سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گردان 217 عاشورا
نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 90 مرداد 20 توسط
 خبرگزاری فارس: یک کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به خرید و فروش گسترده اسلحه در انگلیس طی 2 دهه گذشته هشدار داد در صورت استفاده پلیس از گلوله‌های پلاستیکی، ممکن است معترضان به تبادل آتش با نیرو‌های پلیس اقدام کنند.

به گزارش مانیتورینگ فارس،‌ "سوکانت چندن " کارشناس مسائل سیاسی از انگلیس در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی راشاتودی با اشاره به اظهارات نخست‌وزیر انگلیس مبنی بر افزایش شدت برخورد با معترضان گفت: "اگر پلیس انگلیس از ماشین‌های آب‌پاش و گلوله‌های پلاستیکی استفاده کند، اوضاع به شدت وخیم می‌شود. "

چندن با اشاره به آزادی خرید و فروش اسلحه و تفنگ طی 2 دهه گذشته در انگلیس تصریح کرد اگر پلیس اقدام به استفاده از گلوله پلاستیکی کند- همانطور که این گلوله‌های در ایرلند شمالی منجر به قتل چندین نفر شد- ممکن است جوانان معترض نیز اقدام به تبادل آتش با نیرو‌های پلیس کنند.

وی یکی از ریشه‌های ناآرامی‌های اخیر انگلیس را سیاست پلیس دانست که بر اساس آن، هدف پلیس حمایت از اکثریت جامعه نیست بلکه آنها از طبقه حاکم و اموال آنها محفاظت می‌کنند. تاتنهام یک منطقه فقزنشین جمعیت سیاهپوستان شهر لندن است.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد دولت انگلیس باید رویکرد خود را متوجه ریشه مشکلات "نسل فراموش‌شده " کند، نسلی که عمدتاً پس از سال‌های 1981 و 1985 و پس از آشوب‌های گسترده انگلیس متولد شدند.

وی با اشاره به متوسط پایین سنی تظاهرات‌کنندگان انگلیس گفت جای تعجب ندارد که در بین معترضان، نوجوانان کم سن سال حتی 9 ساله دیده می‌شود. این‌ها نسل فراموش‌شده‌ای هستند که به آنها غارت‌گر، اوباش گفته‌ می‌شود.

چندن درباره اظهارات کامرون که پس از بازگشت از تعطیلات، معترضان را مجرم خوانده بود، تصریح کرد کامرون خود به دلیل قتل‌عام 85 غیرنظامی لیبیایی از جمله 35 کودک توسط نیرو‌های ناتو در همان شب مجرم است.
انتهای پیام/ق

اخبارمرتبط :



قالب وبلاگ