سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گردان 217 عاشورا


یکی از تحلیلگران صهیونیست بحران حاکم بر رژیم صهیونیستی را ناشی از نبود رهبران قدرتمند در این رژیم می‌داند و به تعبیر وی همین عامل اسرائیل را"خاکسترنشین"کرده است.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری"سما "، چندی است که رژیم صهیونیستی بسان بسیاری از رژیم‌های عربی درگیر ناآرامی‌ها و بحران‌های داخلی شده و گویی بهار انقلاب‌های عربی به سرزمین‌های اشغالی هم پای گذاشته است.

به همین منظور"ایتان هابر"روزنامه‌نگار و تحلیلگر روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحاروانوت در مقاله‌ای به تحلیل و بررسی اوضاع جاری در رژیم صهیونیستی می‌پردازد.

*بحران رهبری در اسرائیل

وی با اشاره به این که بحرانی که هم اکنون اسرائیل را درگیر خود ساخته قیمت پنیر"کاتیج"یا اقدام فلسطینیان در سپتامبر آینده و حتی فروپاشی اقتصاد آمریکا در آگوست نیست، می‌نویسد: این بحران حتی بحران سیاسی یا امنیتی یا اقتصادی – اجتماعی هم نیست ‌بلکه در یک کلام باید گفت، این بحران؛ بحران در رهبری است.

* بحران رهبری ریشه در تاریخ بنی اسرائیل دارد

هابر با بیان این که این بحرانی نیست که در این مقطع از زمان اسرائیل با آن مواجه شده باشد، تاکید می‌کند: بحران رهبری ریشه در تاریخ بنی اسرائیل دارد و از گذشته تا کنون همواره با اسرائیلی‌ها بوده، در آن زمان پادشاهی در اسرائیل نبود، اما حکما و عقلای ما در آن زمان از آینده خبر دادند و درباره بحران یا در واقع فرزندان و نوادگان و نسل‌های آینده‌خود سخن گفتند و این که چه کسی رهبر اسرائیل خواهد شد، اما ما چه داریم، بگوییم.

* هیچ یک از دو جناح چب و راست چیزی در چنته ندارند

این تحلیلگر صهیونیست در ادامه می‌نویسد: مقوله‌ای که در حال حاضر در اسرائیل ذهن همه را درگیر ساخته تصویر موجود از رهبری در آن است و الان همه می‌دانند آنچه درباره راست و چپ صهیونیستی گفته می‌شود، یک مشت یاوه‌سرایی است و در واقع هیچ‌یک از این دو جناح چیزی در چنته ندارند و در اسرائیل رهبرانی وجود ندارند که رهبری قوم را بدست گیرند و به رهبر قومی تبدیل شوند.

* از کدام چهره می‌توان نام برد

هابر می‌افزاید: نام هریک از رهبران را در اسرائیل می‌بری، چهره طرف مقابل درهم می‌رود و ناگفته خیلی چیزها از آن درمی‌یابی؛ به همین دلیل باید گفت،‌در اسرائیل با مشکلاتی چرچیلی مواجه هستیم و در چنته‌مان فقط رهبرانی را داریم که پیشنهاداتی همچون پیشنهادات"کلیمنت اتلی"می‌دهند.

* تشدید بحران رهبری در سال‌های آینده

به همین دلیل هابر نتیجه می‌گیرد که اسرائیلی‌ها در عرصه رهبری در آینده با مشکلات حادی مواجه خواهند شد و براین اساس می‌گوید: حتی اگر در این روزها"دیوید بن گورین" جدیدی پای به عرصه وجود بگذارد، باز در خوش‌بینانه‌ترین برآوردها سه تا چهار دهه دیگر از وجود چنین رهبری بهره‌مند خواهیم شد.

* نبود رهبری قوی و مقتدر در اسرائیل

به همین دلیل این روزنامه‌نگار صهیونیست این سوال را مطرح می‌کند که"پس چه باید کرد و در پاسخ می‌گوید، اگر رهبرانی مانند"بیل کلینتون"از خارج اجاره نکنیم یا به خدمت نگیریم، مجبوریم با همین‌رهبران موجود سر کنیم، به اعتقاد بسیاری این کار بسیار خوبی است که باید دست به آن زد،‌چون معتقدند، اگر زمان انتخابات فرارسد،‌چه کسی را می‌توان جایگزین نتانیاهو کرد، دوره"دوره خاکستر نشینی"است.

* از فرصت‌ها بهره نبردیم

و در ادامه می افزاید: در این چند سال اخیر می‌توانستیم با وجود رهبران برجسته‌دوباره خود احیا و زنده کنیم،‌اما این رهبران هیچ اقدامی نکردند و هم اکنون که در عصر خاکستر نشینی بسرمی بریم، چه توقعی از رهبران خود می‌توانیم داشته باشیم،‌فقط کافی است به نام چند نفر از آنها اشاره کنیم تا خشم سراسر وجودتان را فرابگیرد،"سیلوان شالوم"در لیکود،"زیپی لیونی"یا"شائول موفاز"یا"دان حالوتس"در کادیما،"بوگی هرتزوگ" در عمل و بسیاری دیگر؛ بنابراین می‌بینید،‌نمایندگان خاکستر نشین بسیاری داریم، اما آیا می‌توان نام و نشانی از"بن‌گورین"در آنها یافت تا هنگام انتخابات به آنها دل‌خوش بود.




قالب وبلاگ