سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گردان 217 عاشورا
نوشته شده در تاریخ یکشنبه 91 فروردین 20 توسط
7 نفر از افسران اطلاعاتی ترکیه که در سوریه دستگیر شدند، اعتراف کرده‌اند که دوره های ویژه عملیات تروریستی، بمب‌گذاری و انفجارات را در اسرائیل و زیر نظر افسران موساد آموزش دیده‌اند.

خبرگزاری فارس: جزئیات اعتراف افسران ترک بازداشت شده از آموزش عملیات ترورستی در تل‌آویو

سوریه برای آزادی افسران دستگاه اطلاعاتی ترکیه سه شرط اعلام کرده است:در جریان بازجویی و اعترافات دستگیرشدگان، اطلاعاتی بدست آمده که نشان می دهد در بین آنها 7 نفر نیروهای سطح بالای میت سرویس اطلاعاتی ترکیه هستند که دوره های ویژه عملیات تروریستی و اقدامات خرابکارانه را تل آویو آموزش دیده اند.

همانگونه که در اخبار نیز اعلام شد حدود یک ماه پیش 49 افسر اطلاعاتی بلند پایه ترکه در سوریه بازداشت شدند.
ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ یکشنبه 91 فروردین 20 توسط

 خبرگزاری فارس: بیمارستان نظامی "تشرین سوریه" افراد نظامی بستری هستند که در کمین شبه نظامیان مسلح با سلاح های غربی و اسرائیلی از ناحیه سینه هدف گلوله مستقیم قرار گرفته که بیشتر آنها یا جزئی از اندام خود را از دست داده یا به طور کلی فلج شده اند.

 

خبرگزاری فارس: نظامیان سوری در کمین افراد مسلح با سلاح‌های اسرائیلی و فرانسوی

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس به دمشق، هیئت رسانه ای جمهوری اسلامی ایران که روز سه شنبه و با هدف اطلاع دقیق از حوادث جاری در سوریه به دمشق سفر کرده بود، امروز از بیمارستان نظامی "تشرین" بازدید کرد.

سرلشکر "موریس" رئیس بیمارستان نظامی سوریه در این باره می گوید: روزانه بین 10 تا 15 نظامی تنها از بیمارستان تشرین تشییع می شود و طی دو ماه نیز حدود یک هزار نظامی شهید شده اند.
ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ یکشنبه 91 فروردین 20 توسط

 یک تحلیلگر مسایل منطقه‌ای با تاکید بر اینکه ثبات در سوریه تسریع انقلاب مردمی مستقل در عربستان، یمن و بحرین را به دنبال خواهد داشت، نوشت که نگرانی های غرب در مورد سوریه به همین علت

خبرگزاری فارس: طرح عنان درباره سوریه و عدم جدیت غرب در اجرای آن

به نقل از خبرگزاری الشرق الجدید، دولت ملی سوریه اقدامات عملی را در راستای همکاری با کوفی عنان فرستاده سازمان ملل متحد و تیمش در پیش گرفته است تا به درگیریها در خاک این کشور پایان دهد و شورش و تروریست را در استان های کشور که ناشی از اقدامات و دخالت های ائتلاف استعماری غرب و ترکیه و برخی کشورهای حوزه خلیج فارس با هدف تخریب و تجزیه سوریه است را متوقف کند.
ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ یکشنبه 91 فروردین 20 توسط
فرمانده جبهه شمالی در رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم در ارزیابی خود ازسوریه اشتباه کرد و رئیس جمهوری سوریه به این زودی ساقط نمی‌شود.
خبرگزاری فارس: فرمانده اسرائیلی: اشتباه کردیم، اسد به این زودی ساقط نمی‌شود

اندکی پس از آنکه شیمون پرز رئیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد که سرنگونی نظام سوریه ضربه‌ای کشنده به حزب‌الله است، ژنرال یائیر گولان اعلام کرد که این رژیم در ارزیابی خود اشتباه کرده است و بشار اسد به این زودی ساقط نمی‌شود.این سخن نشان از هماهنگی و برنامه پشت‌پرده جبهه غربی عربی با رژیم صهیونیستی برای توطئه علیه سوریه دارد.

گولان در گفت‌وگو با روزنامه «اسرائیل امروز»، گفت که ارزیابی او این بوده است که بشار اسد تا سال 2012 در کاخ ریاست جمهوری خود می‌ماند اما این کار زمان بیشتری می‌خواهد.
ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ سه شنبه 91 فروردین 8 توسط


تا آن‌جایی که به سخنان رئیس جمهور مربوط می‌شود، تنها مطالبی که باید شنید و به آن توجه کرد این است که او به آیپک آن چیزی را گفت که آن‌ها می‌خواستند در ازای حمایت از وی در انتخابات بشنوند. این مساله امسال برای او بسیار بسیار مهم است. وی به پول زیادی برای انتخابات نیاز دارد.

یک روزنامه‌نگار برجسته می‌گوید باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا برای پیروزی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو به لابی اسرائیل متوسل شده است.

در همین راستا، شبکه پرس تی‌وی با گوردن داف، سردبیر ارشد پایگاه اطلاع‌رسانی"وتران تودی"مصاحبه کرده است که در ادامه برگردان فارسی آن را می‌خوانید.

پرس تی‌وی: نظر شما درباره سخنرانی اوباما در آیپک چیست؟

داف: به طور معمول، ما این چیزها را با جدیت بسیار کمی دنبال می‌کنیم. آیپک برای دهمین بار در هفته گذشته برای دعاوی مدنی علیه یکی از اعضای خود به نام استیون روزن، به عنوان جاسوس سازمانی که علیه امریکا جاسوسی می‌کرد و اسرار سلاح‌های امریکایی را به چین و روسیه می‌فروخت، رسوا شد.

‌تا آن ‌جایی که به سخنان رئیس جمهور مربوط می‌شود، تنها مطالبی که باید شنید و به آن توجه کرد این است که او به آیپک آن چیزی را گفت که آن‌ها می‌خواستند در ازای حمایت از وی در انتخابات بشنوند. این مساله امسال برای او بسیار بسیار مهم است. وی به پول زیادی برای انتخابات نیاز دارد.
ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ سه شنبه 91 فروردین 8 توسط


روزنامه الحیات در واکنش به گسترش موج بیداری اسلامی در کشورهای منطقه از افزایش قدرت جریان های اسلامی در این کشورها خبر داد.

روزنامه الحیات چاپ لندن در نسخه اینترنتی مورخه 23 اسفند در مقاله ای به قلم «مصطفی الفقی» نوشت: قدرت جریان های اسلامی در کشورهای عربی رو به افزایش است، به گونه ای که باعث می شود، بگوییم علاوه بر دستاوردهای سیاسی بهارعربی، این مسئله رنگ و بوی دینی نیز داشته است.

این نگارنده در ادامه یادداشت خود آورده است: به همین سبب لفظ «بهار عربی» در بردارنده توصیف دقیقی از رخدادهای منطقه نیست؛ چرا که در برابر نظام های دینی یا شبه دینی قرارگرفته ایم که می گوید در نهایت اسلامخواهان به قدرت رسیدند و نوعی جهش کیفی به وجود آوردند که در قرن اخیر بی نظیر بوده است.

نویسنده الحیات در یادداشت خود می نویسد: شاید اگر بگوییم که این مسئله (بهار اسلامی) غافلگیرکننده نبود، اشتباه نکرده باشیم؛ چرا که حاکمان مستبد، مخالفان ملی را به سمت انقلاب و تغییر فضا در کشورهای بهار عربی سوق دادند. مصطفی الفقی درباره حضور جریان های دینی در آینده سیاسی کشورهای عربی آورده است: بعد از بهار عربی، مردم با حضور در پای صندوق های رای، جریان های دینی را انتخاب کردند؛ چرا که آنها (مردم) نیز از سیطره استبداد و رواج فساد به تنگ آمده و درک کرده بودند که تغییر ضروری است.

این روزنامه نگار عربی با اشاره به اینکه در دهه های اخیر رویارویی اسلام با غرب شدت گرفته است، افزود: بعد از حوادث یازده سپتامبر شک و تردید در این روابط ریشه دواند به گونه ای که موضوع تروریسم بین المللی و مرتبط کردن بخش عمده آن با اسلام و مسلمانان، مطرح شد، در صورتی که مسلمانان از این اتهام دور هستند.
ادامه مطلب...



در دیدار توجیهی با فرمانده ناوگان پنجم آمریکا در اتاق ستاد فرماندهی کشتی، او ما را در جریان سفر روز بعد ناو به دریای عمان و عبور از تنگه هرمز قرار داد. سخنان فرمانده قرار بود خصوصی باشد. او و فرماندهان دیگر با تفصیل از تهدیدهایی که ممکن است از ناحیه ایران متوجه عبور این ناو هواپیمابر باشد صحبت کردند، از موشک های زمین به دریا از سواحل ایران...

بولتن نیوز: اهمیت تنگه استراتژیک هرمز و به موازات آن استیلای بر آب های خلیج فارس از آن چنان اهمیتی برخوردار است که ارتش ایالات متحده برای آنکه قدرت خود را در این منطقه از دست ندهد، مدتی است که در یک مانور نظامی- رسانه ای، ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن را وارد این آب ها کرده است.

به گزارش بولتن ماجرا شاید از آنجا آغاز شد که مسوولین و مقامات تراز اول نظامی و سیاسی ایران در سخنان خود به این موضوع اشاره کردند که در صورت تهدیدات خارجی در خلیج فارس اولا به شدیدترین وجه ممکن پاسخ دشمن را خواهند داد و ثانیا این امر موجب خواهد شد تا جمهوری اسلامی ایران در اقدامی پیش دستانه، تنگه هرمز را ببندد.
ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ یکشنبه 91 فروردین 6 توسط


شهرداری بخش الخالص استان دیالی عراق از کشف سه گور دسته جمعی در داخل اردوگاه گروهک تروریستی منافقین موسوم به اردوگاه اشرف در این استان خبر داد.

به گزارش العالم،"عدی الخدران " شهردار بخش خالص در گفت وگو با پایگاه خبری "الاستقامه" وابسته به مجلس اعلای اسلامی عراق گفت: در سه گور دسته جمعی که در داخل اردوگاه اشرف در 45 کیلومتری شمال غربی بخش الخالص کشف شده، اجساد زیادی وجود دارد. وی خاطرنشان کرد: گروهک تروریستی منافقین زمین های کشاورزی زیادی را در اختیار خود گرفته بود که مالکیت این زمین ها متعلق به کشاورزان عراقی است و آنها اسناد مربوط به آن را در اختیار دارند.

الخدران افزود: شهرداری بخش الخالص و شیوخ عشایر این بخش به شدت خواهان اخراج عناصر باقی مانده گروهک تروریستی منافقین از استان دیالی هستند. ریاست پلیس استان دیالی نیز از وجود احکام بازداشت مسئولانی در گروهک تروریستی منافقین به جرم قتل و آدم ربایی خبر داد و گفت که مسئولان قضایی استان دیالی این احکام بازداشت را از پلیس بین الملل "اینترپل" دریافت کرده اند. وی افزود: این احکام بازداشت مشمول گذر زمان نمی شود و عراق حق پیگیری آنها را در کشورهای دیگر حتی بعد از اخراج اعضای گروهک تروریستی منافقین از خاک عراق تا پایان سال جاری میلادی دارد.
ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ یکشنبه 91 فروردین 6 توسط


30هزار دلار برای هر سخنرانی مقامات آمریکایی به نفع منافقین

خبرگزاری فارس: رئیس سابق اف‌بی‌آی و رئیس سابق ستاد مشترک ارتش آمریکا به اتهام دریافت پول از گروهک تروریستی منافقین تحت بازپرسی قرار گرفتند.

به گزارش فارس به نقل از ان‌بی‌سی، "لوئیس فری"، رئیس سابق اف‌بی‌آی و "ژنرال هاگ شلتون"، رئیس سابق ستاد مشترک متهم‌اند که با دریافت پول از سازمان مجاهدین خلق که در فهرست گروه‌های تروریستی وزارت امور خارجه ایالات متحده قرار دارد، به پرداخت رشوه به مقامات دولتی آمریکا پرداخته‌اند که طرفداران سرسخت خروج نام این سازمان از فهرست گروه‌های تروریستی هستند. بنابراین گزارش، وزارت خزانه‌داری ایالات متحده این پروسه بازپرسی را پیاده کرده است. مراوده مالی با گروه‌های تروریستی بر اساس قوانین ایالات متحده ممنوع است. منابع خبری ان‌بی‌سی که نامی از هیچ‌یک از آنها برده نشده است مبلغ دریافتی از سازمان مجاهدین خلق را صدها هزار دلار عنوان کرده‌اند.

برخی از مقامات آمریکایی که به نفع سازمان مجاهدین خلق سخنرانی کرده‌اند، برای هر سخنرانی 30 هزار دلار دریافت کرده‌اند و در ضمن بلیط درجه اول هواپیما دریافت کرده‌اند تا خود را به پایتخت‌های اروپایی برای سخنرانی به نفع این سازمان برسانند. جالب این است که این دو مقام آمریکایی نیز دریافت پول را تکذیب نکرده‌اند و تنها گفته‌اند که فکر می‌کرده‌اند این پول نه از سوی سازمان مزبور بلکه از سوی طرفداران ثروتمند آمریکایی سازمان مجاهدین خلق پرداخت شده است.

سازمان منافقین از سال 1997 در فهرست گروه‌های تروریستی وزارت خارجه آمریکا قرار دارد. این گروهک در دهه 1970 میلادی 6 آمریکایی را در ایران ترور کرده بود و علت اصلی گنجانده شدن نام آن در فهرست تروریستی، همین 6 ترور است. اما بسیاری بر این باورند که مقامات آمریکایی مستقیما و غیرمستقیم از سازمان مزبور حمایت می‌کنند.




نوشته شده در تاریخ یکشنبه 91 فروردین 6 توسط


یک روزنامه صهیونیستی مدعی حمایت اکثریت وزرای کابینه امنیتی اسرائیل از موضع ضد ایرانی نخست وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برای اقدام نظامی علیه ایران شد.

به گزارش فارس، روزنامه عبری زبان "معاریو" روز گذشته به نقل از منابع سیاسی ناشناس نوشت که در حال حاضر اکثریت اعضای کابینه امنیتی اسرائیل از اقدام نظامی تل آویو علیه ایران با هدف پایان دادن به برنامه هسته ای تهران حمایت می کنند.

در خبر منتشر شده در این روزنامه صهیونیستی آمده است که بیشتر 14 عضو کابینه امنیتی اسرائیل در حال حاضر از حمله پیش‌دستانه اسرائیل علیه تاسیسات هسته ای ایران پشتیبانی می کنند و این در حالیست که هم "بنیامین نتانیاهو" و هم "ایهود باراک" نخست وزیر و وزیر جنگ اسرائیل نیز حامی حمله به ایران هستند. روزنامه عبری زبان معاریو نوشته است: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته اخیر، در این برهه زمانی هشت تن از وزرای اسرائیلی تمایل دارند که از موضع (ضد ایرانی) نتانیاهو و باراک حمایت کنند و 6 نفر دیگر از وزرای کابینه امنیتی اسرائیل نیز مخالف (اقدام نظامی علیه ایران) هستند.

کابینه امنیتی اسرائیل همچنان قرار است نشست های تعیین کننده ای را درباره این موضوع برگزار کند و ارزیابی های صورت گرفته در این زمینه نیز بر پایه مذاکرات محرمانه میان نخست وزیر و وزرایش صورت می گیرند. * انتقاد وزرای کابینه امنیتی و کمیته هشت‌گانه اسرائیل از خودمحوری نتانیاهو و باراک در ادامه خبر روزنامه ماریو آمده است که نتانیاهو از زمان بازگشت از سفر آمریکا و دیدار با رئیس جمهوری این کشور، نه با کابینه امنیتی خود و نه با اعضای کمیته هشت گانه که از بدنه های مشورتی نزدیک ترین وزاری نخست وزیر اسرائیل است، جلسه ای نداشته است.
ادامه مطلب...


قالب وبلاگ