سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گردان 217 عاشورا
نوشته شده در تاریخ یکشنبه 91 فروردین 20 توسط

 خبرگزاری فارس: بیمارستان نظامی "تشرین سوریه" افراد نظامی بستری هستند که در کمین شبه نظامیان مسلح با سلاح های غربی و اسرائیلی از ناحیه سینه هدف گلوله مستقیم قرار گرفته که بیشتر آنها یا جزئی از اندام خود را از دست داده یا به طور کلی فلج شده اند.

 

خبرگزاری فارس: نظامیان سوری در کمین افراد مسلح با سلاح‌های اسرائیلی و فرانسوی

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس به دمشق، هیئت رسانه ای جمهوری اسلامی ایران که روز سه شنبه و با هدف اطلاع دقیق از حوادث جاری در سوریه به دمشق سفر کرده بود، امروز از بیمارستان نظامی "تشرین" بازدید کرد.

سرلشکر "موریس" رئیس بیمارستان نظامی سوریه در این باره می گوید: روزانه بین 10 تا 15 نظامی تنها از بیمارستان تشرین تشییع می شود و طی دو ماه نیز حدود یک هزار نظامی شهید شده اند.


در بیمارستان تشرین بیشتر نظامیان سوری بستری هستند که هدف حمله شبه نظامیان مسلح قرار گرفته اند. این افراد به دلیل بر تن داشتن لباس نظامی بیشتر از ناحیه کمر به پائین (سینه، دست یا پا) هدف حمله گروههای مسلح در مناطق درگیری در این کشور از جمله درعا، حمص، حماه و ادلب قرار گرفتند.


بیمارستانی که مجروحان در سطوح مختلف دیده می شود؛ مجروحانی را می بینی که در جریان درگیری با شبه نظامیان دست و پای خود را از دست داده یا اینکه به طور کلی فلج شده اند یا آنهایی که دیگر امیدی به زندگی آنها نمی رود. در گفت وگویی که با این مجروحان شده است و به شرح ماجرای حادثه پرداختند بیشترشان اعلام می کردند که در کمین افراد مسلحی قرار گرفته که مجهز به سلاح های پیشرفته اسرائیلی و غربی از جمله فرانسه بوده اند.


دکتر موریس رئیس بیمارستان نظامی تشرین از آمار دقیق حمله به غیرنظامیان و کشته شدن آنها ابراز بی اطلاعی کرد ولی یکی از مقامات عشایر سوریه در گفت وگو با خبرنگار اعزامی فارس به دمشق گفت که شبه نظامیان علاوه بر هدف قرار دادن نظامیان ، غیرنظامیان را نیز هدف حملات خود قرار می دهند تا مسئولیت این اقدام شنیع را متوجه نظام سوریه کنند و این طور القا کنند که حکومت غیرنظامیان معترض را هدف قرار می دهد تا بتوانند نظام حاکم بر این کشور را تحت فشارهای سیاسی و حقوق بشری قرار دهند.


بیمارستان نظامی تشرین در دمشق نمایی از تظلم خواهی سوریه علیه نهادهای حقوق بشر و بین المللی است که در انتشار اخبار و موضع گیری ها تنها از سرکوب مردم توسط نظامیان سوریه سخن به میان می آورند و سخنی از فعالیت گروهک های مسلح و شبه نظامیان که با کمک های مالی غرب و برخی رژیم های های منظقه مسلح و تجهیز می شوند، به میان نمی آورند.




قالب وبلاگ