سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گردان 217 عاشورا
نوشته شده در تاریخ یکشنبه 91 فروردین 20 توسط
7 نفر از افسران اطلاعاتی ترکیه که در سوریه دستگیر شدند، اعتراف کرده‌اند که دوره های ویژه عملیات تروریستی، بمب‌گذاری و انفجارات را در اسرائیل و زیر نظر افسران موساد آموزش دیده‌اند.

خبرگزاری فارس: جزئیات اعتراف افسران ترک بازداشت شده از آموزش عملیات ترورستی در تل‌آویو

سوریه برای آزادی افسران دستگاه اطلاعاتی ترکیه سه شرط اعلام کرده است:در جریان بازجویی و اعترافات دستگیرشدگان، اطلاعاتی بدست آمده که نشان می دهد در بین آنها 7 نفر نیروهای سطح بالای میت سرویس اطلاعاتی ترکیه هستند که دوره های ویژه عملیات تروریستی و اقدامات خرابکارانه را تل آویو آموزش دیده اند.

همانگونه که در اخبار نیز اعلام شد حدود یک ماه پیش 49 افسر اطلاعاتی بلند پایه ترکه در سوریه بازداشت شدند.



این افسران بازداشت شده ترک، با برخی از طرف‌های قطری و عربستانی نیز در ارتباط بوده اند.

 

این افرد در بارجویی‌های خود اعتراف کرده اند که دوره های عملیات‌های ویژه مانند بمب‌گذاری، انفجارات و اقدامات خرابکارانه را در سرزمین های اشغالی و زیر نظر موساد آموزش دیده اند.

 

در بین افراد دستگیر شده ، فردی هست که اطلاعات بسیار محرمانه‌ای درباره فعالیت موساد در ترکیه و سوریه و همچنین دیگر کشورهای عربی دارد و در اعترافات خود اذعان داشته که یک تیم قوی که توسط تیم عملیات ویژه موساد آموزش دیده اند، وارد سوریه شده و هدایت جریان ارتش آزاد سوریه را برعهده گرفته اند.

 

وی همچنین در بخش دیگری از اعترافات خود اعلام کرده که یک تیم دیگری از نیروهای عملیات ویژه ترور موساد وارد خاک اردن شده و با همکاری سرویس اطلاعاتی اردن ، برخی از نیروهای القاعده لیبی که وارد اردن شده اند را برای انجام عملیات خرابکارانه و بمب گذاری در خاک سوریه را آموزش می دهند.

 

عده ای از نیروهای القاعده لیبی وارد خاک اردن شده اند و تحت آموزش تیم عملیات ویژه موساد قرار گرفته اند که انفجارها را در سوریه هدایت کنند.

 

افسران اطلاعاتی ترکیه‌ای دستگیر شده در خاک سوریه نیز در سرزمین های اشغالی و توسط تیم عملیات ویژه موساد آموزش دیده اند، و چند هفته قبل نیز که نماینده ترکیه به دمشق آمد تا درباره آزادی این افسران مذاکره کند، سوریه زیر بار نرفت و شروطی را مطرح کرد.



 

 

1- تسلیم کردن افسران فراری ارتش سوریه که به ترکیه فرار کرده‌ و علیه دولت سوریه فعال هستند به همراه عناصر گروهک ارتش آزاد.

 

2- پایبندی ترکیه به ممانعت از نفوذ عناصر گروهک ارتش آزاد سوریه به خاک سوریه از مرز ترکیه و ممانعت از تمرین و آموزش این عناصر در خاک ترکیه.

 

3- ایران شاهد توافق طرفین باشد.

 

آمریکا، رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی هرگز اجازه ندادند که ترکیه شروط سوریه را بپذیرد ، دولت سوریه نیز به لحاظ روابط گذشته خود با دولت ترکیه تاکنون خویشتن داری کرده و هنوز اسامی افسران بازداشت شده و متن اعترافات آنها که به مثابه "گنج پر بها" می‌ماند، منتشر نکرده است، این امر ترک‌ها را به شدت نگران هستند که این اطلاعات افشا شود.

 

افسران بازدشت شده ترکیه در بازجویی‌های خود اطلاعات بسیار زیادی درباره حضور موساد در منطقه خلیج فارس و کشورهای بحرین، قطر، امارات متحده عربی، عربستان سعودی، سوریه و اردن در اختیار دولت سوریه قرار داده‌اند.

 




قالب وبلاگ