سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گردان 217 عاشورا
نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90 شهریور 16 توسط


کارکنان سفارت رژیم اسرائیل در اروپا مأموریت دارند تا چگونگی استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای ارسال پیام تل‌آویو به ملت‌های جهان را پیش از رأی‌گیری ماه سپتامبر سازمان ملل آموزش ببینند.

به گزارش خبرنگار دیپلماسی عمومی مشرق، روزنامه یدیعوت آهارونوت اعلام کرد دیپلمات‌های رژیم صهیونیستی در اقصی نقاط جهان سعی دارند آموزش ببینند که چگونه می‌توان از طریق اینترنت و شبکه‌های اجتماعی برای ارسال پیام تل‌آویو و تأثیرگذاری بر اعضای سازمان ملل متحد بهره گرفت. لازم به ذکر است که قرار است در ماه سپتامبر طرح کشور مستقل فلسطین به رای گذاشته شود.

در تلاش برای تشکیل یک «گروه فشار سیاسی ـ مذهبی» در میان قدرت‌های بزرگ، حدود 60 نفر از کارکنان سفارت‌ این رژیم در کشورهای اروپایی و نمایندگان سازمان‌های یهودی در سمینار شهر بروکسل گرد هم می‌آیند تا مجموعه‌ای از اصول دیپلماسی عمومی و رسانه‌های آن‌لاین را آموزش ببینند.

دیپلمات‌های رژیم صهیونیستی در تلاشند تا نحوه استفاده از مزایای رسانه‌های آن‌لاین را در شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک و توئیتر و نیز فعالیت روابط عمومی در دانشکده‌ها را بیاموزند. آنها همچنین یاد می‌گیرند چگونه می‌توان از موتورهای جستجو برای تقویت پیام این رژیم در فضای مجازی استفاده کرد.

هزینه برگزاری این سمینار از محل بودجه 3 میلیون دلاری وزارت خارجه این رژیم تأمین می‌گردد که سال گذشته در راستای فعالیت‌های روابط عمومی به تصویب رسیده است. از اینرو، وزیر خارجه این رژیم، آویگدور لیبرمن، برخی از شرکت‌های اروپایی فعال در حوزه روابط عمومی را به استخدام تل‌آویو در آورده است. دیوید سارانگا از مسئولان برگزاری این سمینار گفته است: «بیش از 80% مقالاتی که در روزنامه‌ها می‌خوانید یا بر روی خروجی رسانه‌های گروهی می‌بینید از شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک و توئیتر به عاریت گرفته می‌شوند.»

وی همچنین افزود: «هدف ما ارتقای سطح توانمندی ائتلاف طرفدار اسرائیل در اروپا بالاخص پیش از برگزاری جلسه سازمان ملل متحد در سپتامبر است.»

سارانگا، نماینده پارلمان اروپا و مشاور سابق روابط عمومی و رسانه در نیویورک اظهار داشت: «اتحادیه اروپا را نمی‌توان یک نهاد یکپارچه دانست. افکار عمومی در انگلیس و فرانسه متفاوت از افکار عمومی مردم ایتالیا یا لهستان است که با اسرائیل بیشتر همدردی می‌کنند. از اینرو، هدف ما اینست که دریابیم چگونه می‌توان پیام اسرائیل را مطابق با افکار عمومی این کشورها تعدیل کرده و در نهایت به تلفیق مناسبی از اصول دیپلماسی عمومی و ابزارهای موجود در شبکه‌های اجتماعی دست یابیم.»

دی.جی شنی‌وایز از دیگر متولیان برگزاری این سمینار خاطرنشان ساخته است که هدف از برگزاری این دوره آموزشی ارتقای عملکرد جبهه طرفدار رژیم صهیونیستی در اروپا است: «مقابله با جبهه ضداسرائیل مستلزم تلاش فراوان است که با افزایش ارتباطات در فضای مجازی آن‌لاین تحقق می‌یابد.»

مدت‌هاست که کشورهای غربی در عرصه شبکه‌های اجتماعی فعالیت داشته و با استفاده از آن سعی دارند تا بر اذهان عمومی مردم مختلف جهان تاثیرات دلخواه خود را بگذارند.




قالب وبلاگ