سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گردان 217 عاشورا
نوشته شده در تاریخ یکشنبه 90 آذر 13 توسط


رئیس گروه عراق در پارلمان اروپا گفته که دولت عراق باید ضرب‌الاجل تعیین شده برای گروهک منافقین خلق را لغو کند و اقدام آنان برای این کار محکوم شود .

این در حالی است که اعضای این گروهک نه در عراق پناهنده هستند و نه شهروند این کشور هستند و نه ویزای اقامت در این کشور را دارند و این همه در تناقض کامل با حقوق بین‌الملل خصوصی است.

سرویس بین‌الملل ـ وزرای خارجه اتحادیه اروپا با اعمال فشار به نوری مالکی، نخست وزیر عراق از وی خواسته‌اند که کمپ اشرف اردوگاه سازمان منافقین خلق ایران را تعطیل نکند و همچنان پذیرای آنان در خاک عراق باشد.

به گزارش «تابناک»، «واشنگتن پست» خبری را منتشر کرده که بر پایه آن، «استروس استیونسون»، رئیس گروه عراق در پارلمان اروپا گفته است که دولت عراق، باید ضرب‌الاجل تعیین شده برای گروهک منافقین خلق را لغو کند و اقدام آنان برای این کار نیز محکوم شود.

بنابر این گزارش، دولت عراق تا 31 دسامبر سال جاری(تا پایان سال)، به این گروهک مهلت داده است که خاک عراق را ترک کنند، وگرنه پس از این تاریخ، دولت عراق اردوگاه اشرف واقع در شرق استان دیاله عراق را پاکسازی خواهد کرد.

در همین حال دولت عراق هم در صدد است که چند تن از رهبران اصلی این گروهک را که با رژیم صدام در سرکوب ملت عراق دخالت داشته‌‌اند، محاکمه کند.

هم اکنون بالغ بر سه هزار نفر در اردوگاه اشرف هستند که نزدیک ششصد نفر آنان با توبه از کارهای پیشین، آماده بازگشت به ایران بوده و نهصد نفر آنان دارای تابعیت اروپایی هستند و بقیه وضعیت نامشخصی دارند.

این در حالی است که اعضای این گروهگ، نه در عراق پناهنده هستند و نه شهروند این کشورند و نه ویزای اقامت در این کشور را دارند و این در تناقض کامل با حقوق بین‌الملل خصوصی است.

گفتنی است، در روز‌های اخیر، سران این گروهک با هزینه مبالغ هنگفت، برخی از شخصیت‌های آمریکایی و اروپایی را به دفاع از گروهک تروریستی خویش واداشته‌اند.




قالب وبلاگ