سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گردان 217 عاشورا
نوشته شده در تاریخ شنبه 90 مرداد 15 توسط


نبرد سنگین سپاه در مرزهای کردستان... این عنوانی بود که در سر تیتر اکثر خبرگزاری های خارجی نقش بست تا سناریو تبلیغ علیه جمهوری اسلامی رویکردی تازه پیدا کند

 نبرد سنگین سپاه در مرزهای کردستان...!!!
این عنوانی بود که در سر تیتر اکثر خبرگزاری های خارجی نقش بست تا سناریو تبلیغ علیه جمهوری اسلامی رویکردی تازه پیدا کند. رویکردی که می کوشید با بزرگ نمایی و هوچی گری ایران را متجاوز به خاک عراق معرفی کند و از این طریق باردیگر بلندگوهای تبلیغاتی خود علیه جمهوری اسلامی ایران را فعال کنند.
اما اصل ماجرا از چه قرار بود؟ واقعیت آن است گروهک تروریستی پژاک، یکی از گروه هایی است که اگرچه عمر کوتاهی داشته است اما در همین مدت زمان کوتاه عامل بسیاری از ناامنی ها در منطقه غرب کشور بوده است. این گروهک که شاخه ایرانی گروهک پ ک ک است بارها در مناطق غربی ایران دست به کشتار غیرنظامیان زده و عامل بسیاری از اقدامات غیرقانونی نظیر قاچاق مواد مخدر و قاچاق انسان است. از این رو با آشکار شدن ماهیت واقعی این گروهک، نیروهای نظامی ایران اعم از نیروی انتظامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راستای وظیفه ذاتی خود در خصوص مبارزه با ناامنی و دفاع از تمامیت ارضی کشور اقدامات خود را علیه این گروهک در داخل مرزهای ایران آغاز کردند.
اشرفی دیگر در نزدیکی مرزهای ایران
اما به دلیل ماهیت تروریستی و حمایت نیروهای آمریکایی حاضر در عراق از گروهک تروریستی پژاک، اعضای این گروهک پس از خرابکاری در مرزهای ایران و کشتار غیرنظامیان، به داخل خاک عراق می گریختند و به دلیل عدم امکان ورود نیروهای ایرانی به خاک عراق، عملا از این طریق توانسته بودند حریمی ایمن برای خود در داخل خاک عراق ایجاد کنند. این موضوع در حالی بود که به رغم روابط خوب ایران با دولت عراق و دولت اقلیم خودمختار کردستان عراق، نیروهای نظامی و امنیتی این دولتها هرگز اقدامی برای مبارزه با این پدیده شوم در نوار مرزی مشترک با ایران انجام ندادند و به نوعی دست این گروهک تروریستی را برای اقداماتش باز گذارده بودند.
این روند سهل انگاری نیروهای عراقی تا آنجا ادامه پیدا کرد که پژاک تصمیم گرفت با ایجاد یک کمپ متمرکز در داخل خاک عراق و در نزدیکی مرزهای ایران، عملا حملات خود را علیه ایران و شهروندان ایرانی بیشتر و دقیق تر کند اما ایران که سالها تجربه تلخ وجود کمپ اشرف در داخل خاک عراق و اقدامات تروریستی گروهک منافقین که از داخل این کمپ هدایت و رهبری می شد را در گذشته خود مشاهده می کرد، تاب شکل گیری یک اشرف جدید، آن هم در نزدیکی نوار مرزی ایران را نیاورد و تصمیم گرفت، با هماهنگی مقامات عراقی، حملات خود را علیه این کمپ در شرف تاسیس آغاز کند و ریشه این گروهک تروریستی را در داخل خاک عراق بخشکاند.
عراقی ها نگران نیستند
اما مظلوم نمایی ضد انقلاب و گروهک های تروریستی و همچنین موج حملات علیه این اقدام ضد تروریستی نیروهای نظامی کشورمان در حالی است که مقامات عراقی به عنوان حکومت رسمی و قانونی عراق در قبال این حرکت نیروهای نظامی کشورمان سکوت کرده اند که این خود نشان می دهد تمامی هماهنگی ها میان دولتهای ایران و عراق و اقلیم خودمختار کردستان عراق برای مبارزه با پدیده شوم تروریسم صورت گرفته است و حتی به نوعی جور نیروهای نظامی عراق و اقلیم خودمختار کردستان عراق را نیز برای مبارزه با تروریسم توسط ایرانیان به دوش کشیده شده است.
موید این موضوع درخواستهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دولت مرکزی عراق و اقلیم خودمختار کردستان برای استقرار نیروهای نظامیشان در مرز مشترک با ایران است.
حمایتهای آمریکا و اسرائیل از پژاک
در این میان شاید بتوان مهمترین دلیل تمرد نیروهای عراقی برای برخورد با گروهک تروریستی پژاک را حمایتهای آمریکا و اسرائیل از این گروهک عنوان کرد. این موضوع را نه ایرانیان بلکه خود مقامات کرد و حتی حاجی احمدی سرکرده این گروهک تروریستی به آن اعتراف کرده اند. حاجی احمدی که مدتی در آلمان زندگی می کرد چندین بار با مقامات آمریکایی دیدار داشته و برخی دیگر از رهبران دیگر احزاب کرد نیز از ملاقاتهای وی با مقامات رژیم صهیونیستی پرده برداشته اند. در عین حال سیمور هرش، خبرنگار تحقیقاتی مجله نیویورکر آمریکا نیز در گزارشی به صراحت عنوان کرد که پژاک هم از ایالات متحده و هم از اسرائیل کمک دریافت کرده است. اما اوج این حمایتها آنجا بود که پس از دستگیری حاجی احمدی توسط پلیس ضد تروریست آلمان در اسفند ماه سال 88، این فرد تنها پس از دو روز بازداشت بنا به دلایل نامعلومی آزاد و اقدامات خود را از سر گرفت.
ایران قربانی همیشگی تروریسم
آن چیز که در این میان مشخص است، جمهوری اسلامی از زمان شکل گیری همیشه یکی از قربانیان بزرگ تروریسم در جهان بوده است. قربانی که هر روز باید با گروهی تروریستی که همگی آنها به پشت گرمی آمریکا و اسرائیل به ستیز با ایران برخاسته اند، مقابله کند. هنوز چند صباحی از بازگشت آرامش به منطقه شرق کشور که توسط اعضای جندالشیطان سلب شده بود، نگذشته بود که باردیگر ناآرامی ها در غرب کشور آغاز شد. با این حال و به رغم تمامی فشارها، جمهوری اسلامی هیچ گاه امتیازی به این گروه ها نداده و به شدت با آنها مقابله می کند. مقابله ای که تاکنون صدها شهید و مجروح برجا گذاشته است.



قالب وبلاگ