سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گردان 217 عاشورا
نوشته شده در تاریخ سه شنبه 91 خرداد 30 توسط


روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز روز جمعه با انتشار مقاله ای از اطلاعات محرمانه درباره حملات سایبری و جنگ الکترونی آمریکا علیه تاسیسات هسته ای ایران پرده برداشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، انتشار این مقاله موجب برانگیختن خشم مجلس سنای آمریکا شد که خواستار تحقیق درباره این ادعاها شد.

روزنامه نیویورک تایمز اطلاعاتی را منتشر کرد که نشان می دهد باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا از زمان ورود به کاخ سفید و تصدی سمت ریاست جمهوری ، دستور حملات الکترونی از طریق اینترنت علیه مراکز غنی سازی اورانیوم به طور ویژه و عموما" تاسیسات هسته ای ایران را صادر کرده است.

این روزنامه اطلاعات ذکر شده را به نقل از منابعی ذکر کرده است که دراین برنامه های الکترونی کار می کنند. نیویورک تایمز نوشت: اوباما به طور محرمانه دستور جنگ الکترونی از طریق شبکه اینترنت علیه رایانه های ایرانی را صادر کرده است که به طور مستقیم از آنها برای راه اندازی و فعالیت تاسیسات هسته ای ایران استفاده می شود. جان مک کین عضو حزب جمهوری خواه مجلس سنای آمریکا در بیانیه ای که نسخه ای از آن در اختیار سی.ان.ان قرار گرفت، گفت: انتشار اطلاعات محرمانه با هدف تقویت وجهه رئیس جمهوری آمریکا قبل از انتخابات ماه نوامبر آینده است.

مک کین افزود: درز چنین اطلاعاتی ، عملیات سری مشابهی را که اکنون یا درآینده اجرا می شود ، تهدید خواهد کرد که این مساله به نوبه خود تهدیدی برای امنیت کل کشور به شمار می رود و به همین دلیل ، باید این درز اطلاعات متوقف شود؛ اگرچه برای رئیس جمهوری آمریکا مفید باشد.

به گفته مک کین ، پیش از این نیز اطلاعات محرمانه مشابه منتشر شده بود و از جمله آن اطلاعاتی درباره تلاش های دولت آمریکا برای گسترش برنامه حمله به فعالان در یمن با استفاده از هواپیماهای بدون خلبان است.




قالب وبلاگ