سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گردان 217 عاشورا
نوشته شده در تاریخ شنبه 90 بهمن 15 توسط


نماینده دمشق در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت با اعتراض شدید به سیاست قطر علیه سوریه، خطاب به نخست وزیر-وزیر خارجه این کشور گفت: کشور شما عضو اتحادیه عرب است یا عضو ناتو؟

به گزارش فارس، بشار الجعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل روز گذشته در جلسه شورای امنیت که با حضور نمایندگانی از اتحادیه عرب در خصوص مسئله سوریه برگزار شد، بشدت به سخنان و سیاست نماینده قطر اعتراض کرد.

حمد بن جاسم به عنوان ریاست کمیته وزراتی اعراب ویژه بحران سوریه در کنار نبیل العربی دبیر کل اتحادیه عرب در جلسه شورای امنیت حاضر شد و خطاب به اعضای شورای امنیت ادعا کرد: همه تلاش‌های اتحادیه عرب به دلیل عدم همکاری سوریه باد هوا شد. زیرا دمشق هیچ تلاشی برای همکاری با اتحادیه عرب انجام نداد.

وزیر خارجه قطر در حالی این دروغ را بر زبان راند که الدابی رئیس ناظران اتحادیه عرب در سوریه در گزارش کاملی از یک ماه حضور در سوریه به صراحت اعلام کرد: دمشق و دولت سوریه با ناظران سوریه همکاری کاملی داشتند.

بشار الجعفری در واکنش به این سخنان حمد بن جاسم، خطاب به وی گفت: قطر عضو اتحادیه عرب است یا عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)؟

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل از حمد بن جاسم خواست که تحریکات شبکه الجزیره قطر را علیه سوریه متوقف کند.

الجعفری طرح اتحادیه عرب برای کشورش را که در آن از بشار اسد خواسته شده با دادن اختیارت کامل به معاونش برای تشکیل دولت وحدت ملی تلاش کند، گفت: این طرح نقض حاکمیت ملی سوریه و نقض قوانین اتحادیه عرب است.

وی با اشاره به درخواست حمایت اتحادیه عرب از شورای امنیت از این طرح برای دخالت در سوریه گفت: این کار، دور زدن ماموریت موفق ناظران عرب در سوریه است. تلاش برای صادر کردن قطعنامه علیه سوریه توجیهی است برای کشتار مردم سوریه همچنانکه در لیبی و عراق و افغانستان مردم کشته شدند.

 




قالب وبلاگ