انگلیس اطلاعات مربوط به مخالفان تبعیدی لیبی را به دیکتاتور تحویل می داده است.

علاوه براین، اسناد منتشر شده حاکی از آن است که زمانی که معمر قذافی در تلاش بود چهره منفور رژیم خود را ترمیم کند، مقامات انگلسی در تهیه پیش نویس سخنرانی به او کمک کرده بودند.
ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90 شهریور 16 توسط


رئیس سابق MI5:

حالا که جنگ جواب نداد، با القاعده مصالحه کنیم

گروه بین‌الملل- 10 سال پس از حادثه 11 سپتامبر 2001 و تدارک حمله بزرگ غرب به خاورمیانه برای مبارزه با آنچه که "تروریسم" می‌خواند، "الیزا مانینگهام بولر" که رهبری سرویس MI5 (سرویس امنیت داخلی انگلیس) را تا سال 2007 بر عهده داشت، تلویحاً از شکست لشکرکشی به افغانستان خبر داد و تنها راه حل مشکل تروریسم را یافتن راهی برای مذاکره با القاعده عنوان کرد.

به گزارش رجانیوز، شبکه خبری بی‌بی‌سی با پخش اظهارات رئیس سابق سازمان اطلاعات ملی انگلیس از سیاست جدید غرب در قبال مساله افغانستان پرده برداشت و گزینه مذاکره با القاعده را پس از 10 سال اشغال نظامی و اقدامات امنیتی نیروهای ناتو و امریکا تنها گزینه حل مسئله تروریسم خواند.
ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 90 شهریور 10 توسط


مارک والس مردی که هدایت تیم “اتحاد علیه ایران هسته ای” را بر عهده دارد و روزهایی را هم با عنوان نماینده کشورش در سازمان ملل متحد گذرانده در نوشتاری برای نیویورک پست ادعا می‌کند که ایران و ایالات متحده روزهای جنگ را پشت سر می‌گذارند و این در حالیست که همگان چشم‌های خود را بر این واقعیت بسته اند.

این سیاستمدار تندرو امریکایی در بخش‌هایی از این مطلب تهران را به اقدام علیه امنیت جانی سربازان امریکایی مستقر در عراق متهم کرده و می‌نویسد:

بله از لحاظ سیاسی به صلاح نیست که به جنگ با تهران در این فضا اعتراف کنیم اما حقیقت این است که ایران نه تنها با واشنگتن بلکه با متحدان اروپایی ما در قالب ناتو در عراق در نبردی جدی است. ما در صحنه سیاسی با تهران در حال جنگ هستیم و این در حالی ست که در عالم اقتصاد همه چیز را واگذار کرده ایم و شرکت‌های بیشمار فراوانی با مهر امریکا بر پیشانی در تهران فعالیت دارند! برخی مقام‌های امریکایی که نگران بیرون کشیدن سربازان خود از عراق و افغانستان و از دست دادن موقعیت استراتژیک در این دو کشور هستند در چند هفته اخیر و با بالا گرفتن ناآرامی‌ها در عراق ادعا می‌کنند که دست تهران در کابل و بغداد درگیر است تا به نوعی بی ثباتی را در این کشورها مهمان دل امریکایی‌هایی کند که در حال برنامه ریزی برای خروج از هر دو کشور در بازه زمانی دو سال آتی هستند. امریکایی‌ها ادعا می‌کنند که تهران در عراق برخی شبه نظامیان شیعه را برای مبارزه با امریکا تجهیز می‌کند. این ادعا از سال 2003 میلادی که امریکایی‌ها به بهانه یافتن تسلیحات کشتار جمعی به عراق قشون کشی کردند وجود داشت و این در حالی بود که هنوز واشنگتن هیچ گونه مدرک معتبری در این خصوص ارائه نداده است .
ادامه مطلب...


قالب وبلاگ