سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گردان 217 عاشورا


اندیشکده مطالعات سیاسی آمریکا طی گزارشی از هجمه رسانه ای و تبلیغاتی غرب علیه اسلام با عنوان اسلام هراسی پرده برداشته و آن را در جهت منافع سیاسی غرب و مغایر با قانون اساسی آمریکا توصیف می کند.

به گزارش مشرق؛ صنعت اسلام هراسی به کمک دستگاه رسانه ای آنها سالهاست که حقوق مسلمین را نقض و حقایق اسلام را وارونه جلوه می دهد. بر اساس گزارش اندیشکده تحقیقات سیاسی در آمریکا، ویروس اسلام هراسی در حالی در میان عناصر اطلاعاتی، امنیتی، جامعه پلیسی، دولتمردان و مردم آمریکا منتشر می شود که چه از لحاظ سیاسی و منافع قدرت طلبانه و چه از حیث اقتصادی منافع زیادی را برای مروجان اسلام هراسی دارد.

این گزارش در پی پاسخ به این سوال اساسی نوشته شده که "چرا باید در آمریکا دلار¬های مالیاتی در راه غرض ورزی با مسلمانان خرج شود؟" و با دلایل مختلف از تبلیغاتی بودن و پوچ بودن مساله"اسلام هراسی"پرده بر می دارد و اثبات می کند که این اقدامات با قانون اساسی آمریکا نیز مغایر است.

اسلام هراسی در غرب بر اساس تلاش مخرب دستگاه تبلیغاتی و رسانه ای، به خشونت های زیادی علیه مردم مسلمان منجر شده و به محدودتر شدن مسلمانان در زندگی روزانه شان منجر شده است.

در چنین شرایطی رسانه های غرب تلاش دارند تا نه گروهی افراطی و به اصطلاح مسلمان را، بلکه اسلام را به عنوان دین مروج تروریسم معرفی نمایند و مخالفان این سلام هراسی، معتقدند که این تئوری منجر به ایجاد دوره مک کارتیسم جدیدی شده که کارکرد آن به جای تقابل با کمونیسم، اینبار به تقابل با اسلام برخاسته است.

این گزارش اسلام هراسی و هدف آن را چنین عنوان می کند: اسلا¬م هراسی "یک نگرش یا جهان¬بینی است که شامل ترس و انزجار بی¬پایه ¬و ¬اساس از مسلمانان می¬باشد و به تبعیض و طرد آن¬ها منتهی می¬شود" و ممکن است دربردارنده¬ی این استنباط باشد که اسلام در سطح پایین¬تری نسبت به غرب قرار داشته و نه یک دین بلکه یک ایدئولوژی سیاسی پرخاش¬جو است.

گزارش مزبور از اندیشه های پلید دشمنان اسلام که در شیپور اسلام هراسی می دمند انتقاد می کند و لذا به نقل قول هایی از مروجان اسلام هراسی،( همچون نامیدن اسلام عزیز به "آئین شیطانی" می پردازد) که با عرض پوزش به انتشار این گزارش می پردازیم:

ایجاد ترس از مسلمانان

شرکت¬های خصوصی

مامورین دولتی

و تهدیدات وارده به امنیت و حقوق

انتشارات گروه تحقیقات سیاسی

نویسنده: توماس سینکوتا

مرکز تحقیقات سیاسی یک اندیشکده است که به حمایت از جنبش¬هایی که به ساخت جوامع دموکراتیک¬تر می¬پردازند، اختصاص یافته است. ما به افشای جنبش¬ها، موسسات و ایدئولوژی¬هایی می¬پردازیم که حقوق بشر را تضعیف می¬کنند.

مقدمه

تعقیب توهمات یا هر نام دیگری

چیپ برلت

" آنها را بکشید، از جمله کودکان."

آیا این روشی است که می¬خواهیم با آن با تهدید مسلمانان افراطی جنگ طلب مقابله کنیم؟

مطالب نقل شده در بالا، گفته¬های یک مقام صاحب منصب در اداره امنیت میهنی می¬باشد که استنباط خود از مضمون اساسی مطالبی که در اکتبر2010 در یک مرکز آموزشی مبارزه با تروریسم درلاس¬وگاس توسط ولید شویبات مطرح شد را بیان نموده است. محققان ما بعد از سخنان شویبات از خانمی که در یک ردیف عقب¬تر نشسته بود، پرسیدند که او در مورد راه¬حل¬های ارائه شده توسط شویبات چه برداشتی دارد؟

تمام جوابی که او داد این بود: " شما شنیدید او گفت.... آنها را بکشید....از جمله کودکان "

منبع ما، صحبت¬های شویبات را وحشت¬افکن خواند. گزارش تام سینکوتا تحت عنوان "ایجاد ترس از مسلمانان"، به طرز استادانه ای بیان می کند که چگونه سخنرانانی مانند شویبات، مأموران دولتی ما را برای ترس و نفرت از اسلام و مسلمانان آموزش می دهند. سینکوتا نشان داد که چگونه گروه¬های آموزشی خصوصی ضد تروریسم، از یک شبکه سخنرانان متعصب استفاده می کنند تا مجریان قانون را در هم? سطوح و بخش¬های کشور آموزش دهند. متأسفانه نتیج? این آموزش¬ها کاملا مثبت بوده است. بعد از خواندن این گزارش نو و ابتکاری، شما احتمالا واکنشی منفی نسبت به حوادث بعد از 11 سپتامبر 2001 پیدا خواهید کرد.

جرج دی لیتل، رئیس مؤسسه مطالعات دادرسی کیفری دانشگاه ایالتی تگزاس در سن مارکوس نیز در آموزش¬های لاس وگاس که شویبات در آن سخنرانی کرد حضور داشت. بعد از کنفرانس انجمن بین المللی افسران مبارزه با تروریسم، هنگامی که اولین تماس با او به وسیل? ایمیل برقرار گردید، لیتل جواب داد: "من معتقدم همان طور که مسلمانان بد وجود دارند، مسلمانان خوب نیز وجود دارند، دقیقا به همان ترتیبی که مسیحی خوب و بد وجود دارد." به هر حال لیتل از سوالات پی در پی دربار? اظهار نظر صریح دربار? مضمون حرف¬های شویبات سرباز زد و از آن زمان تا اکنون از اظهار¬نظر شفاف سر باز زده است.

شویبات در تگزاس فردی محبوب است. او به تشکیل یک مرکز ضد اسلامی در نزدیکی فورت هود کمک نموده است، در یک کلیسای پروتستان سخنرانی کرده و همراه با گِرگ ابوت، دادستان کل ایالت، در تبلیغات برای آموزش مجریان قانون در سراسر ایالت، تحت عنوان "آمادگی مدیران مجری قانون برای آینده" حضور یافته است. شویبات همچنین به صورت دوره ای و در فواصل معین در مصاحبه¬هایی با فاکس نیوز به عنوان کارشناس دین اسلام حضور می یابد و اظهارنظرهای وی در بسیاری موارد، از سوی وبسایت توطئه¬گر و دست راستی ورلد نت دیلی بازگو می¬شوند.

ادوین یوری، استادیار دانشگاه هنلی پونتام، یکی دیگر از شرکت کنندگان در کنفرانس انجمن بین المللی افسران مبارزه با تروریسم بود. وی که در زمین? مبارزه با تروریسم متخصص است، در یک ایمیل اینچنین نوشت: "از نظر من موارد اظهار شده توسط آقای شویبات به قدری به¬جا، دقیق و صحیح بود که من نگران این هستم که وی هدف کسانی شود که راجع به آنها صحبت کرده است. شاید مخالفت¬ها و اعتراضات فقط یک قسمت از آن باشد."

کیت دیویز، رئیس بنیاد ولید شویبات، ادعا می¬کند: " تعریف جهاد در شریعت اسلامی واضح است و معنی آن مبارزه کردن است اما به عنوان جنگ¬های مقدسی برای شکست کافران استفاده می¬شود." دیویز ادامه می دهد:

"این تفسیر، تفسیری متعارف و شناخته شده¬ است که در تمامی مکاتب فکری شیعه و سنی دیده می¬شود. [نه اینکه] هم? مسلمانان که به آئین خود به طور کامل و دقیق عمل می کنند، مستلزم عمل کردن به جهاد باشند... پس اگر فرض کنیم 10 درصد مسلمانان برای جهاد آمده می¬شوند (ممکن است رقم واقعی بیشتر از این مقدار باشد) پس ما 150 میلیون تروریست خواهیم داشت. حتی اگر 1 درصد هم باشند، 15میلیون تروریست حاصل می شود."

این تفسیر از قانون اسلام و فرایض مذهبی آن یک انحراف عجیب و غریب است و در عین حال به کارکنان اداره امنیت میهنی آموزش داده می¬شود. دیویز با نقد من مخالف است و به من پیشنهاد نمود: "اگر از این کشور و ارزش¬های آزادی فردی آن که مطابق قانون اساسی است، متنفر هستی و تا این اندازه برای مردم و جوامع مسلمان احترام قائل هستی، عربستان سعودی می تواند محل زندگی خوبی برای تو باشد..."

سخنان شویبات در لاس وگاس توسط انجمن بین المللی افسران مبارزه با تروریسم مورد حمایت قرار گرفت. مایکل ریکر، رئیس انجمن بین المللی افسران مبارزه با تروریسم گفت: " تعداد کثیری از پرسنل امنیت عمومی به همراه پرسنل نظامی، پیام ولید شویبات را دریافت کردند." سپس ریکر در یک وبلاگ، از سخنرانی متعصبانه و شدیداللحن شویبات حمایت نمود:

"آن چیزی که شما از ولید می شنوید حقیقت است. حاضرین در آنجا کاملا جذب بیانات ولید شده بودند و اکثراً با آن موافقت نمودند. رسانه¬های لیبرال از شنیدین حقیقت هراسان¬اند. چه کسی نقشه¬های حمله به کشورمان را طراحی می¬کند؟ ما درگیر یک جنگ ایدئولوژیکی هستیم و اگر به این موضوع واقف نیستید، باید سرتان را از برف بیرون بیاورید. قبل از اینکه قضاوت کنید، بررسی کنید که واقعا چه امری در حال وقوع است، سپس یک تصمیم عقلانی برای خود بگیرید."

با استناد به اشپرینگ نیوز لیدر، شویبات ادعا نمود که اسلام، دینی از طرف خدا نیست، بلکه ماهیتی شیطانی دارد. شویبات فاش کرد که: "او از اینکه مطابقت¬های بسیار زیادی بین اسلام و جریان ضد مسیحیت کشف نموده، هراسان شده است."

ریچارد بارتالومئو، که یک نویسنده مذهبی است، نوشته است: "شویبات یک کارشناس کاذب در مسائل تروریسم، افراط گرائی اسلامی و پیشگوئی¬های کتاب مقدس است که عنوان می¬کند اوبامایک مسلمان پنهان است و کتاب مقدس نیز یک مسلمان ضد مسیح را پیشگوئی کرده است. "این موضوع برای برخی از مسیحیان آخرالزمانی، بدین معنی است که مسلمانان در مبارزه آخر الزمان بین خیر و شر، با شیطان هم پیمان خواهند شد. در این سند چنین آمده است که مبارزه هنگامی پایان می یابد که عیسی(ع) برگردد و هم? آنهایی را که به مسیحیت اعتقاد ندارند را خواهد کشت. این تفسیر خون آلود و متعصبانه از آخر الزمان، توسط کلیسا¬های کاتولیکی، ارتودوکسی و هم? مذاهب مهم پروتستان¬ها، رد و محکوم شده است.

عبدالستار غزالی در مورد شویبات و دیگر متعصبان ضد اسلامی در مقاله ای در وبسایت اعضای مسلمان ارتش (سازمانی که خدمات مسلمانان را در نیرو¬های مسلح آمریکا ترسیم می¬کند) نوشته است: "ولید شویبات به وسیل? کنترل و دست¬کاری کردن کینه¬¬ها و ترس¬های بین مسلمانان و یهودیان، سخنرانی¬های پردرآمدی را انجام می¬دهد."

در طول تاریخ ایالات متحده، سازمان¬های فدرال و دولتی به متخصصان براندازی دست¬راستی تبدیل شده¬اند. از جمل? این متخصصان، جاسوس¬هایی می باشند که با ظاهر سازی به خبرپراکنی در ملاء عام می¬پردازند و یا افراد متحول شده¬ای که ادعا می کنند افرادی فریب خورده هستند و اکنون زنگ خطر را به صدا در می¬آورند. در هر دو مورد، داستان¬های جنجالی اینگونه نمایش¬های خودساخت? عوام فریب، تمایل به اغراق و یا حتی جعل کردن حقایق دارند.

ترس از اینکه یک توطئه برای تخریب دولت وجود دارد، هر از چند گاهی در تاریخ ملت ما پدیدار می شود. جستجو برای یک دشمن افراطی خرابکار به عنوان یک ارعاب "ضد خرابکاری" قلمداد می¬شود. یکی از مقامات دولتی که درماجرای پالمر رید در سال 1920 که منجر به تبعید هزاران ایتالیایی و روسی بیگناه گردید، نقش داشت، آنرا "روان¬پریشی" توصیف می کند. اغلب ما فقط آنرا "تعقیب توهمات" می نامیم. ما آن را هرچه بنامیم، این گرایش به مبارزه با خرابکاری، به سرکوب¬های سیاسی توسط سازمان¬های دولتی و گروههای "وطن¬پرست" دست¬راستی دامن می¬زند.

شاید شویبات عجیب و غریب¬ترین نمونه از جرگ? متعصبان ضد اسلامی¬ باشد و وی به عنوان کسی که افسران مجری قانون و عوامل مبارزه با تروریسم را آموزش می دهد، به نوعی مروج ترس باشد اما مشکل اصلی، آزاردهنده¬تر است. چرا باید در آمریکا دلار¬های مالیاتی در راه غرض ورزی با مسلمانان خرج شود؟ این گزارش مشکل مذکور را با دلیل و مدرک ثابت می کند. راه حل این موضوع به بررسی دقیق این موقعیت اندوهناک از سوی مقامات دولتی، نمایندگان و رسانه¬های هوشیار و همچنین تحمل عمومی، بستگی خواهد داشت.

خلاصه اجرایی

از زمان حملات القاعده به مرکز تجارت جهانی و ساختمان پنتاگون در 11 سپتامبر 2001، دولت فدرال سازمان¬های مجری قانون را در همه سطوح به صورت دفاع ملی سازمان¬یافته¬ای علیه حملات تروریستی احتمالی در آینده بسیج کرده است. به منظور برآوردن این هدف، تعداد زیادی از سازمان¬های امنیت داخلی – شامل پلیس محلی، ترانزیت¬ها و بنادر و دیگر سازمان¬هایی که به طور معمول در برنامه¬های ضد تروریستی شرکت نمی¬کنند- نیاز به آموزش دارند. بیانیه "جنگ علیه تروریسم" دولت جرج دبلیو. بوش، منشا ایجاد صنایع خصوصی آموزش¬های ضدتروریستی شد که دوره¬هایی را با موضوعات مختلف از تقویت زیرساختارها تا ایدئولوژی ترور ارائه می¬داد. تحقیقات انجام شده توسط گروه تحقیقات سیاسی، که نه ماه به طول انجامید، نشان می¬دهد که نهادهای دولتی که مسئولیت امنیت داخلی را بر عهده دارند، سازوکارهای نامناسبی را برای حصول اطمینان از کیفیت و هماهنگی آموزش¬های آمادگی در برابر تروریسم، که توسط عرضه¬کنندگان خصوصی این دوره¬ها ارائه می¬گردد، دارا می¬باشند؛ ماموران دولتی معمولا با اطلاعات گمراه¬کننده، التهاب¬آمیز و پرمخاطره درباره¬ی ماهیت تهدید تروریسم در سمینارهایی با مقاصد سیاسی، کنفرانس¬ها و مجلات تخصصی و رسانه¬های جمعی مواجه می¬شوند. به¬ جای آموزش مهارت¬های کامل و منطقی و برگزاری جلسات توجیهی اطلاعاتی و امنیتی، زیرمجموعه¬ بانفوذی از صنعت خصوصی آموزش¬های ضدتروریستی، تئوری¬های نادرستی را پیرامون مبارزه جهادگرایان برای جایگزینی قانون اساسی ایالات متحده با قوانین شریعت، مطرح می¬کنند و به نحو کارآمدی تمامی اسلام را –که یک دین جهانی است و پیروان آن به 3/1 میلیارد نفر می¬رسد- به عنوان دینی ذاتاً خشن و حتی تروریستی، زیر سوال می¬برند.

ولید شویبات، سابقاً مسلمان بوده¬ است و سخنران محبوبی به شمار می¬رود. وی که توسط چند شرکت آموزشی خصوصی استخدام شده است، اخیراً به شرکت¬کنندگان در یک کنفرانس انجمن بین¬المللی افسران ضدتروریسم گفته بود: "اسلام یک انقلاب است و مصمم است تا تمام نظام¬های دیگر را متلاشی کند. آن¬ها می¬خواهند، همانند نازی¬ها، خود را گسترش دهند" جان گیداک، یکی دیگر از مربیان ضدتروریسم بخش خصوصی در یک کنفرانس متخصصین امنیت میهنی گفت: "در زمان محمد پیامبر، هدف مسلمانان تصرف جهان بوده¬است" ولید فارز، که در مرکز مطالعات امنیتی و ضدجاسوسی و همچنین در دانشگاه ملی دفاع تدریس می¬کند، این¬طور استدلال می نماید: "جهادگران در غرب وانمود می¬کنند که مدافعان حقوق مدنی هستند" و با صبر و حوصله عضوگیری می¬کنند تا زمانی که "تقریباً تمامی مساجد، مراکز آموزشی و موسسات اجتماعی- اقتصادی به دست آن¬ها بیفتد". فارز به طور تهدیدآمیزی ادعا می¬کند که این "جهادگران" اقدامات نظامی را به زمان بعد موکول می¬نمایند، "تا وقتی که "لحظه¬ی مقدس" فرابرسد". سولومون بدرمن، مدیر عامل شرکت آموزشی بین¬المللی راه¬حل¬های امنیتی، به طرز مشابهی ادعا می¬کند که جهادی اسلامی و پنهان، ایالات متحده را از درون تهدید می¬کند. چنین ادعاهایی بسیار خطرناک می-باشند. پس از برگزاری کنفرانس انجمن بین¬المللی افسران ضدتروریسم که در بالا به آن اشاره شد، محقق گروه تحقیقات سیاسی از یکی از اعضای حاضر در جلسه در مورد اینکه به نظر او راه¬حل پیشنهادی شویبات در مورد تهدید اسلامی که توصیفش کرده بود چیست، چنین پاسخ داد: " بکشید آن¬ها را. حتی به بچه¬ها نیز رحم نکنید. خود شما حرفش را شنیدید." اظهارات اسلام¬هراسانه نظیر آنچه در بالا ذکر شد، موجب می¬شود تا کلیت اسلام خطرناک و افراطی جلوه داده شود و اکثریت معتدل مسلمانان نادیده گرفته شوند و اسلام به عنوان معضلی برای جهان در نظرگرفته¬ شود. سخنرانان و مربیان بخش خصوصی که گروه تحقیقات سیاسی آن¬ها را بررسی نموده است، به تئوری¬های توطئه¬ای استناد می¬کنند که بر پایه کلیشه¬های منفی و ریشه¬داری در مورد تزویر، سرکوبی، ارتجاع و شرارت اسلامی بنا نهاده شده¬اند. اسلا¬م هراسی "یک نگرش یا جهان-بینی است که شامل ترس و انزجار بی¬پایه ¬و ¬اساس از مسلمانان می¬باشد و به تبعیض و طرد آن¬ها منتهی می¬شود" و ممکن است دربردارنده¬ی این استنباط باشد که اسلام در سطح پایین¬تری نسبت به غرب قرار داشته و نه یک دین بلکه یک ایدئولوژی سیاسی پرخاش¬جو است.

این نظریه که یک تهدید اسلامی تعمیم¬یافته، خطری حیاتی برای ایالات متحده و دموکراسی غربی است، اصول رسمی امنیت ملی را نقض نموده و اساس امنیت داخلی و حقوق اساسی شهروندان و ساکنین را سست می¬نماید. با این وجود، پژوهش-های گروه تحقیقات سیاسی نشان می¬دهد که منابع عمومی در جهت گسترش این عقیده¬ی کذب در میان تحلیل¬گران اطلاعاتی و سایر کارمندان دولتی صرف شده است.

وزارت امنیت داخلی مسئولیت اصلی ارائه آموزش¬های ضدتروریستی به ماموران محلی، ایالتی و فدرال را بر عهده دارد. این وزارتخانه لیستی از دوره¬های مربوط به آمادگی¬های تروریستی دولت و نحوه جلوگیری از آن تهیه کرده است تا از طریق آنها مهارت¬های عملی و بینش تحلیلی جهت حفظ امنیت اجتماعی به ماموران داده¬ شود. با این وجود، به نظر می¬رسد سهم قابل توجهی از این آموزش¬ها توسط شرکت¬های خصوصی صورت می¬پذیرد که توسط کارشناسان دولتی بررسی و ارزیابی نشده¬اند. این مکانیزم کنترل، یک استثنا است؛ سازمان¬ها می¬توانند از تعداد زیادی از برنامه¬های حمایت مالی فدرال استفاده نمایند و در اکثر موارد لازم نیست تا مقامات دولت محلی را از چگونگی استفاده از این کمک¬های مالی آگاه کنند. دریافت¬کنندگان این حمایت¬های مالی می¬توانند با شرکت¬های خصوصی آموزشی که خود انتخاب می¬کنند قرارداد ببندند و غالباً نیاز نیست تا اطلاعات زیادی همانند نام شرکت¬های آموزش¬دهنده¬ی پرسنل خود را گزارش کنند منابع موجود در جهت حمایت شرکت¬های آموزشی خصوصی و نامنظم ضروری است. دو برنامه حمایت مالی که از برنامه¬های آموزشی حمایت می¬کنند - برنامه امنیت داخلی ایالتیو طرح امنیتی مناطق شهری - 67/1 میلیارد دلار در سال 2010 در اختیار ایالات قرار دادند. علاوه بر کنترل کیفیت متداول و کاستی¬هایی در شفافیت برنامه¬های فدرال و سایر برنامه¬های دولت، تحقیقات ما مثال¬هایی از تضاد منافع حقیقی و یا احتمالی را روشن نمود. استفاده از لوگوی وزارت امنیت داخلی یا سایر سازمان¬های دولتی جهت تبلیغ و حمایت دوره¬های آموزشی خصوصی، که بعدها توسط این سازمان¬ها تکذیب شدند، نمونه¬ای از این موارد است. بررسی¬های گروه تحقیقات سیاسی نشان داده است نیروهای دولتی در زمینه آموزش¬های ضدتروریستی بر سه سازمان متمرکز شده اند و در جاهای مناسب مربیان و مدرسینی که با این مراکز همکاری می¬نمایند، نیز موضوع پژوهش قرار گرفته¬اند. این گزارش تفاوت¬های کیفی میان خط مشی¬ها و برخی از وجوه اشتراک بنیادین این سازمان¬ها را توصیف می¬کند. همه¬ی این نهادها از دلارهای مالیاتی نفع می¬برند که حضور کارمندان دولت را در سمینارها و برنامه¬های توصیف¬شده در این گزارش تامین می¬نماید:

انجمن بین¬المللی افسران ضدتروریسم (ICTOA)، یک موسسه غیرانتفاعی که توسط پرسنل دایره¬ی پلیس نیویورک پایه-گذاری شده است. این موسسه جلساتی را با حضور سخنرانان مختلف برای نمایندگان مقامات اجرایی ترتیب می¬دهد.

شرکت آموزشی بین¬المللی راه¬حل¬های امنیتی (SSI)، که در فلوریدا مستقر است، یک شرکت با مدیریت بخش خصوصی است. این شرکت ادعا می¬کند که تاکنون برای بیش از هزار سازمان و شرکت، دوره¬های آموزشی برگزار کرده است. این شرکت مجله ضدتروریست را منتشر می¬نماید

مرکز مطالعات امنیتی و ضدجاسوسی (مرکز CI)، یک شرکت انتفاعی که توسط یک مامور سابق امنیت ملی پایه¬گذاری شده است و به عنوان یک آکادمی آموزشی و مرکز سخنرانی در واشنگتن فعالیت می¬کند. در این جا، افراد کارآزموده¬ دوران جنگ سرد، دانشگاهیان، یک اصلاح¬طلب مسلمان –آن¬طور که خود نامگذاری کرده ¬است- و یک فرد مرتد، دوره¬ای با موضوع "نظریه¬ی تهدید جهانی جهادگرایی" را ارائه می¬دهند. براساس اعلام CI، آن¬ها "هرساله نزدیک¬به 8000 دانشجو" را تربیت می-کنند که اغلب آن¬ها "کارمندان فعلی جامعه¬ی امنیت ملی آمریکا" هستند.

هر یک از این موسسات جایگاه متفاوتی را در صنعت آموزش ضد تروریسم دارا می¬باشند. با وجود این¬که در بسیاری از جنبه¬ها با هم تفاوت دارند، هر سه گروه، یا همکاران آموزشی و سخنرانان آن¬ها، گزارش¬ها و مطالب خطرناک اسلام¬هراسانه را در میان مسئولان امنیت عمومی و ملی رواج می¬دهند. این سازمان¬ها و سخنرانان آن¬ها با معرفی خود به عنوان متخصصین اطلاعاتی و اجرایی، اعتبار خود را صرف بسط تعصبات مذهبی می¬نمایند. مسئله¬ی تدارک آموزش¬های اسلام¬هراسانه به ماموران دولتی تنها به این سه گروه محدود نمی¬شود. تحقیقات بیشتری شامل زیرنظرگرفتن دقیق نقش نهادهای دولت¬های محلی و دولت فدرال برای تعیین و تبیین همه¬ی ابعاد آن لازم است.




قالب وبلاگ