سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گردان 217 عاشورا
نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 90 خرداد 19 توسط

یکى از دغدغه‏هاى رهبران هر انقلابى، عصر پس از بنیانگذار آن است. دشمنان هر انقلاب براى نابودى آن، معمولاً دوران گذار از معمار اصلى انقلاب را نشانه مى‏روند. رحلت امام خمینى(ره) بنیانگذار نظام جمهورى اسلامى در چهاردهم خرداد سال 68 در شرایطى بسیار حساس اتفاق افتاد. تحلیل‏هاى دشمنان بر این بود که پایان عمر امام خمینى، پایان کار انقلاب اسلامى را نیز رقم خواهد زد. آسوشیتدپرس بلافاصله پس از رحلت امام خمینى اعلام کرد: "با رفتن (امام) خمینى، انقلاب اسلامى به پایان رسید. " 
اما تدبیر دوراندیشانه امام خمینى(ره) براى احیاى نظریه ولایت فقیه و تثبیت آن در قانون اساسى جمهورى‏اسلامى، بر فرضیات دشمنان خط بطلان کشید. ساعاتى پس از رحلت امام خمینى، على‏رغم فقدان جانسوز این رهبر فرزانه، مجلس خبرگان در حرکتى مدبرانه و به هنگام، آیت الله خامنه‏اى را به عنوان رهبر جدید جمهورى اسلامى معرفى کرد. حضور میلیونى مردم ایران در مراسم تشییع پیکر مطهر امام خمینى(ره) و حمایت بى دریغ آنها از انتخاب مقام معظم رهبرى، با طرح شعارهایى مانند: "اطاعت از خامنه‏اى، اطاعت از امام است "، مهر تائیدى بر انتخاب بجا و شایسته مجلس خبرگان رهبرى بود. 
در نظام جمهورى اسلامى، نقش رهبرى، کلیدى و بنیادین است. او فردى آگاه به دین، زمان شناس، قاطع و با تقوا است که سیاستهاى کلان نظام را براساس رهنمودهاى اسلام تعیین مى‏کند. به تعبیر حضرت آیت الله خامنه‏اى: "رهبرى یعنى آن نقطه‏اى که مشکلات لاینحل دولت به دست او حل مى‏شود. او حقیقت را براى مردم روشن و توطئه‏هاى دشمن را بر ملا مى‏کند، به مردم امید مى‏دهد و از تمامیت انقلاب در مقابل توطئه‏گران دفاع مى‏کند. " 
ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 90 خرداد 19 توسط
محمود احمدی نژاد روز گذشته دومین نشست مطبوعاتی خود را برگزار کرد روزنامه های مختلف بنابر سبک و سیاق سیاسی خود ، تیترهای ذیل را برای برنامه مذکور و آنچه احمدی نژاد در آن گفت؛ انتخاب کردند:



شرق : رییس جمهور : موضع ما سکوت است

روزنامه خراسان : پاسخ رئیس جمهور به سوالاتی درباره جریان انحرافی، قانون مندی دولت هدفمندی وآمارهای اقتصادی

مردم سالاری : کنفرانس خبری احمدی نژاد بدون سوالا ت منتقدان
ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ سه شنبه 90 خرداد 10 توسط
حضرت روح الله مجتهد مسلم زمانه ی خودش بود . در واقع کسانی به مقام اجتهاد می رسند که فقه در سراسر زندگیشان جاری و ساری است . مجتهدی که از فقه عبور کند مانند طبیبی است که از روشهای پزشکی عدول کند و در پی شفا دادن با عناصری دیگر باشد . امام روح الله نیز مجتهد فقیه مسلم زمانه ی خودش است . از سمتی حضرت روح الله عارف سالکی نیز هست که چهل حدیث را در ایام جوانی نوشته است . متن چهل حدیث نشان از جوانی دارد که عبودیت در سلولهای وجودش فریاد می زند . او که در چهل حدیث می نویسد به کوچکی گناهی که می کنی میندیش به بزرگی کسی که رو به رویش نافرمانی می کنی فکر کن . این متن در پی یافتن نشانه های فقه و عرفان در گوشه های مختلف حیات سیاسی امام خمینی است .
فقه ، عمل به شریعت الهی است . فقه مجموعه دستوراتی است که خدای متعال از بشر به عنوان نشانه های عبودیت طلب کرده است . از این روست که فقه اصولا ساختاری جزمی و غیر قابل گذشت و اغماض دارد . اساسا دایره ی فقهی دایره ی تساهل و تسامح نیست . افعال و حرکات در پارادایم گفتمان فقهی یا حرامند و یا حلال و اباحه . افعال بندگان خدا نیز از این دو رویکرد خارج نیست . یا شخصی حرام انجام می دهد که مستوجب نهی از منکر و یا حدود شرعی است و یا در صراط مستقیم است .
قالب وبلاگ