سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گردان 217 عاشورا
نوشته شده در تاریخ جمعه 90 مرداد 28 توسط


15 کشورهای غربی همواره خود را مدعی تدوین قوانین بشری معرفی کرده و حتی خواستار الگو برداری سایر کشورها از این الگوها شده‌اند.

آنها حتی الگوهای حقوق بشری سایر ادیان نظیر حقوق بشر اسلامی را که اساس آن را عدالت و مساوات میان انسانها تشکیل می‌دهد، در حاشیه قرار داده و تلاش کرده‌اند تا مانع از رویکرد جهانی به این اصول شوند.

حقوق بشر

غرب از ویژگی‌ها و جایگاه ارزنده حقوق بشر اسلامی در هراس است لذا تلاش می‌کند تا الگوی خویش را جایگزین آن سازد الگویی که اکنون در عمل می‌توان نتایج آن را مشاهده کرد. هرچند که غربی‌ها ادعاهای بسیاری در زمینه حقوق بشر سر می‌دهند، اما بررسی کارنامه داخلی و جهانی آنها نشانگر حقایق دیگری می‌باشد. در الگوی غربی چند اصل قابل مشاهده است.

اولا در حوزه داخلی کشورهای غربی آزادی بیان و عقیده به دو بخش تقسیم شده است. هنگامی که افراد، محافل رسانه‌ای و سیاسی علیه اسلام اقدام می‌کنند از آزادی بیان یاد می‌کنند، چنانکه نمود آن را در انتشار کاریکاتورهای موهن از پیامبر اسلام(ص)، چاپ کتابها و گزارش‌های ضد اسلامی در نشریات غربی، ‌برگزاری نمایشگاهها و اجلاس‌های ضد اسلامی و… می‌توان مشاهده کرد.

جالب توجه آنکه در کشورهایی مانند انگلیس به اسلام ستیزان نشان شوالیه و شجاعت اعطا می‌شود. در همین کشورهای مدعی آزادی بیان، مسلمانان حق برگزاری مراسم‌های مذهبی و یا حتی داشتن مسجد و مراکز دینی را ندارند چنانکه نمود آن را در تخریب و اهانت به مساجد و مقدمات اسلامی در بسیاری از کشورهای غربی می‌توان مشاهده کرد.

براساس گزارش‌های منتشره مسلمانان در جوامع غربی از تبعیض‌های گسترده‌ای رنج می‌برند به ویژه اینکه محاکمه رسانه‌ای و سیاسی غربی همواره از اسلام و مسلمانان چهره‌ای منفی و ضد بشری را به نمایش گذاشته‌اند. ثانیا جنایات و نقض حقوق بشر اعمال شده در قبال مسلمانان، صرفا شامل درون جوامع غربی نمی‌شود، بلکه این کشورها در سراسر جهان این سیاست را در پیش گرفته‌اند.

جنگ افروزی‌های سالهای اخیر غربی‌ها نشانگر اراده آنها برای اسلام ستیزی می‌باشد که نمود آن اشغال عراق و افغانستان و کشتار هزاران مسلمان بی‌گناه در این کشورها است. البته باید سکوت غرب در برابر جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مسلمان فلسطین و نیز جنایات پنهانی که غرب در سراسر جهان به بهانه مبارزه با تروریسم علیه مسلمانان صورت می‌دهد را بر ای مجموعه افزود.




قالب وبلاگ