سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گردان 217 عاشورا
نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 90 شهریور 10 توسط


یک روزنامه غربی اعلام داشت که ایران ضمن استفاده از فن آوری بومی خود و غلبه بر کمبودهای حاصل از تحریم ها و همچنین وجود صدها شرکت تجاری خارجی توانسته است تحریم های آمریکایی را دور بزند.

به گزارش وال استریت جورنال،یک آژانس وابسته به دولت امریکا(گائو) اعلام داشت که با وجود تحقیقات فراوان نتوانسته است فروشندگانی که به ایران کالا و یا فن آوری های تحریمی را می فروشند شناسایی کند.

بنابر این گزارش،دفت“گائو” که در پاسخ به درخواست کنگره آمریکا تحقیق در این باره را آغاز کرد در گزارش خود آشکارا بر شکست دولت این کشور در شناسایی افراد و شرکت های بین المللی که با ایران دادو ستد دارند تاکید نمود.

آشلی موشنیک،سخنگوی گائو در این باره گفت:این گزارش چالش های بالفطره موجود در تلاش ما برای عدم دستیابی ایران به فن آوری های تحریمی را نشان می دهد. گائو در گزارش خود تاکید می نماید که در شناسایی شرکت هایی که فن آوری به ایران ارائه می کنند، ناتوان مانده است. این دفتر در بخشی از گزارش خود آورده است: ایران خلا حضور برخی شرکت ها را با فن آوری داخلی پر نموده است.

در بخش مرتبط با این مسئله در گزارش گائو آمده است:دولت ایران با تمرکز بر ساخت موارد و فن آوری های مورد نیاز در داخل کشور توانسته است نرم افزار های بومی را تولید نماید و خود قادر به ارتقا سرویس دهی ویژه به آن ها می باشد. این تغییر و تحول این امکان را به ایران می دهد تا نرم افرارها و قطعات مورد نیاز خود را توسط متخصصان داخلی تولید نماید.”




قالب وبلاگ