سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گردان 217 عاشورا
نوشته شده در تاریخ جمعه 90 مرداد 28 توسط


نشریه آمریکایی مانثلی ریویو با اشاره به تلاش آمریکا برای همراه کردن چین با سیاست‌های ضد ایرانی خود تاکید کرد: چین حاضر نیست منافع و فرصت‌های اقتصادی خود در ایران را از دست بدهد.

جنگ نرم و عملیات روانی – نشریه آمریکایی مانثلی ریویو در مطلبی با عنوان «تحریم های آمریکا و سیاست چین در قبال ایران» نوشت آمریکا قصد دارد با اعمال فشار بر کشورهای مختلف جهان از جمله چین آنها را وادار کند بر خلاف منافع ملی خود برنامه‌های واشنگتن را در قبال ایران پیاده کنند.

این گزارش افزود: «چین سعی کرده حداکثر همکاری را با آمریکا در خصوص برنامه هسته ای ایران داشته باشد . البته چین نیز دارای منافع اقتصادی و تجاری زیادی در همکاری با جمهوری اسلامی ایران است. واردات نفت از ایران ار اهمیت زیادی برای چین برخوردار است. چین حاضر نیست به راحتی منافع و فرصتهای اقتصادی خود در ایران را از دست بدهد».

بر اساس این گزارش طی سالهای گذشته تصور می شد مهمترین نگرانی و مشکل آمریکا در رابطه با ایران برنامه هسته ای این کشور باشد و چین سعی می کند آمریکا را از برنامه بمباران تاسیسات هسته ای ایران منصرف کند ولی اکنون اعتقاد بر این است که مشکل اصلی آمریکا با نوع نظام سیاسی ایران است و آمریکا حاضر نیست در کنار رژیمی که منافع این کشور را به خطر می اندازد زندگی کند .

آمریکا طی سالهای اخیر سعی کرده با اعمال فشارها و تحریم های یک جانبه بر ضد ایران عرصه را بر شرکتهای خارجی به خصوص شرکای بزرگ تجاری ایران سخت و تنگ تر کند .

مانثلی ریویو تاکید کرد: آمریکا دیگر نمی تواند از سایر کشورها بخواهد که بر خلاف منافع اقتصادی و ملی خود عمل کنند . هیچ کشوری حاضر به انجام این درخواستها نیست . آمریکا طی دهه های گذشته از مصر و حسنی مبارک رییس جمهور پیشین این کشور می خواست تا از منافع واشنگتن در منطقه حمایت و حفاظت کند . شاید آمریکا با تحت فشار قراردادن چین در کوتاه مدت به پیروزیهای مقطعی و موقتی در قبال ایران دست یابد ولی در بلند مدت اختلاف نظر شدیدی بین چین و آمریکا در قبال ایران وجود دارد.




قالب وبلاگ