سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گردان 217 عاشورا
نماینده جنبش امل لبنان در گفت‌وگو با فارس:
خبرگزاری فارس: نماینده جنبش امل در پارلمان لبنان با بیان اینکه حکمی علیه دیکتاتور لیبی از سوی سیستم قضایی لبنان به زودی صادر خواهد شد، گفت: لبنان پرونده امام موسی صدر را در مجامع حقوقی بین المللی پیگیری خواهد کرد.
"قاسم الهاشم" در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری فارس با اشاره به سقوط رژیم قذافی درباره سرنوشت پرونده امام موسی صدر گفت: موضوع امام موسی صدر یک موضوع ملی برای لبنان محسوب می‌شود. لبنان این پرونده را تحت پیگیری حقوقی قرار داده‌است و روند تحقیقات در مسیر خودش ادامه دارد و بزودی حکم قضایی علیه معمر قذافی از سوی دادگستری لبنان صادر می‌شود.



*صدورحکم علیه قذافی

رئیس کمیسیون توسعه و آزادی پارلمان لبنان رژیم قذافی را مسئول ناپدید شدن امام موسی صدر دانست و تصریح کرد: مسئولان این رژیم تحت پیگیرد قانونی قرار خواهند گرفت بنابراین پس از صدور حکم اولیه توسط سیستم قضایی لبنان علیه دیکتاتور لیبی در مدت کوتاهی بعد از آن، حکم قطعی دادگاه در این خصوص صادر خواهد شد.


*پیگیری پرونده امام موسی صدر در مجامع بین المللی

این نماینده پارلمان و وابسته به جنبش امل اسلامی در پاسخ به این سؤال که آیا لبنان در مجامع بین‌المللی موضوع تعیین سرنوشت امام موسی صدر را تحت پیگیری قرار خواهد داد، گفت: لبنان پرونده امام موسی صدر را در مجامع حقوقی بین‌المللی مطرح و آن را پیگیری خواهد کرد. همانطور که قبلا گفتم سیستم قضایی لبنان بزودی حکمی علیه قذافی و سردمداران رژیم او صادر خواهد کرد و بر اساس قوانین و روابط بین‌المللی آنان را تحت تعقیب و دستگیری قرار خواهد داد تا آنها را حضوراً محاکمه کند.
 

*رسیدگی به جنایات قذافی

وی تاکید کرد: زمانی که دیکتاتور لیبی دستگیر شد، لبنان می‌تواند موضوع تعیین سرنوشت امام موسی صدر را در مجامع حقوقی بین‌الملل مطرح کند و این موضوع در کنار سایر جنایت‌‌های قذافی مورد رسیدگی قرار بگیرد.


*استفاده لبنان ازتمام امکانات برای تعیین سرنوشت امام موسی صدر

هاشم در پایان گفت: بدیهی است که بیروت این پرونده را در چارچوب حقوقی پیگیری خواهد کرد و از تمام امکانات برای مشخص شدن سرنوشت امام موسی و احقاق حقوقش بهره خواهد گرفت.




قالب وبلاگ