سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گردان 217 عاشورا
نوشته شده در تاریخ شنبه 90 مرداد 15 توسط


مدیر امور دموکراسی وزارت خارجه آمریکا، طی جلسه ای برای بررسی وضعیت ایران در کنگره آمریکا گفت:"ما سعی می کنیم به مخالفان ایران کمک کنیم که بتوانند با هم ارتباط برقرار کنند، بودجه زیادی را به آزادی اینترنت اختصاص داده ایم، و سعی کرده ایم به مخالفان آموزش بدهیم که چطور فعالیت گروهی شان را گسترش بدهند."

 به گزارش خبرنگار مشرق، جمعی از نمایندگان مجلس آمریکا هفته گذشته، اوضاع سیاسی ایران و سوریه را در جلسه ای بررسی کردند که در این جلسه، نمایندگانی از هر دو حزب دمکرات و جمهوریخواه، با دو مقام وزارت امور خارجه آمریکا در مورد ایران و سوریه به گفتگو نشستند.
مایکل پوزنر، مدیر کل وزارت امور خارجه در امور دموکراسی، حقوق بشر و امور کارگری، گفت: در هر دو کشور سوریه و ایران، مخالفانی هستند که دولت هایشان را به چالش می کشند.
وی همچنین گفت: "حمایت های آمریکا باید بر پایه این حقیقت باشد که تغییر، در داخل این کشورها اتفاق خواهد افتاد. ما سعی می کنیم به مخالفان کمک کنیم که بتوانند با هم ارتباط برقرار کنند، بودجه زیادی را به برنامه آزادی اینترنت اختصاص داده ایم، مطالب زیادی را به فارسی و عربی ترجمه کرده ایم، سعی می کنیم نهادهای غیردولتی را در هر دو کشور تقویت کنیم و به مخالفان آموزش بدهیم که چطور فعالیت گروهی شان را گسترش بدهند."
جفری فلتمن مدیر کل وزارت خارجه در امور خاور نزدیک که پیش تر سفیر آمریکا در لبنان بوده، در خصوص تحولات اخیر منطقه خاورمیانه گفت: "اصولا یک راه حل یکسان برای همه کشورهای این منطقه وجود ندارد. ما در جستجوی ابزارهایی هستیم که به بهترین وجه، از مردم منطقه در زمان و مکان مناسب حمایت کنیم. راه حل ما در مصر، با سوریه، و با لیبی، فرق دارد."
استیون چابوت، نماینده جمهوریخواه ایالت اوهایو، با اتخاذ مواضعی خصمانه علیه ایران، از سیاست های دولت اوباما در قبال ایران انتقاد کرد و گفت آمریکا نباید به امید اصلاح حکومت ایران باشد.
تد دویچ، نماینده دمکرات ایالت فلوریدا، نیز گفت: "ما باید ابزارهای لازم را در اختیار مخالفان قرار دهیم تا بتوانند در مقابل این حکومت بایستند."



قالب وبلاگ