سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گردان 217 عاشورا


ساکتین فتنه» و «خواص مردود»ی که فرصت عمار بودن در جریان فتنه را از دست داده اند، می کوشند تا با ریا کاری و فرصت طلبی، خود را «عمار مقابله با انحراف» جا بزنند.

سرویس سیاسی پایگاه اینترنتی بسیج / انحراف انقلاب ها از اصول اولیه ای که بر مبنای آن شکل گرفتند، مردم را به میدان مبارزه آوردند و هزینه دادند؛ به قدری مرسوم است که خود، به یک قاعده تخلف ناپذیر مبدل شده است. در این میان، انقلاب اسلامی به عنوان بزرگترین انقلاب قرن، با وجود خیل عظیم دشمنان و همه پیچ و خم ها و سختی هایی که در برابرش بوده؛ به تصریح رهبر انقلاب و همچنین اعتراف دوست و دشمن، سر سوزنی از مسیر ترسیم شده توسط بنیان گذار فقیدش منحرف نشده و در یک کلام، استثنایی است بر قاعده انحراف انقلاب ها. 

حفاظت از انقلاب اسلامی در برابر انحرافات، همواره به عنوان یکی از اساسی ترین دغدغه های امام خامنه ای (حفظه الله) مطرح بوده و ایشان در مقاطع مختلف از تاریخ 21 ساله رهبری انقلاب، به تناسب نوع انحرافاتی که حرکت انقلاب در خط مستقیم را تهدید می کرده؛ به تبیین شاخصه های انحراف از خط امام (ره) مبادرت نموده اند. نگاهی به  مشی عملی امام خامنه ای طی 21 سال گذشته در مقابله با انحرافات و تهدیدات سیاسی - فکری و فرهنگی؛ روشن می سازد که روش معظم له حدالمقدور بر روشنگری و تعیین شاخص ها و به طور کلی اقدامات ایجابی استوار است.

 فرمایشات مقام معظم ولایت در جمع بسیجیان کرمانشاه در خصوص ایستادگی بسیج در برابر انحرافاتی که ممکن است حرکت انقلاب را در خط مستقیم تهدید کند؛ شاخصی بسیار مهم و راهبردی محسوب می شود. ایشان در این خصوص فرمودند:

 « از جمله‌ى اساسى‌ترین کارهائى که بر عهده‌ى بسیج است و در بافت درونىِ هویت بسیج دخالت دارد، عبارت است از حمایت و دفاع از اصول مسلّم اسلامى. این هم در بیانات امام هست؛ اصول تغییرناپذیر اسلامى. اینجا بسیج، یک نقش فرادوره‌اى پیدا می کند. بسیج نگاه می کند ببیند که این حرکت عمومى انقلاب و نظام از مسیرِ درست منحرف نشود؛ مراقب است که انحراف به وجود نیاید؛ هر جا انحرافى مشاهده شد، بسیج در مقابل آن مى‌ایستد. این از جمله‌ى خصوصیاتى است که مربوط به بسیج است؛ یعنى در مقابل انحرافات مى‌ایستد. خط مستقیم به سمت اهداف والاى انقلاب اسلامى، بدون هیچگونه انعطاف و انحراف؛ از خصوصیات بسیج این است. این دیگر نگاهى از بالاست، نگاهى فرادوره‌اى است؛ در واقع فرازمانى است. در بعضى از بخشها ممکن است اشکالاتى پیش بیاید؛ حرکت عمومى باید حرکت مستقیمى باشد. این نگاه، نگاه بسیجى است.»

 در این فراز از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی علاوه بر این نکته که بسیجیان موظف به مقابله با انحرافات احتمالی هستند؛ حقیقت دیگری نیز مستتر است که کمتر مورد توجه قرار گرفته است و آن چیزی نیست جز اینکه از نظر امام خامنه ای، ایستادگی در برابر انحرافات صرفا در صلاحیت صاحبان تفکر بسیجی است. 

دوران موسوم به اصلاحات و سازندگی، عرصه تاخت و تاز منحرفانی بود که مرام فکری  و عملی شان را از استکبار وام گرفته بودند. روزی استخوان های طبقه مستضعف زیر گاو آهن سنگین آنچه توسعه اقتصادی خوانده می شد، در هم می شکست و روزی دیگر رئیس جمهور از تریبون نماز جمعه؛ عناصر بسیجی و حزب اللهی را مشتی «جلنبور» خطاب می کرد. مهمترین اعتقادات و مقدس ترین باور های مردم توسط کسانی که از واژه اصلاحات به عنوان پوششی برای افسادات شان بهره می بردند، زیر سوال می رفت و در نهایت فرجام کار این منحرفان به جایی رسید که در روز عاشورا ساحت مقدس امام حسین (ع) را هتک نمودند. 

در برابر همه این انحرافات روشن، این بسیجیان بودند که تحت هدایت ها و گفتمان سازی های رهبرشان، مردانه ایستادند و نهایتا در سوم تیر 84 زمینه تحقق دولت عدالتخواه را فراهم آوردند و یک بار برای همیشه حلقه تنگ و مهندسی شده مدیران کشور را در هم شکستند. 

 «تاکید بر ایران قبل از اسلام» و «حاشیه سازی غیر ضرور» دو اشتباه صورت گرفته از جانب دولت دهم بود که رهبر معظم انقلاب نیز ضمن متذکر شدن آن در جلسه با هیئت دولت، با لحنی هشدار گونه دولت را به ایستادگی بر مواضع انقلابی و ارزشی اش توصیه کردند و در ادامه نیز حامیان ارزشی دولت و صاحبان تفکر بسیجی به نقد دلسوزانه دولتمردان مباردت کردند.

 اما مدتی است که خواص و نخبگان جدا افتاده از تفکر بسیجی و بعضا دشمنان تفکر بسیجی، فرصت طلبانه و با هدف «تجارت انتخاباتی و سیاسی با انحراف»، در پی نفوذ به حوزه انحصاری بسیجیان هستند. مطابق صریح کلام رهبری، تنها بسیجیان و عمارهای فتنه 88 هستند که وظیفه و صلاحیت مقابله با انحرافات را دارند ولذا باید نسبت به ورود خواص مردود در نقد و مقابله با انحرافات همواره با دیده تردید نگریست.











 به نظر می رسد «ساکتین فتنه» و «خواص مردود»ی که فرصت عمار بودن در جریان فتنه را از دست داده اند، می کوشند تا با ریا کاری و فرصت طلبی، خود را «عمار مقابله با انحراف» جا بزنند و با این ترفند، آبروی از دست رفته شان را باز یابند و ماهیت لو رفتنه شان را پنهان کنند. انگیزه های انتخاباتی به وضوح در این مداخله و فضولی خواص مردود و مدیران فتنه 88 در «حصن انحصاری» بسیجیان هویداست و این روزها اصولگرایان حزبی، که از فتنه 88 به عنوان «مشت زنی سیاسی» و دعوای احمدی نژاد و موسوی یاد می کردند؛ می کوشند تا از فرصتی که اشتباهات دولت مردان برای شان فراهم آورده، به بهانه وحدت در برابر منحرفان، پایداران بر ارزش های انقلاب اسلامی را ذبح کنند و با مستمسک قرار دادن روش اصحاب سقیفه، سلامت گفتمانی را فدای وحدت نمایند.

سکوت در برابر فتنه و بدتر از آن، مدیریت فتنه و نگارش نامه سرگشاده، در زمره بزرگترین انحرافات تاریخ انقلاب اسلامی قرار دارد. خواص مرود نه تنها صلاحیت نقد انحرافات احتمالی را ندارند بلکه خود به دلیل انحرافات عمیق شان، از مبغوض ترین ها نزد بسیجیان هستند و باید بدانند دست درازی آن ها به حوزه انحصاری بسیجیان (ایستادگی در برابر انحرافات) نیز به کارنامه سیاه شان افزوده شده و هزینه های گزافی را برای شان در پی خواهد داشت.   




قالب وبلاگ