سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گردان 217 عاشورا
نوشته شده در تاریخ جمعه 91 شهریور 3 توسط


رئیس مرکز مطالعات راهبردی الشرق، با اشاره به اینکه پیامدهای عملیات نظامی علیه ایران بسیار خطرناک است، تاکید کرد: درباره هرنوع اقدام نظامی علیه ایران حمایت منطقه‌ای وجود ندارد.

هشام جابر در گفت‌وگو با شبکه خبری العالم گفت: رژیم اسرائیل به توانمندی‌های نظامی ایران باور دارد و شائول موفاز و شیمون پرز، رئیس اسرائیل، نیز درباره هرگونه اقدام نظامی علیه ایران هشدار داد و پرز هرگونه اقدام نظامی علیه ایران را ماجراجویی و حماقت توصیف کرد.

وی افزود: فکر نمی کنم بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در تهدید‌هایش علیه ایران جدی باشد. ایهود باراک، وزیر جنگ اسرائیل، نیز خطرهای چنین عملیاتی را برای اسرائیل درک می کند.

این کارشناس لبنانی تصریح کرد: بیشتر کارشناسان اسرائیلی معتقدند که نتایج عملی این عملیات، حتی اگر با موفقیت انجام شود، در بهترین احتمالات برای این رژیم ، این است که برنامه هسته ای ایران به مدت یک سال به تاخیر ‌می افتد، اما به آن پایان نمی دهد.

وی، با اشاره به اینکه پیامدهای چنین عملیات نظامی بسیار خطرناک تر است، گفت: هرگونه عملیاتی از این نوع، باعث خواهد شد ایران به طور مستقیم یا غیرمستقیم واکنش شدیدی نشان دهد و در عمل نیز قدرت این کار را دارد.

هشام، با بیان اینکه رژیم اسرائیل، از نظر نظامی، قدرت و توانایی چنین اقدامی را ندارد گفت: در چنین اقدامی، هواپیماهای اسرائیلی برای هدف قرار دادن تاسیسات هسته ای ایران باید در رفت و برگشت در پایگاههای آمریکایی در ترکیه یا کشورهای حوزه خلیج فارس سوخت گیری کنند؛ اما این کشورها نمی‌توانند نتایج مشارکت در چنین جنگی و حمایت از اسرائیل را تحمل کنند زیرا ایران به طرف‌های شرکت‌کننده در چنین عملیاتی واکنش شدیدی نشان خواهد داد.

هشام جابر خاطر نشان کرد: اسرائیل قصد دارد آمریکا را وارد این عملیات کند که این نوعی باج خواهی است زیرا آمریکا می داند که اگر اسرائیل حمله کند و ایران پاسخ دهد ، راهی ندارد جز اینکه برای دفاع از رژیم اسرائیل دخالت کند. بنابراین، منافع آمریکا در کشورهای حوزه خلیج فارس و عراق در معرض نابودی قرار خواهد گرفت




قالب وبلاگ