سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گردان 217 عاشورا
نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 90 مرداد 20 توسط

خبرگزاری فارس: نخست وزیر انگلیس در اظهاراتی با ساختگی خواندن نگرانی‎های موجود در رابطه با نقض حقوق بشر و سرکوب معترضان در این کشور، از ادامه یافتن سرکوب معترضان انگلیسی خبر داده است.

به گزارش فارس به نقل از پرس تی وی، در حالی که اعتراضات فراگیر در چهارمین شب خود بیشتر شهرهای انگلیس از جمله مناطق شمال غربی همچون منچستر، لیورپول، ناتینگهام، بیرمنگام و وست برومویچ و ولورهامپتون را به هم ریخته است، "دیوید کامرون " اعلام کرد: "برخورد با معترضان در راه است و نگرانی‌های ساختگی درباره نقض حقوق بشر نمی‌تواند در ساکت کردن معترضان مانع دولت انگلیس شوند. "

بر اساس این گزارش، دیوید کامرون مجوز استفاده پلیس از گلوله‌های پلاستیکی و تفنگ‌های آب‌پاش را به منظور سرکوب اعترضات گسترده محرومین در این کشور صادر کرده است.

این در حالی است که نخست وزیر انگلیس در ماه نوامبر گذشته (2010) در سخنرانی خود در حضور مقامات چین درباره اهمیت توجه به قوانین حقوق بشر سخن گفت و مدعی شد که دولت انگلیس قوانین حقوق بشر را ارتقاء داده است، چرا که مردم انگلیس خواهان این امر بوده‌اند و دولت نیز صمیمانه و عمیقا نگرانی مردم را درک کرده است.

وی تنها پس از گذشت چندی از این سخنرانی، نگرانی‎های موجود در خصوص نقض حقوق بشر در کشورش را ساختگی خوانده و با صدور دستور استقرار بیش از 16 هزار نیروی پلیس در خیابان‌های لندن، مجوز استفاده از گلوله‌های پلاستیکی را نیز صادر کرده است.

کشور انگلیس دارای سابقه طولانی در استفاده از گلوله‌های پلاستیکی علیه غیرنظامیان غیرمسلح است که این امر به گسترش نگرانی‌های میان فعالان و سازمان‌های حقوق بشر دامن زده است.

در همین حال، پارلمان اتحادیه اروپا، دیده‌بان حقوق بشر و برخی دیگر از سازمان‌های بین‌المللی خواستار اعمال ممنوعیت در استفاده از این گلوله‌ها شده‌اند.

گلوله‌های پلاستیکی عمدتا باید به پای افراد شلیک شود، اما گزارش‌ها حاکی از آن است که 19 نفر در ایرلند شمالی بر اثر اصابت این گلوله‌ها به ناحیه سر و صورتشان کشته شده‌اند.

همچنین، گزارش کمیته شکایات مستقل پلیس انگلیس بیانگر آن است که در محل کشته شدن مارک دوگان شهروند سیاه‎پوست و 29 ساله انگلیسی به دست پلیس این کشور، هیچ‌گونه مدرکی دال بر مالکیت و وجود سلاح سبک از سوی وی یافت نشده است.

این تحولات در حالی در انگلیس در حال وقوع است که سران این کشور سعی دارند خود را حامی و مدافع حقوق بشر نشان دهند و در همین راستا اخیرا با اعمال منطقه پرواز ممنوع در لیبی و نیز فشار آوردن برای اعمال تحریم‌های گسترده علیه سوریه، به بهانه پایان دادن به آن چه سرکوب مخالفان در این کشور خوانده، اقداماتی را به عمل آورده است.
انتهای پیام/ص

اخبارمرتبط :



قالب وبلاگ