سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گردان 217 عاشورا
نوشته شده در تاریخ شنبه 90 بهمن 15 توسط


«هدف اپوزیسیون باید جلب اعتماد مردم ایران باشد نه آراستن خود برای جلب توجه بیگانگان. برخی جلسات پشت پرده اپوزیسیون در لندن و پاریس و استکهلم، پنهانکاری محفلی عده ای انگشت نما برای گرفتن تسهیلات مالی و کلاهبرداری است.»

به گزارش جهان،‌ این مطلب را پایگاه ضد انقلابی گویانیوز عنوان کرد. گویانیوز همچنین نسبت به تکرار پروژه «الماس فریب» هشدار داده و نوشت: پروژه الماس فریب طراحی شده توسط یکی از سربازان نه چندان گمنام امام زمان به نام سردار سیدرضا مدحی که نطفه آن در زهدان بخشی از اپوزیسیون«مشتاق»سال گذشته در پاریس تکوین جنینی پیدا کرد، نمونه بارزی از«هول حلیم تو دیگ افتادن ها»بود. متأسفانه علیرغم هشدارهای کنشگران و تحلیلگران سیاسی، فاز دوم آن پروژه با تغییر اسم و تشکیل یک جلسه محرمانه در لندن به کار خود ادامه داد.

نویسنده درباره نشست های اپوزیسیونی ادامه می دهد: پروژه های«غیرشفاف»با دگردیس های ظاهری و صرف هزینه های فراوان وارد فازهای جدیدی می شوند. نگارنده به دفعات در زمینه مضرات پنهان کاری محفلی و نفی آلترناتیوسازی غیرشفاف توسط محافل کهنه کار و خودشیفته مقاله نوشته و سخن گفته ام. جلسه بسته و خصوصی و غیرشفاف اخیر در استکهلم به روال پروژه های سنوات گذشته به لحاظ امکانات مالی مشکلی نداشت. اما نقص بنیادین، نه در مسئله مالی، بلکه شیوه نگرش و عملکرد سیاسی می باشد که عده ای انگشت نما خود را در موقعیتی قرار می دهند تا بتوانند دیگران را با ارائه تسهیلات مالی جذب کرده و از نمد این نوع گردهمایی ها برای خود کلاهی ساخته و نهایتاً آن را سر ملت بگذارند.

در ادامه این تحلیل، سؤالات متعددی بی پاسخ مانده است. عنوان می شود که نقش اصلی نشست، تشکیل کارگاه آموزشی است. حال باید پرسید کسانی که قریب به سی وسه سال در کارگاه باز جوامع آزاد درس کثرتگرایی و پلورالیسم را فرا نگرفته اند، چگونه از درب خروجی یک کارگاه بسته دو روزه دمکرات و شفاف بیرون خواهند آمد؟ ایراد دیگر به ادعای برگزارکنندگان در مورد ماهیت غیرانتفاعی و غیر دولتی مؤسسه میزبان وارد است. برخلاف ادعای دعوت کنندگان این جلسه، مؤسسه«ایده آ» یک مؤسسه دولتی با بودجه دولتی است.




قالب وبلاگ