سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گردان 217 عاشورا
نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90 تیر 29 توسط

مسلک بابیگرى در قرن سیزدهم قمرى (نوزدهم میلادى) توسط فردى به نام سید على محمد پدید آمد. وى در اول محرم سال 1235 یا 1236 (1820 میلادى) در شیراز متولد شد و در بیست و هفتم شعبان سال 1266 در تبریز به جرم ارتداد به دار آویخته شد.
بابیه او را «حضرت اعلى‏» و «نقطه اولى‏» لقب داده‏اند. وى تحصیل ابتدایى و آموزش اندکى عربى را در شیراز گذراند. سپس پنج‏سال در بوشهر اقامت گزید و به تجارت- که پیشه پدرى او بود- اشتغال داشت. در همان ایام که نوجوانى بیش نبود، دست‏به کارهاى غیر متعارف مى‏زد و به اوراد و طلسمات که حرفه رمالان و افسونگران بود. سخت علاقه‏مند بود. در هواى بسیار گرم تابستان بوشهر هنگام بلندى آفتاب، بر بالاى بام مى‏ایستاد و براى تسخیر آفتاب اوراد مى‏خواند و حرکات مرتاضان هندى را تقلید مى‏کرد.
پس از بازگشت از بوشهر به شیراز، کار و کسب را رها کرد و براى کسب علم و سیر و سیاحت رهسپار عراق و حجاز گردید و در کربلا در سلک شاگردان سید محمد کاظم رشتى (1203- 1259 ق) در آمد. سید کاظم رشتى که از شاگردان شیخ احمد احسایى بود درباره ائمه طاهرین علیهم السلام افکار و عقاید غلو آمیزى داشت و آنان را مظاهر تجسم یافته خدا یا خدایان مجسم مى‏انگاشت و مى‏گفت‏باید در هر زمانى یک نفر میان امام زمان (عج) و مردم باب و واسطه فیض روحانى باشد. این گونه عقاید توجه سید على محمد را به خود جلب کرد، و از مریدان خاص وى گردید، و از همانجا بود که فکر دعوى با بیت در ذهن او راه یافت.
پس از فوت سید کاظم رشتى، در سال 1260 ق سید على محمد نخست ادعاى ذکریت و بعد ادعاى بابیت (یعنى باب علوم و معارف خدا و راه اتصال به مهدى موعود «عج‏» ) و سپس ادعاى مهدویت نمود و به تدریج ادعاى ثبوت و شارعیت کرد و مدعى وحى و دین جدید گردید، و بالاخره این ادعا را به ادعاى نهایى ربوبیت و حلول الوهیت در خود پایان داد.
ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90 تیر 29 توسط

خبرگزاری فارس: بزرگترین سایت تخصصی شعیه در جهان به‌نام باشگاه خادمین اهل بیت(ع) رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، عصر امروز در فرهنگ‌سرای انقلاب بزرگترین سایت تخصصی شیعیان در جهان با حضور داود احمدی‌نژاد دبیر پدافند غیرعامل رونمایی شد.
ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90 تیر 29 توسط
خبرگزاری فارس: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سیاست‌های کلی اشتغال را پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین کردند.
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، سیاست‌های کلی اشتغال را پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین کردند.
ادامه مطلب...



آنکارا- رسانه های ترکیه روز دوشنبه در گزارشهایی ضمن انعکاس اخبار عملیات گسترده نیروهای ایرانی علیه عوامل گروهک تروریستی "پژاک "اعلام کردند، نیروهای ایرانی ضربات مهلکی به عناصر این گروهک وارد آوردند.

 به گزارش ایرنا، این رسانه ها در گزارشهای خود عنوان کردند که شمار زیادی از عناصر وابسته پژاک در این عملیات در داخل خاک ایران و در منطقه ای از شمال عراق به هلاکت رسیدند.
ادامه مطلب...


خبرگزاری فارس: اوباما و دولتش به دنبال راهکار جدیدی در کشورهای افغانستان و پاکستان هستند، برنامه سال 2009 اوباما با هدف تسخیر افکار عمومی این دو کشور با شکست مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار دیپلماسی عمومی و جنگ نرم خبرگزاری فارس، موسسه "جامعه آزاد " اعلام کرد علیرغم صرف میلیون‌ها دلار، گزارش‌های رسیده از آمریکا، روابط خارجی و مرکز توسعه جهانی حاکی از این است که آمریکا در تسخیر قلب‌ها و افکار مردم افغانستان و پاکستان با شکست مواجه شده است. هدف از انجام این تحقیقات بررسی و بازنگری تغییر سیاست اوباما در مارچ 2009 در افغانستان و پاکستان و به ویژه کمک‌های مالی مبارزه با تروریسم است.
ادامه مطلب...


به گزارش خبرگزاری فارس: نظرسنجی‌های صورت گرفته از مردم منطقه و دنیا نشان می‌دهد دولت آمریکا نتوانسته است محبوبیت آمریکا را میان مردم منطقه افزایش دهد بلکه این محبوبیت به پایین‌ترین میزان کاهش پیدا کرده است.

به گزارش سرویس دیپلماسی عمومی و جنگ نرم خبرگزاری فارس، نظرسنجی‌های صورت گرفته از مردم منطقه و دنیا نشان می دهد دولت آمریکا نتوانسته است محبوبیت آمریکا را میان مردم منطقه افزایش دهد بلکه این محبوبیت به پایین‌ترین میزان کاهش پیدا کرده است.
ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ شنبه 90 تیر 25 توسط

منابع مقاله:

حوزه نت، ؛

1-      پیامک های حدیثی مهدویت

2-      پیامک های ادبی مهدویت




نوشته شده در تاریخ شنبه 90 تیر 25 توسط