سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گردان 217 عاشورا
نوشته شده در تاریخ جمعه 90 بهمن 21 توسط


موشه یعلون قائم مقام نخست وزیر رژیم اسرائیل، در همایش "هرتسلیا" اعلام کرد که طرح هسته‌ای ایران، به هر طریقی باید متوقف شود.

به گزارش پرس تی وی، یعلون در ادامه افزود، هیچ هدفی وجود ندارد که دست ساز بشر باشد و نتوان به آن حمله کرد. هر کسی فکر می‌کند تاسیسات زیرزمینی مصون از حمله هستند، باید دوباره فکر کند.

یعلون گفت تا زمانی که ایران مطمئن نشود که گزینه ‌نظامی جدی است، به فعالیت‌های خود ادامه خواهد داد.

به گفته وی در ماه‌های آینده باید انزوای سیاسی و تحریم‌های اقتصادی را در کنار هم تشدید کرد تا نظام تهران مجبور به انتخاب بین طرح هسته‌ای و بقای خود باشد.

وی در ادامه مدعی شد، تنها در این صورت است که ایران عقلانی رفتار خواهد کرد.

به ادعای یعلون، قرار بود در سایت موشکی ایران که در ماه نوامبر دچار انفجار شد، موشک‌هایی با برد 10 هزار کیلومتر تولید شود و امریکا را هدف قرار دهد.

همایش هرتسلیا، یک همایش به اصطلاح امنیتی سالانه است که از آن به عنوان یکی از مهم‎ترین همایش‎های امنیتی - راهبردی رژیم اسرائیل یاد می‎شود. هدف از برگزاری این همایش سالانه، شناسایی اهداف امنیتی و نحوه تعامل با آن‎ها در سرزمین‎های اشغالی، و برنامه کاری آن نیز بررسی اوضاع جهان و منطقه پیرامون سرزمین‎های اشغالی از دیدگاه اقتصادی و امنیتی و سیاسی عنوان شده و گفته شده است که به عنوان یکی از اهرم‎های تاثیر گذار در عرصه سیاست خارجی این رژیم، مهم‎ترین برنامه کاری این نشست را به خود اختصاص می‎دهد.

دوازدهمین دوره اجلاس هرتسلیا که از اواخر ژانویه با حضور تعدادی از سران سیاسی، نظامی و اقتصادی رژیم اسرائیل و جمعی از مقامات ارشد اروپایی آغاز به کار کرد، به صورت کاملا محرمانه و در بایکوت محض خبری، به کار خود پایان داده است.





قالب وبلاگ