سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گردان 217 عاشورا
نوشته شده در تاریخ شنبه 90 تیر 25 توسط

منابع مقاله:

حوزه نت، ؛

1) کلیاتی درباره علائم ظهور

1. ضرورت بیان نشانه های ظهور

· مفهوم شناسی

2. فتن

3. ملاحم

4. علایم ظهور

5. شرایط ظهور

6. «بداء» و نشانه های ظهور
ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ شنبه 90 تیر 25 توسط
نوشته شده در تاریخ جمعه 90 تیر 24 توسط

مهدویت در اسلام از جمله مسائلی است که در وجه ظاهری دچار فراز و فرودهای متعدد و مختلفی شده است. همه این فراز و فرودها ناشی از اهمیت و عظمت مقوله مهدویت است. از زمانی که نام مبارکش برده شد، در حالی که تا ولادت خجسته اش ده ها سال فاصله بود، صف بندی ها آغاز و تدریجاً ادعاها آشکار شد. ولادت پنهان، نماز بر بر بدن مطهر پدربزرگوار در سنین کودکی، غیبت صغری، نواب خاص، غیبت کبری، عمرطولانی، آثار و نشانه های آخر و زمان و ظهور حضرت، مدعیان مهدویت که زنجیره طولانی در تاریخ دارد و ادامه آن به زمان حاضر نیز کشیده شده است،
ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ جمعه 90 تیر 24 توسط

در حالیکه هیئت دولت در جلسه عصر روز یکشنبه خود با طرح پیشنهاد بانک مرکزی برای حذف 4 صفر از پول ملی موافقت کرد مسئولان بانک مرکزی اجرای این طرح را نیازمند حداقل 3 سال زمان می دانند.
ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90 تیر 22 توسط


یک محقق جامعه شناس متخصص علوم رفتاری با تأکید بر اینکه گرایش به رمالی و جن‌گیری به علت عدم توانایی برخی گروههای اجتماعی در تجزیه و تحلیل مسائل زندگی صورت می‌گیرد گفت: کار رمالها و جن‌گیران دور شدن از عقلانیت اجتماعی است .

دکتر غلامرضا علیزاده ، محقق جامعه شناسی و متخصص علوم رفتاری و مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار مهر در رابطه با علل گرایش به پدیده هایی چون رمالی و جن گیری اظهار داشت: وقتی بسیاری از اهداف اجتماعی حالت رویایی و چشم انداز دست نیافتنی می یابند و از آنجا که تحقق و دستیابی به آنها در واقعیت امر امکان ناپذیر می شود تخیلات، رویاپردازیها و گرایش به عوامل خارج از فضای هستی اجتماعی از جمله رمالی، فال بینی، جادو و جنبل رشد می کند.
ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90 تیر 22 توسط

اطلاعات مورد علاقه اسراییل درباره حزب الله به روایت مزدوران بازداشت شده


اعترافات جاسوسان دستگیر شده نشان داد که کارگزاران اسرائیلی از ده ها تن از عوامل خود فروخته خواسته اند مهمترین تلاش ها و عملیات جاسوسی شان را روی شناسایی عناصر قدرت در درون حزب الله متمرکز کنند.

جنگ مخفی حزب الله و اسراییل سلسله مطالبی است به قلم حسن خامه یار محقق و پژوهشگر که در چند شماره درباره تقابل اطلاعاتی حزب الله و اسراییل منتشر می شود.

قسمت نهم این مجموعه خدمت خوانندگان محترم ارائه می شود:

* بی سابقه ترین جنگ مخفی بین سرویس های اطلاعاتی اسراییل و حزب الله

لبنان در دو سال گذشته شاهد بزرگترین و بی سابقه ترین جنگ مخفی بین سرویس های اطلاعاتی و جاسوسی رژیم صهیونیستی و دستگاه های امنیتی و ضد جاسوسی دولتی لبنان از یکسو و سربازان گمنام حزب الله از سوی دیگر بوده است. در این جنگ مخفی ده ها شبکه جاسوسی اسرائیل شامل صدها شهروند لبنانی و فلسطینی اعم از مسلمان و مسیحی که در موقعیت های مختلف در لبنان فعالیت می کردند، مانند بند تسبیحی که ناگهان پاره شود و دانه های آن فروپاشد، شناسایی و بازداشت شدند و تعدادی از آن ها نیز به فلسطین اشغالی یا خارج از لبنان فرار کردند.
ادامه مطلب...



به نقل از فارس، "ناتان گاردلز" و "مایک مداووی" در کتابی با نام "بت آمریکایی پس از عراق" به تحلیل نقش هالیوود در جهان امروز و شکست‌ها و پیروزی‌های این غول سینمایی جهان پرداخته‌اند. نام کامل این کتاب "بت آمریکایی پس از عراق" است که از سوی انتشارات "بلک‌ول" منتشر شده و جوزف نای مقدمه آن را نوشته است.

مهم‌ترین وسیله قدرت نرم آمریکا صنعت غول‌پیکر رسانه‌ای این کشور و هالیوود است

نویسندگان این کتاب به توضیح و غالباً بحث در مورد دیپلماسی عمومی و نقش هالیوود در شکل‌دهی به آن به ویژه در دوره جدید پس از حملات 11 سپتامبر می‌پردازند.

پیش‌گفتار کتاب به وسیله جوزف نای، استاد دانشگاه هاروارد نوشته شده است؛ نای اساساً به دلیل طرح نظریه "قدرت نرم" شناخته شده است. نای بار دیگر بر اهمیت قدرت نرم - سلاح تبلیغ جمعی - تأکید و یادآوری می‌کند که در سقوط دیوار برلین و در نتیجه شوروی، که رونالد ریگان آن را امپراتوری شوم نامید، موشک و بمب نقش کلیدی نداشت، بلکه قدرت نرم بود که اهمیت داشت.
ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ سه شنبه 90 تیر 21 توسط


واحدی گفت:"خاتمی می‌خواهد ولی‌فقیه اصلاح‌طلب‌ها باشد! من نمی‌توانم این وضعیت را تحمل کنم، اینطور نمی‌شود که فقط او حرف بزند و هیچ کس حق حرف زدن نداشته باشد. من با این همه سال سابقه کار سیاسی نمی‌توانم چند تا سوال سیاسی بپرسم."

 علیرضا زاکانی قبلا از علاقه‌مندی خاتمی برای بازگشت به نظام خبر داده و گفته بود: وی به بازگشت به نظام علاقه مند است و در صحبت هایی که با گروه اقلیت مجلس داشته اند، سه پیش شرط گذاشتند.
زاکانی البته این را هم گفته که: اما بازگشت خاتمی به صحنه نظام و انقلاب ملزم به توبه کردن در پیشگاه ملت است.
اما امروز و پس از گذشت بیش از دوسال از آغاز فتنه سبز و با نزدیک شدن به انتخابات مجلس نهم بازیابی جریان اصلاحات در دستور کار سران این جریان قرار گرفته تا جاییکه برای حضور در صحنه انتخابات همدیگر را دعوت به عذرخواهی از نظام می‌کنند.
ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ سه شنبه 90 تیر 21 توسط


کمیته آمریکایی برای ساکنان کمپ اشرف، قویا با سخنان به ادعای آنها غیر مسوولانه سفیر آمریکا در عراق مخالفند.

به گزارش بولتن نیوز، جیمز جفری هفته گذشته اعلام کرده بود که گروهک منافقین، قبل از این که به عنوان پناهنده معرفی شوند، باید برای جابجایی افراد خود در کمپ اشرف سریع تر عمل نمایند.
این گروه آمریکایی حامی منافقین، همچنین در اعتراض به سخنان سفیر آمریکا می گوید: برنامه دولت آمریکا برای جابجایی ساکنین کمپ اشرف این است که به یک منطقه دیگر در عراق بروند که به اعتقاد آنها مقداری ایمن تر باشد.
به اعتقاد این گروه حامی منافقین، انتقال از کمپ اشرف، باعث نابودی آنها می شود و باعث از هم پاشیدگی این گروه تروریستی خواهد شد.
ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ سه شنبه 90 تیر 21 توسط


دکتر عبدالفتاح طاروطی، قاری مصری و از اعضای هیأت داوران بیست و‌ هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم که در حاشیه دیدار رهبر معظم انقلاب با شرکت‌کنندگان در این مسابقات گفت: ما احساس می‌کنیم که آیت‌الله خامنه‌ای از حافظان قرآن هستند و نیز به تجوید تسلط دارند و از شناخت کافی نسبت به علم مقامات تلاوت برخوردارند.

پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ ونشر آثار رهبر انقلاب نوشت:
دکتر عبدالفتاح طاروطی، قاری مصری و از اعضای هیأت داوران بیست و‌ هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم که در حاشیه دیدار رهبر معظم انقلاب با شرکت‌کنندگان در این مسابقات گفت: ما احساس می‌کنیم که آیت‌الله خامنه‌ای از حافظان قرآن هستند و نیز به تجوید تسلط دارند و از شناخت کافی نسبت به علم مقامات تلاوت برخوردارند. از نحوه استماع ایشان می‌فهمم که رهبر انقلاب گاهی اوقات، برخی خطاهای حرفه ای قراء در وقف و ابتدا و یا ادای مقامات تلاوت را به خوبی متوجه می‌شوند که البته این موضوع، مسئولیت ما را در رعایت قوانین تلاوت سنگین‌تر می‌کند.
ادامه مطلب...


قالب وبلاگ