سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گردان 217 عاشورا
نوشته شده در تاریخ شنبه 90 آبان 7 توسط


سرهنگ ممتحن: 2.5 میلیون دانش‌آموز بسیجی در مراسم 13آبان از مکان‌های مشخص با سردادن شعارهای حماسی و حمایت از مردم محروم و مظلوم آمریکا و اروپا و دیگر کشورهای اسلامی خاورمیانه به سمت مصلاهای نماز جمعه حرکت خواهند کرد.

به گزارش فارس،سرهنگ حسین ممتحن سرپرست سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان در نشست خبری که به منظور تشریح برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی، امروز (سه‌شنبه) برگزار شد،‌ گفت: ‌این هفته از 7 تا 13 آبان‌ماه در سراسر کشور گرامی داشته می‌شود، در هفته بسیج دانش‌آموزی یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز به ویژه شهید فهمیده که با حرکت خود اوج فهمیدگی یک دانش‌آموز را به نمایش گذاشت و همچنین شهیدان مرحمت بالازاده و سهام خیام گرامی داشته می‌شود.

ممتحن با اشاره به سابقه برگزاری یادواره‌های شهید فهمیده، اظهار داشت: در سال 75 زمانی که برای اولین بار یادواره شهید فهمیده را برگزار می‌کردیم، خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم و ایشان ضمن تشکر از برگزاری این یادواره اعلام کردند که بروید امثال شهید فهمیده را پیدا کنید و از این قسم افراد در دفاع مقدس زیاد است.

سرپرست سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان با بیان اینکه هفته بسیج دانش‌آموزی امسال مصادف شده است با اوج بیداری اسلامی در منطقه، تصریح کرد: همچنین شاهد برافراشته شدن نمادهای ضد لیبرالیسم و سرمایه‌داری در آمریکا و اروپا هستیم. حرکتی که از خیابان وال استریت آغاز شده و در تمامی شهرهای آمریکا و کشورهای اروپایی گسترش یافته است.

وی ادامه داد: بیداری مردم آمریکا و اروپا کار را به جایی می رساند که چالش‌های بزرگی برای نظام سرمایه‌داری ایجاد شود. ابهت نظام سرمایه‌داری در هم شکسته شده است.

ممتحن با اشاره به قیام مردم انگلیس گفت: نظام پلیسی لندن با آن همه تجهیزات توان مقابله با حرکت انبوه جوانان این کشور را ندارد.

سرپرست سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان در ادامه خاطرنشان کرد: نظام رسانه‌ای و خبرسازی دروغین آمریکایی- صهیونیستی با عدم پوشش حضور گسترده مردم در مقابله با نظام سرمایه‌داری پرده از چهره مزورانه خود برداشته و امروز مردم آمریکا به رسانه‌هایشان اعتماد ندارند.

وی افزود: رویترز در گزارشی که از مرکز آمار آمریکا منتشر کرده، اعلام  کرده 46 میلیون نفر از جمعیت آمریکا در فقر کامل به سر می‌برند و نرخ فقر در آمریکا به 14.7 درصد رسیده است. در این گزارش همچنین تاکید شده 24.4 درصد از مردم می‌سی‌سی‌پی و 20.4 درصد از مردم نیومکزیکو در فقر کشنده به سر می‌برند.

ممتحن در بخش دیگری از نشست خبری با اشاره به ویژه برنامه این سازمان در هفته بسیج دانش‌آموزی، اظهار داشت: 3 میلیون و 800 هزار نفر از دانش‌آموزان ویژه برنامه متعددی را در سراسر کشور برگزار می‌کنند و از 5 آبان به استقبال هفته بسیج دانش‌آموزی می‌رویم که در همین راستا اجتماع 8 هزار نفری در شلمچه با حمایت از جنبش وال استریت و بیداری اسلامی و سخنرانی سردار نقدی برگزار می‌شود.

سرپرست سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان ادامه داد: در روز بعد نمایندگان بسیج دانش‌آموزی گزارشی از فعالیت‌های این سازمان را در نماز جمعه‌های سراسر کشور ارائه می‌دهند.

ممتحن با اشاره به دیگر برنامه‌های سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان گفت: تجدید میثاق با آرمان‌های امام و رهبر انقلاب، صبحگاه سراسری در مدارس کشور،‌ نواختن زنگ ایثار و شهادت، رونمایی از تندیس شهید مرحمت بالازاده، یادواره مرکزی شهید فهمیده در کرج، مسابقات قرآن و عترت، یادواره شهید بالازاده در اردبیل، یادواره شهید سهام خیام در اهواز، ساماندهی و تجدید قوای مراکز علمی بسیج دانش‌آموزی از جمله برنامه‌های سازمان در این هفته است.

وی با اشاره به مراسم 13 آبان و مصادف شدن آن با روز جمعه، گفت: 2.5 میلیون دانش‌آموز بسیجی از مکان‌های مشخص با سردادن شعارهای حماسی و حمایت از مردم محروم و مظلوم آمریکا و اروپا و دیگر کشورهای اسلامی خاورمیانه که در برابر حاکمان مستبد قیام کرده‌اند به سمت مصلاهای نماز جمعه حرکت خواهند کرد.

ممتحن افزود: این مراسم در تهران از مقابل لانه جاسوسی آغاز می‌شود و دانش‌آموزان به سمت دانشگاه تهران برای حضور در نماز جمعه حرکت می‌کنند. همچنین در مسیر دانش‌آموزان نمایشگاه‌های نقاشی امیدان بسیج با موضوع "مبارزه با استکبار جهانی" برپا می‌شود.

سرپرست سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان در پایان با بیان اینکه در سال جاری 900 هزار دانش‌آموز و 100 هزار معلم از مناطق دفاع مقدس بازدید می‌کنند، گفت: این حرکت بزرگ فرهنگی از 15 مهر ماه آغاز شده و تاکنون بالای 100 هزار دانش‌آموز و فرهنگی از مناطق عملیاتی دفاع مقدس بازدید کرده‌اند.




قالب وبلاگ