سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گردان 217 عاشورا
نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90 تیر 22 توسط

اطلاعات مورد علاقه اسراییل درباره حزب الله به روایت مزدوران بازداشت شده


اعترافات جاسوسان دستگیر شده نشان داد که کارگزاران اسرائیلی از ده ها تن از عوامل خود فروخته خواسته اند مهمترین تلاش ها و عملیات جاسوسی شان را روی شناسایی عناصر قدرت در درون حزب الله متمرکز کنند.

جنگ مخفی حزب الله و اسراییل سلسله مطالبی است به قلم حسن خامه یار محقق و پژوهشگر که در چند شماره درباره تقابل اطلاعاتی حزب الله و اسراییل منتشر می شود.

قسمت نهم این مجموعه خدمت خوانندگان محترم ارائه می شود:

* بی سابقه ترین جنگ مخفی بین سرویس های اطلاعاتی اسراییل و حزب الله

لبنان در دو سال گذشته شاهد بزرگترین و بی سابقه ترین جنگ مخفی بین سرویس های اطلاعاتی و جاسوسی رژیم صهیونیستی و دستگاه های امنیتی و ضد جاسوسی دولتی لبنان از یکسو و سربازان گمنام حزب الله از سوی دیگر بوده است. در این جنگ مخفی ده ها شبکه جاسوسی اسرائیل شامل صدها شهروند لبنانی و فلسطینی اعم از مسلمان و مسیحی که در موقعیت های مختلف در لبنان فعالیت می کردند، مانند بند تسبیحی که ناگهان پاره شود و دانه های آن فروپاشد، شناسایی و بازداشت شدند و تعدادی از آن ها نیز به فلسطین اشغالی یا خارج از لبنان فرار کردند.

* تا زمانی که اسرائیل با دشمنان زیادی رو به روست عملیات جاسوسی باید ادامه پیدا کند

در حقیقت هر چند که عملیات جاسوسی صهیونیست ها در خاورمیانه از مرحله پیش از پیدایش کیان غاصب در فلسطین کار تازه ای نیست، و اینگونه فعالیت ها از قبیل جمع آوری اطلاعات، خرابکاری، ترور شخصیت های مبارز به مرور زمان شیوه های گوناگون به خود گرفته است. ولی اصل همان است که صهیونیست ها گفته اند: "تا زمانی که اسرائیل با دشمنان زیادی رو به روست عملیات جاسوسی باید ادامه پیدا کند ". بنابر این تحولات 30 سال گذشته خاورمیانه از قبیل پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، پیدایش حزب الله در لبنان، شکل گیری دو مرحله انتفاضه در سرزمین های اشغالی فلسطین، پایداری سوریه بر موضع سازش ناپذیر خود و گسترش دامنه عملیات ضد صهیونیستی در مناطق گوناگون خاورمیانه و جهان، انگیزه مسئولان سیاسی و مقام های امنیتی و فرماندهان نظامی کیان غاصب را قوی تر ساخت تا دامنه عملیات جاسوسی شان را به طرز بی سابقه در سرتاسر منطقه از جمله لبنان افزایش دهند.

* آیزنکوت:اسرائیل برای جبران شکست جنگ33روزه فعالیت جاسوسی خود را در لبنان صدها برابر افزایش داده است

در این میان گادی آیزنکوت فرمانده جبهه شمالی ارتش رژیم صهیونیستی ضمن اعتراف به شکست اسرائیل در جنگ ژوئیه سال 2006 در برابر حزب الله در جنوب لبنان و آماده سازی برای جنگ آینده گفت: "اسرائیل به منظور جبران شکست در جنگ سال 2006 فعالیت های جاسوسی و اطلاعاتی خود را در لبنان صدها برابر افزایش داده است ". (وب سایت "عرب 48 " تاریخ 4/10/2008(. همچنین مهمترین محور گزارش کمیته حقیقت یاب وینوگراد، که به منظور بررسی دلایل شکست ارتش اسرائیل در برابر حزب الله در جنگ 33 روزه سال 2006 تشکیل شد، ناکامی سرویس های اطلاعاتی و جاسوسی رژیم صهیونیستی از شناخت میزان توانمندی رزمی و تسلیحاتی مقاومت اسلامی لبنان بوده است. این اظهارات زنگ خطری بود برای دستگاه های امنینی و نظامی دولت لبنان و نیروهای مقاومت اسلامی تا برای پیگرد شبکه های جاسوسی رژیم صهیونیستی بسیج شوند، و با خرید پیشرفته ترین دستگاه های ردیاب، ده ها جاسوس را در مراکز دولتی و موقعیت های مختلف دستگیر کنند.

* آمار شبکه های لو رفته و افراد دستگیر شده حزب الله را غافلگیر کرد

روزنامه لبنانی الاخبار در شماره روز چهار شنبه ششم می سال 2009 نوشت: "شبکه های لو رفته و افراد دستگیر شده به قدری تعدادشان زیاد است که مقام های دولتی و حزب الله لبنان را به شدت غافلگیر کرد. ارزیابی مقام های امنیتی لبنان این است که بسیاری از جاسوسان اسرائیل همچنان مورد حمایت برخی از جریانات داخلی لبنان هستند که مانع شناسایی آن ها می شود. ولی آنچه که بیش از همه چیز خطرناک به نظر می رسد، نبود اقدامات بازدارنده است و این عامل برخی از افراد را به ادامه خیانت به میهن و همکاری با دشمن تشویق می کند ". شکی نیست که برخورد مسامحه کارانه و غیر مسئولانه قوه قضائیه لبنان با دو هزار شبه نظامی عضو ارتش آنتوان لحد، سرکرده پیشین مزدوران اسرائیل، که 22 سال برای این رژیم در نوار مرزی اشغالی جنوب لبنان خدمت کردند، پس از گذشت مدتی آن ها را به از سرگیری همکاری با اشغالگران گستاخ کرد. دادسرای لبنان پس از آزاد سازی جنوب در 25 می سال 2000، برای دو هزار مزدور که خود را تحویل مقام های امنیتی لبنان داده بودند، احکام زندان کوتاه مدت صادر کرد، که این اقدام خشم حزب الله و سایر نیروهای ملی و ضد صهیونیست لبنان را بر انگیخت. ناگفته نماند که برخی از جریانات سیاسی لبنان به ویژه رهبران کلیسای مارونی مدعی شده بودند که این افراد از روی ناچاری به همکاری با آنتوان لحد تن داده بودند. این درحالی است که هنگام پیشروی نیروهای مقاومت برای آزاد سرزمین های اشغالی جنوب، حدود سه هزار مزدور به فلسطین اشغالی گریختند.

* سرعت و تنوع جاسوس گیری در لبنان توسط اسراییل

افشای هویت و مشخصات افراد دستگیر شده و متهم به جاسوسی نشان داد که رژیم صهیونیستی اصرار دارد از همه اقشار جامعه لبنان از جمله کارفرمایان، کارمندان فعلی و بازنشسته ادارات دولتی، کادرهای ارشد احزاب و تشکیلات سیاسی، مدیران شرکت های ارتباطات، نیروهای نظامی و انتظامی، شخصیت های جامعه مدنی و اجتماعی جاسوس استخدام کند. نکته مهم این است که اغلب دستگیر شدگان از مشکلات مالی و تنگناهای اقتصادی رنج نمی بردند که بشود گفت که به علت فقر و تهیدستی، ناچار بودند برای دشمن میهن و ملت شان حرفه جاسوسی را انتخاب کنند که دستکم سرانجام آن مرگ است. از سوی دیگر گرایش شتابان محافل امنیتی و اطلاعاتی اسرائیل در دو سال اخیر به استخدام انواع جاسوس از میان اقشار گوناگون جامعه لبنان به ویژه از بخش سازمان های فعال در امور ارتباطات نشان می دهد که صهیونیست ها تا چه اندازه نسبت به تسریع کار جمع آوری اطلاعات دست اول به منظور اجرای پروژه های نظامی و خرابکارانه شان در رویارویی با حزب الله سرعت عمل نشان داده اند و در چند جبهه کار و تلاش کرده اند، و برای ایفای هر نقشی افراد مناسب را یافته اند.

* اسرائیل از جاسوسان خود خواسته بود تلاش خود را بر شناسایی عناصر قدرت در درون حزب الله متمرکز کنند

روزنامه لبنانی السفیر در شماره روز سوم سپتامبر سال 2010 با انتشار لیست 141 نفره از جاسوسان اسرائیلی که در دو سال گذشته در لبنان دستگیر شدند، نوشت که رژیم صهیونیستی برای استخدام جاسوس می کوشیده افرادی را استخدام کند که دور از شبهه باشند تا کسی زود هنگام به آن ها مشکوک و مظنون نشود. یا به نحوی از مصونیت اجتماعی، سیاسی و اقتصادی برخوردار بوده باشند. کما اینکه کیان غاصب در صورت لو رفتن و دستگیری جاسوسان غیر صهیونیست هیچ گاه افسوس و تأسف نمی خورد. اعترافات جاسوسان دستگیر شده نشان داد که کارگزاران اسرائیلی از ده ها تن از عوامل خود فروخته خواسته اند مهمترین تلاش ها و عملیات جاسوسی شان را روی شناسایی عناصر قدرت در درون حزب الله متمرکز کنند. این افراد شیوه و مکانیزم کار و نوعیت اطلاعات انتقال داده شده به رژیم صهیونیستی را فاش کردند، و نشان دادند که بانک اطلاعات گرانبهایی را در اختیار کیان غاصب قرار داده اند. لو رفتن این بانک اطلاعات امکان دارد همه نقشه ها و راهکارهای ارتش رژیم صهیونیستی را در لبنان خنثی کند.

* استمداد اسراییل از برخی سفارتخانه های غربی برای جاسوسی

در دو سال اخیر، دستگاه های امنیتی لبنان با همکاری سربازان گمنام حزب الله به نحوی از فعالیت های فزاینده جاسوسی عوامل کیان غاصب تعقیب و مراقبت به عمل آوردند که بسیاری از محافل امنیتی و نظامی جهان را به شگفتی واداشت، و به سرویس های اطلاعاتی و بر محافل جاسوسی رژیم صهیونیستی ضربه شکننده وارد آورد تا جایی که مسئولان این رژیم برای جلوگیری از روند فروپاشی پی در پی شبکه های جاسوسی در لبنان از برخی از سفارتخانه های غربی در بیروت کمک طلبید. روزنامه الاخبار چاپ بیروت در شماره روز شنبه مؤرخ 17 آوریل سال 2010 از همکاری امنیتی و تجسسی برخی از سفارتخانه های غربی در لبنان پرده برداشت. الاخبار با انتقاد از بی تفاوتی و مسامحه کاری برخی از مقام های رسمی دولت لبنان نسبت به این همکاری آشکار نوشت : "همکاری اطلاعاتی بین اسرائیل و دولت های اروپایی، و خدمات مستقیمی که سفارتخانه های اروپایی در لبنان به سرویس های اطلاعاتی اسرائیل به ویژه در زمینه فراهم نمودن تسهیلات در حرکت جاسوسان تقدیم می کنند، از نظر مسئولان لبنان پنهان نیست.

* کمک کشورهای اروپایی به جاسوسان اسراییل برای رفت و آمد به سرزمینهای اشغالی

از ابتدای سال جاری (سال 2010) چهار هیئت رسمی از کشور چک وارد بیروت شدند و با مقام های لبنان مذاکره کردند. اعضای این هیئت ها به طور لفظی جنگ مخفی دستگاه های امنیتی لبنان با شبکه های جاسوسی اسرائیل را ستودند. ولی هیچ یک از مقام های لبنان زحمت اعتراض به نقش خطرناک سفارت چک و برخی دیگر از سفارتخانه های اروپایی در بیروت در پشتیبانی از اسرائیل را به خود نداد ". در این گزارش آمده است : "همکاری سفارتخانه های برخی از کشورهای اروپایی در بیروت با اسرائیل به مبادله اطلاعات جاسوسی، یا مکلف نمودن برخی از گردان های وابسته به نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل متحد مستقر در جنوب لبنان به جمع آوری اطلاعات از نیروهای مقاومت اسلامی و پیگیری فعالیت این نیروها در جنوب به نفع اسرائیل محدود نیست. چه این سفارتخانه ها در زمینه حرکت و فعالیت آزاد جاسوسان اسرائیلی در لبنان کمک می کنند. جاسوسهای خود فروخته به منظور دیدارهای دوره ای و دریافت دستور از کارگزاران اسرائیلی خود، یا شرکت در دوره های آموزشی از طریق کشورهای اروپایی به فلسطین اشغالی رفت و آمد می کنند ".




قالب وبلاگ