سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گردان 217 عاشورا
نوشته شده در تاریخ جمعه 90 شهریور 25 توسط

 رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور بر لزوم فعالیت بسیج در حوزه مقابله با جنگ نرم دشمن و آثار سوء شبکه‌های اجتماعی تأکید کرد.

خبرگزاری فارس: 10 میلیون بسیجی باید 10 میلیون وبلاگ داشته باشند

غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه باشگاه خبری فارس«توانا» درباره شبکه‌های اجتماعی خارجی که در محیط اینترنت رو به گسترش است و کاربرانی در داخل کشور نیز دارد، گفت: 2 راهکار می‌توان ارائه کرد که یکی از آن‌ها توسعه شبکه‌های مثبت و خودی است و به عبارت دیگر در واقع بسیج ظرفیت‌های فرهنگی داخلی برای حضور در فضای وب و تولید محتوای مثبت فارسی است که خوشبختانه در سال گذشته این رشد بسیار خوب و قابل قبول بوده است.

سردار جلالی در ادامه به عنوان نمونه‌ای از نهادها و سازمان‌های موفق در حوزه توسعه فضای وب‌ مثبت و فارسی زبان به سازمان بسیج مستضعفین اشاره کرد و افزود: سازمان بسیج مستضعفین با شعار 10 میلیون بسیجی 10 میلیون وبلاگ در حال فعالیت است و اکنون شاهد آن هستیم که طی چندین ماه گذشته رشد بسیار قابل توجهی در این حوزه داشته‌ایم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری نخستین همایش دفاع سایبری به مقاله یک دانشمند انگلیسی پیرامون شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی اشاره کرد و گفت: یکی از دانشمندان انگلیسی در یک مقاله‌ای اظهار داشت که در یک نمونه‌گیری صورت گرفته به نتیجه‌ای جالب رسیده است که در کشور ایران دومین موجودی محتوای علمی مربوط به حوزه علمیه قم است.

جلالی در ادامه به راهکار دوم مورد نظر خود اشاره کرد و افزود: استفاده از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی ارائه شده توسط غربی‌ها احتمال افزایش شبکه‌های جاسوسی در کشور را افزایش می‌دهد زیرا ممکن است، توجه به رویکرد شبکه‌های اجتماعی که ارائه خبر توسط کاربر است، به صورت خودکار بسیاری از اخبار برای مقاصد جاسوسی مورد استفاده قرار گیرند به همین دلیل باید مرز بین خبرنگار و کاربر مشخص شود، زیرا خبرنگار یک عنصر رسمی و مشخص شده است در حالی که جاسوس تنها به صورت مخفی اطلاعات را در اختیار شبکه قرار می‌دهد.

وی افزود: دشمنان به طور رسمی اعلام می‌کنند که می‌خواهیم با استفاده از اینترنت چمدانی بر روی کشورها تاثیرات مختلف فرهنگی بگذاریم در نتیجه باید با مشخص کردن قوانین شفاف و دقیق و آگاه‌سازی مردم و همکاری کمیسیون‌های مجلس و تصویب قوانینی به منظور تفکیک مرز خبرنگار و جاسوس از این تاثیرات سوء جلوگیری کرد.




قالب وبلاگ