سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گردان 217 عاشورا
نوشته شده در تاریخ دوشنبه 90 تیر 20 توسط


فرمانده نیروی هوای فضای سپاه اعلام کرد: در بهمن ماه سال گذشته دو فروند موشک دوربرد سپاه، اهداف مورد نظر در دهانه اقیانوس هند را هدف قرار داد.

به گزارش سپاه نیوز؛ سردار سرتیپ پاسدار امیر علی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در جمع خبرنگاران با اشاره به توانمندی سپاه در حوزه دفاعی و بازدارندگی اظهار داشت: برگزاری رزمایش بزرگ موشکی پیامبر اعظم (ص) 6 نشان دهنده اوج قدرت، آمادگی و توان گسترده قوای مسلح کشور به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تامین امنیت کشور است.
وی با اشاره به دستیابی نیروی هوا فضای سپاه به تکنولوژی و فناوری پیشرفته در طراحی و ساخت ساخت موشکهای مدرن گفت: تکنولوژی ساخت موشکهای ساحل به دریا صرفاً در اختیار چند کشور است ولی موشکهای ساخت ایران با طراحی ویژه و بردهایی بیشتر از کروز، غیر قابل رهگیری و اصابت بوده و توان تخریبی ودقت هدف گیری بالاتری را دارا هستند.
سردار حاجی زاده تصریح کرد: بیش از 70 درصد از پایگاههای آمریکا در منطقه خاورمیانه در دسترس موشکهای برد کوتاه و متوسط ما بوده و سهم خوبی را برای آنها لحاظ کرده ایم.
وی ادامه داد: امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با دسترسی به فن آوری های نوین و تکنولوژی روز در تولید سلاحهای مورد نیاز برای دفاع از کشور، همواره آماده بوده و در شرایطی که دشمنان بخواهند کوچکترین حرکتی علیه ما انجام دهند جوابی کوبنده و مهلک به آنها خواهیم داد.
فرمانده نیروی هوا فضای سپاه با بیان این که ناوهای هواپیمابر آمریکا در خلیج فارس برای ما مانند یک سیبل هستند، به برد و دقت بالای موشک های سپاه اشاره کرد و افزود: در بهمن ماه سال گذشته دو فروند از موشکهای دوربرد سپاه با برد 1900 کیلومتر از منطقه سمنان را با هماهنگی قبلی به سمت دهانه اقیانوس هند شلیک کردیم که با موفقیت به نقطه پیش بینی شده اصابت نمودند و آمریکایی ها نیز با وجود حضور در منطقه تا کنون اشاره ای به این مطلب نکرده‌اند.
وی با تاکید بر مطلوب و قابل قبول بودن شرایط و آمادگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای هر شرایطی یادآور شد: ما آغازگر هیچ جنگی نبوده و نیستیم ولی اگر تهدیدی واقع شود قادریم تنها از یک پایگاه خود 20 هدف در نقاط دور و نزدیک را همزمان مورد اصابت قرار دهیم.
وی طرح های پدافند موشکی و بویژه گنبد آهنین رژیم صهیونیستی را بیشتر تبلیغاتی عنوان کرد و گفت: پدافند علیه موشکهای زیر سرعت صوت، امکان پذیر است ولی موشکهای سجیل و شهاب 3 ایران که حدود 10 تا 12 ماخ سرعت دارند قابل رهگیری و هدف قرار دادن نیستند؛تجربه جنگهای 33روزه به خوبی بیانگر میزان توانمندی رژیم صهیونیستی در پدافند موشکی است.
سردار حاجی زاده تعامل، همکاری و هم افزایی در نیروهای مسلح به ویژه ارتش و سپاه را فزاینده و مثبت ارزیابی نموده و اظهار داشت: ارتش و سپاه در حوزه ماموریت خود مکمل یکدیگر بوده و روابط و تعاملات فی مابین این نیروها توسط ستاد کل نیروهای مسلح تعریف شده است.
وی همچنین با اشاره به سابقه 15 ساله در استفاده از سیلوهای پرتاب موشک در کشور گفت: این سیلو‌ها ویژه موشکهای عمود پرتاب بود و زمان آماده‌سازی برای شلیک و آسیب پذیری ناشی از حملات احتمالی را کاهش می دهد ضمن اینکه گستردگی این سیلوها در تمام نقاط جغرافیای کشور می باشد.
سردار حاجی زاده ادامه داد: سپاه توان تولید موشک‌هایی با برد بیش از 2000 کیلومتر را نیز دارد ولی نیازی به تولید این موشک‌ها نیست چرا که دشمنان ما در فاصله کمتر از این شعاع برد قرار دارند.
وی گزارش‌های اولیه ارزیابی انجام رزمایش پیامبر اعظم (ص) 6 را بسیار مطلوب توصیف کرد و افزود: در مرحله اول رزمایش که سکوهای پرتاب جدید و کارکنان تازه ورود ما هم در آن حضور داشتند، شلیک‌ها و اصابت‌ها کاملاً دقیق و در محدوده مورد نظر بوده و حاکی از آمادگی کامل یگان‌ها و پرسنل داشت.
وی نگرانی غرب نسبت به برگزاری رزمایش‌ها و توان موشکی ایران را طبیعی دانست و گفت: اقدامات ما با هدف بازدارندگی بوده و برای حراست از کشور و تقویت بنیه دفاعی است و قطعاً آنهایی که با ما خصومت دارند حق دارند، نگران باشند.
سردار حاجی زاده افزود: تعداد بمبلت‌های خود را از حد متعارف بالاتر برده‌ایم که این کار حجم آتش در منطقه مورد هدف ما را بالاتر برده و بر علیه اهداف بزرگ در زمین و دریا بکار خواهد رفت.
وی خاطرنشان کرد: پیام این رزمایش برای کشورهای منطقه، پیام صلح و دوستی است و ما هیچ تهدیدی برای این کشورها محسوب نمی‌شویم.
فرمانده نیروی هوا فضای سپاه با تاکید بر دقت در نحوه سنجش برد موشک تصریح کرد: ممکن است در ابتدای کار خطایی جزئی داشته باشیم ولی اکنون به یمن وجود تجهیزات نرم افزاری و امکانات پیشرفته در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح سنجش برد و مسافت موشک‌ها و محل‌های اصابت آن به دقت محاسبه می‌شود. فرمانده نیروی هوافضای سپاه همچنین به حضور کشورهای فرامنطقه‌ای در آب‌های خلیج فارس اشاره کرد و افزود: این حضور برای تهدید کشورهای حاشیه‌ جنوب خلیج فارس نیست چرا که آمریکایی‌ها در این کشورها پایگاه دارند و به همین منظور است که ناوگان پنجم خود را در این منطقه مستقر کرده و صدها فروند ناو، رزم‌ناو و کشتی‌های جنگی خود را به خلیج فارس گسیل داده تا تهدیدی برای جمهوری اسلامی ایران باشند.
حاجی‌زاده تصریح کرد: با وضعیتی که ما امروز از لحاظ توانمندی‌های نظامی داریم، دیگر وجود این شناورها برای ما خطری محسوب نمی‌شود چرا که یک ناو بزرگ با 330مترطول، 70 متر عرض،‌6 هزار نفر نیرو، 70 تا 80 فروند هواپیما به عنوان یک هدف آماده برای ما هستند و در شرایطی که آنها بخواهند ما را تهدید کنند، به آنها هجوم خواهیم برد هرچند ما هیچگاه شروع‌کننده جنگ نیستیم.
فرمانده نیروی هوا فضای سپاه برگزاری رزمایش‌های سپاه را سالیانه، مستمر و در جهت افزایش توان آمادگی نیروهای عنوان کرد و افزود: تمرین تاکتیک‌های جدید، تست و آزمایش تجهیزات جدید، بهینه سازی ادوات و ارزیابی وسنجش آمادگی و توان یگان‌ها از جمله اهداف برگزاری این رزمایش‌هاست که تاکنون هم نتایج مطلوب و بسیار خوبی را بدست آورده‌ایم.
سردار حاجی زاده در پایان گفت: امروز با توجه به توانمندی و قدرت روز افزون نیروهای مسلح بویژه فرزندان سبزپوش ملت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تهدید از کشور دور شده و دشمنان جرأت تعرض و اقدام علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی را ندارند.




قالب وبلاگ