سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گردان 217 عاشورا
نوشته شده در تاریخ دوشنبه 91 تیر 5 توسط


کارشناسان آمریکایی در گزارشی به کنگره اذعان کردند خرابکاری و حمله ویروسی 3 سال پیش به تأسیسات اتمی ایران (ویروس استاکس نت) بی فایده بوده و در مقابل ایران بر سرعت غنی سازی اورانیوم افزوده است.

به گزارش صراط ، این گزارش در حالی به کنگره آمریکا ارائه شد و بخش مختصری از آن به رسانه ها راه یافت که شبکه رسانه ای غرب طی یک سال گذشته تبلیغ پرحجمی را برای بزرگ نمایی اثر حملات ویروسی انجام داده بودند. در این تبلیغات اذعان شده بود که دستور خرابکاری سایبری از زمان دولت بوش صادر و سپس در دولت اوباما پیگیری شده بود. اما اکنون گزارش رسمی کارشناسان به کنگره حاکی از آن است که جنجال رسانه ای تعمدی در این باره، انباشته از بلوف و فریب بوده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه کارشناسان در گزارش روز چهارشنبه به یکی از کمیته های مجلس نمایندگان اعلام کردند: تلاش ایران برای غنی سازی اورانیوم در 3 سال گذشته سرعت گرفته و خرابکاری اینترنتی از طریق ویروس استاکس نت نتوانسته سرعت این روند را کاهش دهد. استفن ردمیکر از مرکز سیاستگذاری دوحزبی واشنگتن (Bipartisan Policy Center) گفت: برپایه یافته های آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران سه هزار کیلو و 345 کیلو گرم اورانیوم با غنای 3 و نیم درجه تولید کرده است!

وی گفت: «بیش از 9 هزار سانتریفیوژ 158 کیلوگرم اورانیوم با غنای 3 و نیم درصد را در طول یک ماه تولید کرده اند که این سرعت سه برابر سرعت تولید در مقایسه با اواسط سال 2009 است، یعنی درست زمانی که ویروس استاکس نت به برنامه اتمی ایران حمله کرده بود.» وی نتیجه گرفت سرعت غنی سازی اورانیوم «سه برابر زمان قبل از حمله ویروس استاکس نت است که بسیاری تصور می کردند به برنامه لطمه زده و آن را فلج کرده است. حمله ویروس استاکس نت به برنامه هسته ای ایران در سال 2010 میلادی فاش شد.

به نوشته نیویورک تایمز، باراک اوباما، رئیس جمهور کنونی و جرج دبلیو بوش، رئیس جمهور پیشین آمریکا با استفاده از ویروس استاکس نت برای تخریب برنامه هسته ای ایران موافقت کرده بودند. این روزنامه در این باره نوشته بود، استاکس نت، ویروسی که با همکاری اسرائیل ساخته شد، در تأسیسات اتمی نطنز اختلال ایجاد کرد، اما بعدها این ویروس به صورتی ناگهانی به خارج از ایران گسترش پیدا کرد و وارد سیستم های کامپیوتری کشورهای دیگر شد.

آمریکایی ها و محافل صهیونیستی اکنون بنابر نوشته برخی مطبوعات غربی نگرانند که حملات ویروسی مانند بومرنگ به زمین خود آنها برگردد.





قالب وبلاگ