سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گردان 217 عاشورا
نوشته شده در تاریخ جمعه 90 مرداد 28 توسط


کیهان نوشت:

 در پی عملیات موفقیت آمیز سپاه پاسداران علیه گروهک تروریستی پژاک، سخنگوی ارتش آمریکا در عراق بطور رسمی و علنی برای دفاع از این گروهک تروریستی اعلام آمادگی کرد.

جفری بوکانن تصریح کرد که آماده ایم در نقاط هم مرز با ایران مستقر شویم. به گزارش شبکه تلویزیونی العراقیه، نیروهای آمریکایی در عراق اعلام کردند آماده اند در مناطق مرزی شمالی هم مرز با ایران مستقر شوند تا بمباران مناطق کردستان عراق از سوی ایران پایان یابد. نیروهای آمریکایی از تهران خواستند با بغداد درباره مشکلات موجود مذاکره کند. همچنین سخنگوی ارتش آمریکا در عراق با این ادعا که ایران اختیار ندارد مرزها و روستاهای شمالی عراق را بمباران کند و مشکلات ایران و عراق باید از طریق تفاهم با دولت عراق حل و فصل شود گفت: در صورتی که بغداد از نیروهای آمریکایی بخواهد به همراه نیروهای امنیتی عراقی در مناطق درگیری مستقر شوند آماده پذیرش این مأموریت خواهد بود.

این در حالی است که دولت عراق پس از درگیری های سپاه با گروهک تروریستی پژاک اعلام کرده بود جمهوری اسلامی ایران در این درگیری ها از مرزهای خود تجاوز نکرده و وارد خاک عراق نشده است.

همچنین حاکم زاملی، عضو کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق در واکنش به سخنان سخنگوی ارتش آمریکا تصریح کرده است که عراق از نیروهای آمریکایی نمی خواهد امنیت مرزهای خارجی اش را حفظ کند.

این موضع دولت عراق نشان دهنده آن است که عراق دقیقاً همانند منافقین در متوقف کردن عملیات های تروریستی از خاک خود علیه ایران مصمم است.




قالب وبلاگ