سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گردان 217 عاشورا
نوشته شده در تاریخ شنبه 90 اردیبهشت 10 توسط

 

یکی از علل گرایش به جنبش های شیطانی استفاده وسیع از نمادهاست ، انتقال و نشر اندیشه ها از طریق گفتن یا نوشتن دشوار است و تعداد محدودی از مردم با آن ارتباط برقرار می کنند ، اما نمادها به راحتی جایگاه خود را در فرهنگ عمومی پیدا می کنند و به خاطر اینکه ظرفیت کار هنری دارند، به صورت جذابی در جامعه به خصوص بین جوانان و زنان گسترش می یابد .

نمادها همواره حاصل معنا و پیام هستند و نوعی نگرش یا فکر را تداعی می کنند و رفتار خاصی رایاد آور می شوند ، مثلاً مردم با دیدن گلدسته یاد مسجد و نماز می افتند و یا با دیدن چراغ قرمز احساس خطر می کنند و می ایستند. گروههای شیطان گرایی با استفاده وسیع از نمادها و به کارگیری خلاقیت های هنری نظیر گرافیک ، سینما و از همه بیشتر موسیقی به عرصه آمده است. نمادها و سمبل های شیطانی روی لباسها ، گردنبندها ، دستبندها ، انگشترها و ساعت ها از کفش تا کلاه همه جا دیده می شود. این نمادها با طراحی های متنوع و زیبا افراد را جذب می کنند ، پس از اینکه استفاده از آنها تکرار شد ، به عنوان بخشی از رفتار و سلیقه شخصی درآمده و به نوعی هدایت و خود پنداری فرد را تشکیل می دهد ، در این شرایط با افراد دیگری که نمودهای رفتاری و ذوقی همانندی را دارند ، احساس همزاد پنداری کرده و خود را از آنها و آنها را از خود می پندارد و در رفتار و گفتار و افکار به طور ناخود آگاه شبیه آنها می شود.

زمینه های جذب:
موسیقی متال: مهمترین زمینه ورود شیطان پرستی به ایران میل جوانان به استفاده از موسیقی متالیکا و ساز و گیتار بوده ا ست. طی ده سال گذشته موسیقی متالیکا به صورت زیر زمینی و غیر مجاز وارد کشور شده است و در چار چوب آن مفاهیم فرقه انحرافی شیطان پرستی در اختیار جوانان قرار گرفته است ، اقدام تامل برنگیز و بسیار ناشیانه و بعضا تعمدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت اصلاحات خصوصاً در دوره مهاجرانی در صدور مجوز برای گروهها ، آلبومها و کتاب های اشعار موسیقی متالیکا نیز نقش اساسی را در جلب توجه عموم مخاطبان جوان به این نحله انحرافی فراهم آورده است.

افول معنویت: اگر چه در بسیاری موارد ایران اسلامی در جایگاه بالاتری از معنویات قرار دارد ، اما تلاش قدرتهای بزرگ فرا منطقه ای و استکبار جهانی و صهیونیسم برای استحاله فرهنگی و از سوی دیگر ماشینی و صنعتی شدن مناسبات جاری و تاثیر پذیری مردم کشورمان از شرایط جهانی زمینه ای برای رشد چنین جریاناتی را فراهم کرده است. روند رو به رشد استفاده از شبکه های ماهواره ای نیز عامل تعیین کننده ای در جذب و گرایش جوانان به این گروهها است.

سرمایه گذاری: سازمانهای جاسوسی کشورهای غربی تلاش سازمان یافته ای را برای استحاله فرهنگ جمهوری اسلامی ایران تدارک دیده اند و می کوشند تا جوانان کشور عزیزمان را تهی سازی فرهنگی کنند ، دشمن در این راه منابع هنگفتی اختصاص داده است که طبق گزارش برخی از رسانه های مستقل در سال گذشته از سوی دولت آمریکا مبلغ 8 میلیون دلار به فعالیت تبلیغات گروههای شیطان پرست اختصاص یافته است.

اینترنت: رشد تعداد مخاطبین شبکه جهانی اینترنت در سالیان اخیر آسیب هایی را متوجه نظام فرهنگی کشور کرده است که از جمله می توان به فعالیت شیطان گرایانه اشاره کرد. عمده فعالیت این افراد در ایران در قالب وبلاگ نویسی صورت می پذیرد. این گونه وبلاگها همزمان با اعلام موجودیت جنبش شیطان گرایان ایران فعالیت خود را آغاز کرده است.





قالب وبلاگ