سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گردان 217 عاشورا
نوشته شده در تاریخ سه شنبه 91 فروردین 8 توسط


تا آن‌جایی که به سخنان رئیس جمهور مربوط می‌شود، تنها مطالبی که باید شنید و به آن توجه کرد این است که او به آیپک آن چیزی را گفت که آن‌ها می‌خواستند در ازای حمایت از وی در انتخابات بشنوند. این مساله امسال برای او بسیار بسیار مهم است. وی به پول زیادی برای انتخابات نیاز دارد.

یک روزنامه‌نگار برجسته می‌گوید باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا برای پیروزی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو به لابی اسرائیل متوسل شده است.

در همین راستا، شبکه پرس تی‌وی با گوردن داف، سردبیر ارشد پایگاه اطلاع‌رسانی"وتران تودی"مصاحبه کرده است که در ادامه برگردان فارسی آن را می‌خوانید.

پرس تی‌وی: نظر شما درباره سخنرانی اوباما در آیپک چیست؟

داف: به طور معمول، ما این چیزها را با جدیت بسیار کمی دنبال می‌کنیم. آیپک برای دهمین بار در هفته گذشته برای دعاوی مدنی علیه یکی از اعضای خود به نام استیون روزن، به عنوان جاسوس سازمانی که علیه امریکا جاسوسی می‌کرد و اسرار سلاح‌های امریکایی را به چین و روسیه می‌فروخت، رسوا شد.

‌تا آن ‌جایی که به سخنان رئیس جمهور مربوط می‌شود، تنها مطالبی که باید شنید و به آن توجه کرد این است که او به آیپک آن چیزی را گفت که آن‌ها می‌خواستند در ازای حمایت از وی در انتخابات بشنوند. این مساله امسال برای او بسیار بسیار مهم است. وی به پول زیادی برای انتخابات نیاز دارد.

وی در پایان از دیپلماسی به عنوان اولویت اول خود سخن گفت؛ حقیقت این است که روابط بین اوباما و نتانیاهو تیره است. او و رئیس جمهور فرانسه، نیکولا سارکوزی زمانی که فکر می‌کردند میکروفن خاموش است به نتانیاهو توهین کردند. <** ادامه مطلب... **>

ژنرال دمپسی، فرمانده ارتش امریکا که به تازگی از اسرائیل برگشته است، مقام‌های تل‌آویو را آگاه کرده که امریکا تمایل ندارد از آن‌ها حمایت کند و به اسرائیل دستور داده است از خود خویشتن‌داری نشان دهد.

پرس تی‌وی: بازتاب این اظهارات رئیس جمهور امریکا در افکار عمومی این کشور چگونه بوده است؟ آیپک گروهی نیست که نماینده منافع مردم امریکا باشد. این برای سیاست داخلی و خارجی امریکا چه معنایی دارد؟داف: مشکل این است که آیپک نفوذ فوق‌العاده‌ای در میان یهودی‌های امریکا دارد. 78 درصد یهودی‌های امریکا در انتخابات گذشته از اوباما حمایت کردند. آن‌ها پول زیادی برای جنبش‌های مترقی یا لیبرال در سیاست امریکا صرف می‌کنند.

برنامه خدمات درمانی اوباما مورد تهدید قرار گرفت؛ برنامه ما برای خلع سلاح مورد تهدید قرار گفت، وضعیت بدهی‌های ما از کف خارج شده است، برنامه اصلاحات مالیاتی ما هم چنین وضعی دارد.

این برنامه‌ها به حمایت گسترده یهودی‌ها نیاز دارد و اوباما برای کسب حمایت آن‌ها از این برنامه، هر چه را که یهودی‌ها نیاز به شنیدن دارند، می‌گوید.




قالب وبلاگ