سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گردان 217 عاشورا
نوشته شده در تاریخ شنبه 90 اردیبهشت 10 توسط


حوادث سالهای دهه اول انقلاب شباهت بسیاری به حوادث پس از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی سال 88 دارد؛ هم از جهت شکل و هم از حیث محتوی.

اگر با دقت اتفاقات سالهای اولیه پس از پیروزی انقلاب اسلامی مطالعه شود به راحتی می‌توان دریافت که عوامل اصلی فتنه سال 88 همان عوامل و طراحان فتنه سالهای 58 تا 61 می‌باشند. اگر چه برخی بازیگران این دو فتنه ظاهراً متفاوت می‌باشند و کسانی که در فتنه پس از انتخابات 88 برای دشمنان و عوامل اصلی بازیگری کردند، در سالهای اولیه انقلاب چون خود در موقعیتها و مسئولیتها قرار داشتند در برابر فتنه گران صف آرایی کرده و به ظاهر در جبهه انقلاب جای گرفته بودند. با این حال بسیاری از تحلیلگران معتقدند ریشه تفکرات بازیگران فتنه سبز همان تفکرات بازیگران فتنه دهه 60 می‌باشد و این امر با پناهنده شدن عوامل فکری فتنه سبز مانند عطاءا... مهاجرانی، عبدالکریم سروش، اکبر گنجی، فریبا داوودی مهاجر (بولتن نویس ریاست جمهوری در زمان دولت اصلاحات) ، علی افشاری و .... به دشمنان، تفاهم فکری دو گروه بازیگران فتنه سالهای اولیه و دهه 80 را اثبات می‌کند.

تقابل بین دو جریان فکری یعنی جریان فکری معتقد به اصول و مبانی اسلامی (نیروهای خط امام (ره)) و جریان روشنفکری بیمار (به سرکردگی ابوالحسن بنی صدر و جبهه ملی و ...) که ازسال 58 شروع شده بود پس از انتخاب نخست وزیر و کابینه همچنان ادامه یافت و در زمستان 1359 دور تازه‌ای از منازعات شروع شد. سازمان مجاهدین خلق (منافقین) پس از این وقایع در 30 خرداد 1360 مبارزه مسلحانه را اعلام و وارد فاز درگیری نظامی شد و در خیابانها اقدام به قتل و جرح مردم، پاسداران کمیته، نیروهای انتظامی و بسیج و تخریب اموال عمومی کرد. ترورهای کور یکی از تاکتیک‌های منافقین بود که موج آن از مردم عادی در کوچه و خیابان تا مسئولین مملکتی را در بر می گرفت.

در 6 تیرماه 60 حضرت آیت‌ا...العظمی خامنه‌ای(نماینده وقت حضرت امام در شورای عالی دفاع و امام جمعه تهران) در مسجد ابوذر پس از اقامه نماز ظهر و عصر جهت پاسخ به پرسشها و رفع شبهات پشت تریبون قرار گرفتند و هنگامی که در حال پاسخ به پرسشها بودند بمبی که از قبل توسط یکی از عوامل منافقین به نام جواد قدیری در یک دستگاه ضبط صوت جاسازی شده بود منفجر شد و سمت راست بدن معظم له مورد اصابت ترکشها قرار گرفت. در مراحل تحقیق مشاهده شد که روی قسمتی از ضبط صوت با ماژیک نوشته شده بود «هدیه گروه فرقان» ولی خوشبختانه این بمب به طور کامل عمل نکرده و خود یک معجزه الهی بود که ایشان در جلسه 7 تیرماه در ساختمان حزب جمهوری اسلامی حضور نداشته باشند و برای آینده نظام پس از رحلت رهبر فقید انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) حفظ شوند و بتوانند با همان شیوه امام، فتنه‌های پس از دوران ایشان ،که از جهاتی پیچیده تر و خطرناکتر و عمیق‌تر از فتنه‌های گذشته است را خنثی کنند. حضرت امام خمینی (ره) در پیامی پس از این حادثه خطاب به آیت‌ا... خامنه‌ای فرمودند:

«خداوند متعال را شکر که دشمنان اسلام را از گروه‌ها و اشخاص احمق قرار داده است و خداوند را شکر که از ابتدای انقلاب شکوهمند اسلامی هر چه نقشه کشیدند و توطئه چیدند و هر سخنرانی که کردند، ملت فداکار را منسجم تر و پیوندها را مستحکم‌تر نمود و مصداق "لازال یوید هذا الدین بالرجال الفاجر "تحقق پیدا کرد. اینان هر جا سخن گفتند خود را رسواتر کردندو هر چه مقاله نوشتند ملت را بیدارتر نمودند و هر چه شخصیت ها را ترور نمودند قدرت مقاومت را در صفوف فشرده ملت بالاتر بردند. اکنون دشمنان انقلاب با سوء قصد به شما که از سلاله رسول اکرم (ص) و خاندان حسین ابن علی (ع) هستید و جرمی جز خدمت به اسلام و کشور اسلامی ندارید و سربازی فداکار در جبهه جنگ و معلمی آموزنده در محراب و خطیبی توانا در جمعه و جماعات و راهنمایی دلسوز در صحنه انقلاب می‌باشید... با سوء قصد به شما عواطف میلیونها متعهد را در سراسر کشور بلکه جهان جریحه‌دار نمودند. اینان آنقدر از بینش سیاسی بی نصیبند که بی درنگ پس از سخنان شما در مجلس و جمعه و پیشگاه ملت به این جنایت دست زدند و به کسی سوء قصد کردند که آوای دعوت او به صلاح و سداد در گوش مسلمین جهان طنین انداز است. اینان در این عمل غیر انسانی به جای برانگیختن رعب، عزم میلیونها مسلمان را مصمم تر و صفوف آنان را فشرده‌تر نمودند. آیا با این اعمال وحشیانه و جرایم ناشیانه وقت آن نرسیده است که جوانان عزیز فریب خورده از دام خیانت اینان رها شوند...

من به شما خامنه‌ای عزیز تبریک می‌گویم که در جبهه های نبرد با لباس سربازی و در پشت جبهه با لباس روحانی به این ملت مظلوم خدمت نموده و از خداوند تعالی سلامت شما را برای ادامه خدمت به اسلام و مسلمین خواستارم.» به فاصله یک روز پس از حادثه ششم تیرماه یعنی در هفتم تیرماه سال 1360 دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی در حالی که جمعی از مقامات بلند پایه نظام و دلسوزترین انسانها مانند آیت‌ا... بهشتی رییس دیوان عالی کشور، 4 وزیر ، 12 معاون وزیر و حدود 30 نماینده مجلس در آن جلسه حضور داشتند، با بغض منافقان منفجر و 72 یار با وفای انقلاب و امام به دیدار حق شتافتند.

همانند حوادث دیگر عامل اصلی وقوع فاجعه هفتم تیر، استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا بود. در واقع دشمنان و عوامل آنها وقتی نتوانستند از پیروزی انقلاب اسلامی جلوگیری کنند و پس از آن هم با منطق و استدلال قادر به مقابله فکری نبودند به توطئه هایی روی آوردند نظیر حمله نظامی به طبس، کودتای نوژه، حمله نظامی صدام و ... که در همه آنها با عنایات الهی و درایت رهبری و وحدت مردم با شکست مواجهه شدند. در داخل کشور با تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی، پایه‌های اصلی نظام مستحکم و مجلس شورای اسلامی به دست نیروهای اصیل انقلابی و متدین افتاد. ارتش و سپاه قدرت یافتند و حزب جمهوری اسلامی نیز در صحنه سیاسی کشور حضور فعالی پیدا کرد. در چنین شرایطی همه نگاهها و بغض وکینه‌ها، نیروهای اصیل انقلاب را که عمدتاً‌ در حزب جمهوری اسلامی به دبیر کلی شهید بهشتی سازمان یافته بودند نشانه گرفته بود. به همین دلیل اجرای برنامه ای برای حذف این شخصیتها که بسیاری از آنها نماینده مجلس هم بودند توسط دشمنان طراحی شد. در آن شب بعد از نماز مغرب و عشاء بمب که درون میزی که آقای بهشتی پشت آن نشسته بودند جاسازی شده بود منفجر شد. به همین دلیل بیشترین آسیب را شهید بهشتی- دیده بودند.

حضرت امام خمینی (ره) در بخشی از پیام خود درباره حادثه هفتم تیر فرمودند: «می‌خواهید با به شهادت رساندن عزیزان ما، این ملت فداکار را از صحنه بیرون کنید. شما تا توانستید به فرزندان اسلام، چون شهید بهشتی و شهدای عزیز مجلس و کابینه با حربه ناسزا و تهمت‌های ناجوانمردانه حمله کردید که آن ها را از ملت جدا کنید و اکنون که آن حربه از کار افتاده و کوس رسوایی همه تان بر سر بازارها زده شد در سوراخ ها خزیده و دست به جنایاتی ابلهانه زده‌اید که به خیال خام خود، ملت شهیدپرور و فداکار را با این اعمال وحشیانه بترسانید و نمی‌دانید که در واژه شهادت، واژه وحشت نیست.»

مقام معظم رهبری فرمودند: «شاید از همه ابعاد متعددی که این حادثه داشت، این بعد جالب‌تر باشد که این حادثه نشان دادکه ضربه‌های سهمگین از این قبیل هم حتی نمی‌تواند به استحکام بنای جمهوری اسلامی که به ایمان و حضور مردم تکیه کرده است خللی وارد کند. این حادثه کوچکی نبود چنین حادثه‌ای در هر نقطه دنیا کافی است برای فرو ریختن یک نظام، این همه اشخاص موثر ، مهم، خوش فکر و مبارز به دست جنایتکار تروریست ها در یک لحظه از بین بروند و نظام آن را تحمل کند و از آن، وسیله ای برای استحکام هر چه بیشتر خود به وجود بیاورد. این چیز شگفت‌آوری بود. این برکت حضور و ایمان مردم، به برکت استحکام ساخت درونی نظام اسلامی بود و به فضل پروردگار همیشه همینطور خواهد بود.»

همانطور که عوامل و بازیگران دشمن در دهه 60 با شکست مواجه شده و انقلاب مسیر خود را ادامه داد، امروز هم با عنایت الهی و رهبری خردمندانه و حکیمانه مقام معظم رهبری و حمایت مردم فتنه اخیر نیز خنثی شده و انقلاب اسلامی حرکت خود را به سمت اهداف عالیه ادامه خواهد داد.


 




قالب وبلاگ