سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گردان 217 عاشورا


جانشین فرمانده سپاه قدس طی سخنانی با بیان اینکه تونسی‌ها پس از یک سخنرانی "نصرالله" علیه اسرائیل قیام کردند گفت که رهبرانقلاب درباره حزب‌الله فرموده‌اند که "شما خشت زیرین یک ارتش اسلامی در منطقه هستید".





به نقل از ایسنا، سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم اظهار کرد: حرکت‌های آزادی‌خواهانه ملت ایران در جنگ و نیز حرکت‌های بعدی در منطقه حاصل فرهنگ دفاع مقدس است.

وی با اشاره به تشکیل حزب‌الله لبنان در دوران اوج جنگ تحمیلی دشمن بعثی علیه ایران افزود: این حزب با کمتر از 10 نفر و پس از فتح خرمشهر توسط رزمندگان اسلام تشکیل شد.

جانشین فرمانده سپاه قدس اضافه کرد: مقام معظم رهبری در خصوص حزب‌الله فرموده‌اند "شما خشت زیرین یک ارتش اسلامی در منطقه هستید" و جالب اینکه این سخن مربوط به حدود 10 سال پیش است و اگر این سخن، حکیمانه و مبتنی بر اصول نبود، حزب‌الله تاکنون دوام نمی‌آورد. وی با بیان اینکه "وضعیت کنونی حزب‌الله با وجود تمام محرومیت‌ها بسیار خوب است"، یادآور شد: نیروهای حزب‌الله توانستند برای نخستین بار رژیم صهیونیستی را در حیات نکبت‌بار خود از یک منطقه جغرافیایی بیرون برانند و این در حالی است که اسرائیل سرزمین‌های اشغال شده را نگاه می‌داشت یا به میل خود عقب‌نشینی می‌کرد.

قاآنی ادامه داد: رژیم اشغالگر قدس در سال 1967 در جنگی شش روزه موفق به شکست سه کشور قدرتمند عربی و تصرف بخشی از سرزمین‌های آنان شد و این اشغالگری تا امروز ادامه دارد به طوری که کشور مصر هنوز اجازه استقرار سربازان مسلح خود را به صورت مستقل در صحرای سینا ندارد. جانشین فرمانده سپاه قدس با بیان اینکه "نیروهای حزب‌الله با تأسی از سالار شهیدان و پیروان راستین او برای نخستین‌بار ارتش تا دندان مسلح اسرائیل را وادار به عقب‌نشینی کرد"، گفت: رژیم صهیونیستی پس از این تحقیر، به مدت شش سال به بازسازی ارتش خود مشغول شد و در سال 2006 تصمیم گرفت با لشکری 20 هزار نفری به حذف حزب‌الله اقدام کند. جنگ 33 روزه حزب‌الله با اسرائیل، بویژه در هفته پایانی آن به گونه‌ای بود که نخست‌وزیر این رژیم و وزیر امور خارجه وقت آمریکا دیگر به حذف حزب‌الله فکر نمی‌کردند.

قاآنی، حزب‌الله را فرزند معنوی امام حسین(ع) دانست و با بیان اینکه "دلیل شکست رژیم صهیونیستی در جنگ با حزب‌الله، مقابله با فرزندان اباعبدالله(ع) بود"، اظهار کرد: رژیم اشغالگر قدس پس از این شکست به دنبال غلبه بر فلسطین بود. آنها در جنگ 22 روزه با حماس نیز موفق نبودند زیرا بر اساس اطلاعات موجود، جوانان سنی مذهب نیز تا حدودی پای مکتب تشیع تربیت یافته و ارتباط نزدیکی با ولایت داشتند و در واقع راه و رسم ولایی جنگیدن را آموخته بودند. وی در ادامه، با اشاره به مساله بیداری اسلامی در منطقه خاطرنشان کرد: جوانان تونسی زمانی که سخنان دبیرکل حزب‌الله مبنی بر مقابله با ارتش اسرائیل را شنیدند، تصمیم به مبارزه با بن‌علی گرفتند و خود به این مساله معترف‌اند.

جانشین فرمانده سپاه قدس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توطئه‌های دشمنان علیه سپاه اظهار کرد: سپاه از روز نخست، افتخار خود را حرکت زیر پرچم ولایت و همراهی و حرکت پشت سر روحانیت می‌داند و در این راه ذره‌ای کم نگذاشته است. حیات سپاه وابسته به حرکت در راستای این مبانی است اما دشمنان همواره به تبلیغ علیه این نهاد مقدس مشغول هستند و سعی دارند وانمود کنند سپاه تغییر کرده و تابعیت از ولایت و همراهی با روحانیت را مثل گذشته ندارد، ولی باید گفت سپاه همواره سرباز ولایت است. قاآنی در پایان، با تاکید بر جدایی‌ناپذیر بودن سپاه از ولایت و روحانیت تصریح کرد: ما چنین ادعاهایی از سوی دشمن را قبول نداریم و زیر بار آن نمی‌رویم، ضمن اینکه از کسانی که چنین شبهه‌ای را مطرح می‌کنند دوری می‌کنیم. روحانیت نیز همراهی خوبی با سپاه داشته است و امیدواریم این همراهی و همکاری تا عصر ظهور ادامه یابد.




قالب وبلاگ