سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گردان 217 عاشورا
نوشته شده در تاریخ دوشنبه 90 تیر 20 توسط


فرمانده نیروی هوای فضای سپاه اعلام کرد: در بهمن ماه سال گذشته دو فروند موشک دوربرد سپاه، اهداف مورد نظر در دهانه اقیانوس هند را هدف قرار داد.

به گزارش سپاه نیوز؛ سردار سرتیپ پاسدار امیر علی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در جمع خبرنگاران با اشاره به توانمندی سپاه در حوزه دفاعی و بازدارندگی اظهار داشت: برگزاری رزمایش بزرگ موشکی پیامبر اعظم (ص) 6 نشان دهنده اوج قدرت، آمادگی و توان گسترده قوای مسلح کشور به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تامین امنیت کشور است.
ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ دوشنبه 90 تیر 20 توسط

سریال‌های ماهواره، نسلی بی بند و بار تربیت می‌کنند


یک استاد دانشگاه تربیت معلم گفت: شبکه‌های ماهواره‌ای تلاش می‌کنند با نابودی شخصیت زن مسلمان خانواده‌ها را فروپاشیده و نسلی بی بند و بار را برای آینده پرورش دهند.

زهرا عباسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار زنان باشگاه خبری فارس«توانا»اظهار داشت: هم‌اکنون گفتمان اقناعی به صورت نفوذ از طریق رسانه‌ها بر جهان حاکم است و تبلیغات سوء طرز تفکر افراد را مورد نفوذ قرار داده و از توجه به عقلانیت بازمی‌دارد.
وی افزود: امروز یکی از کارکردهای منفی رسانه‌ها با توجه به کثرت و قدرت آنها سلب تفکر از افراد است و اگر قرار باشد افراد به طور دائم این برنامه‌ها را مشاهده کنند ناخودآگاه از مسیر صحیح خارج و به اعتقادات خود بی توجه می‌شوند.
ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ دوشنبه 90 تیر 20 توسط


پایگاه اطلاع‌رسانی النشره لبنان به نقل از گزارش‌های دیپلماتیک کشورهای اروپایی از مسئولان ستاد ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: سران دستگاه اطلاعاتی اسرائیل(موساد) بار دیگر طرح نقشه برای ترور سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان را در دستور کار خود قرار دادند.

این منبع لبنانی ادامه داد: مسئولان اسرائیل بعد از ترور«اسامه بن لادن»، سرکرده سازمان«القاعده»، بار دیگر تصمیم به ترور سید حسن نصر‌الله گرفتند، ولی عملی شدن این نقشه با توجه به تدابیر شدید امنیتی و پیشگیرانه‌ای که گروه محافظ سیدحسن نصرالله اتخاذ کرده، بسیار پیچیده و دشوار است به ویژه اینکه موساد نیز تصمیم گرفته هیچ ردی از خود در انجام این ترور بر جای نگذارد.
ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ دوشنبه 90 تیر 20 توسط


آمریکا درحالی با همکاری انگلیس و کانادا به تحریم 50 نفر از دانشمندان هسته ای ایران روی آورده، که در همین زمان خود به نقض حقوق بشر و تعهدات بین المللی متهم و محکوم شده است.

به گزارش مشرق؛ آمریکا در اقدامی آشکار تلاش دارد تا با گره زدن پرونده هسته ای ایران به موضوع حقوق بشر به اجماع و اعمال فشار علیه ایران بیفزاید. بر این اساس آمریکا به همراه انگلیس و کانادا به لیست تحریم های یکجانبه خود، نام 50 نفر از دانشمندان ایرانی که افتخار هسته ای کردن کشور را برای ایران به ارمغان آوردند را افزودند.
هیلاری کلینتون، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که آمریکا، انگلیس و کانادا برای مقام‌ها و مردم ایرانی که در نقض حقوق بشر مورد ادعای آمریکا در ایران دخیل بوده‌ و یا افرادی که مرتبط با برنامه‌ هسته‌ای باشند، محدودیت صدور روادید اعمال کرده است.
ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ جمعه 90 تیر 17 توسط


منشا بی‌حجابی و بدحجابی در جوامع گوناگون، متفاوت بوده و تحلیل و بررسی علل این دو پدیده شوم ما را در شناخت و مبارزه با آن یاری می‌رساند. بحث در این مقوله باید از دو زاویه مورد بررسی قرار گیرد. بی‌حجابی در غرب که ارمغان صنعتی شدن کشورهای اروپایی است و در واقع با یک نوع صلاحدید اقتصادی صورت گرفت.

منشا بی‌حجابی و بدحجابی در جوامع گوناگون، متفاوت بوده و تحلیل و بررسی علل این دو پدیده شوم ما را در شناخت و مبارزه با آن یاری می‌رساند. بحث در این مقوله باید از دو زاویه مورد بررسی قرار گیرد. بی‌حجابی در غرب که ارمغان صنعتی شدن کشورهای اروپایی است و در واقع با یک نوع صلاحدید اقتصادی صورت گرفت. به این معنا که جامعه غرب برای استفاده از کار ارزان و کارآیی بیشتر تصمیم گرفت از زنان که تا آن روز تنها خانواده را اداره می‌کردند و تدابیر عاطفی و تربیتی داشتند، استفاده کند و آنها را به صحنه اقتصاد راه دهد.
ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ جمعه 90 تیر 17 توسط


اخلاق، یکی از عناصر مهم شخصیت انسان است، و کاشف کیفیت ذات، و درون اوست. امام رضا علیه‌السلام به اخلاق عالی و ممتاز، آراسته بودند، و بدین سبب دوستی عام و خاص را، به خود جلب کردند، همچنین انسانیت آن حضرت، یگانه و بی‌مانند بود، و در حقیقت تجلی روح نبوت، و مصداق رسالتی بود که خود آن حضرت، یکی از نگهبانان و امانت‌داران و وارثان اسرار آن به شمار می‌رفت. از ابراهیم بن عباس صولی نقل شده، که گفته است:

من ابوالحسن الرضا علیه السلام را هرگز ندیدم در سخن گفتن، با کسی درشتی کنند.
من ابوالحسن الرضا علیه السلام را هرگز ندیدم سخن کسی را پیش از فراغ از آن، قطع کند.
هرگز درخواست کسی را ،که قادر به انجام دادن آن بود، رد نفرمودند.
ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ جمعه 90 تیر 17 توسط


بررسی سرنگونی حکومت سوریه، تداوم حمله به لیبی، تشدید کشتار و کاهش جمعیت جهان و سانسور اینترنتی، در میان پذیرایی از مهمانان ویژه توسط جوانان همجنس باز، از محورهای نشست اخیر بیلدربرگ در سوئیس بود.

به گزارش گروه بین الملل مشرق، گردهمایی بیلدربرگ از 9 تا 12 ژوئن (پنجشنبه 19 تا یکشنبه 22 خرداد) در هتل "سورتا هاوس" در "سنت موریتز" سوئیس برگزار شد که در آن موضوع تغییر حکومت سوریه و راه انداختن یک جنگ بزرگ در خاورمیانه مورد بحث قرار گرفت.
این هتل در ناحیه حنوب شرقی سوئیس بوده و امسال محل حضور پر هزینه ثروتمندترین افراد کره زمین و رهبران سیاسی بود که خود را انجمن اقتصادی و سیاسی جهان می نامند حال آنکه برخی معتقدند این نشست بیش از آنکه اقتصادی باشد، سیاسی است. این دسته از تحلیلگران معتقدند سران فراماسونری جهانی سه نشست سالانه برگزار می کنند که بخش اقتصادی آن در گردهمایی "داووس" بخش امنیتی آن در گردهمایی "مونیخ" و بخش سیاسی آن در گردهمایی "بیلدربرگ" برگزار می شود که بیلدربرگ از همه مخفیانه تر و بدون پوشش خبری است و تنها یکی از خروجی های آن، نشست سران "گروه هشت" است.
ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ جمعه 90 تیر 17 توسط


حواشی گردهمایی امسال (2011)

1- مقامات سوئیسی مدعی بودند که احتمال بمب‌گذاری وجود داشته و به همین دلیل شاهراه ارتباطی به محل برگزاری گردهمایی را که از کنار روستایی در دامنه آلپ می‌گذرد تا دو ساعت مسدود کرده بودند.

2- در روز 9 و 10 ژوئن، "ماریو بورگزیو" عضو حزب لگانورد ایتالیا و کمیته آزادی‌های مدنی، عدالت و امور رفاهی پارلمان اروپا، خواستار ورود به گردهمایی و اعتراض به بیلدربرگ شد که سرانجام از سوی تیم محافظان گردهمایی بشدت مورد حمله قرار گرفته و با بینی شکسته بازداشت شد. بورگزیو طبق یک عمل قانونی خواستار ورود به سالن بوده و به همین دلیل از گارد امنیتی و پلیس سوئیس شکایت کرده است. سفارت ایتالیا در سوئیس هم خواستار بررسی اتفاقات شده است. بورگزیو خود در این مورد می‌گوید: "در اغاز پلیس سوئیس مرا بازداشت کرد و سپس گارد امنیتی با وحشیانه‌ترین حالت به من حمله کرد. بله، من به بیلدربرگی‌ها اعتراض می کنم چون بدون رضایت انسانهای این کره خاکی هر چه دل‌شان بخواهد می‌کنند و در مورد سرنوشت‌ها انسان‌ها تصمیم‌گیری می‌کنند. این بنیاد با مخفی‌کاری کارش را جلو می‌برد."
ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ جمعه 90 تیر 17 توسط


تاریخچه اولین اجلاس بیلدربرگ از 29 تا 31 مه 1954 میلادی در هتل «بیلدربرگ» متعلق به پرنس «برنهارد» ولیعهد هلند برگزار شد.

«جوزف ریتنگر» یهودی، مشاور سیاسی پرنس برنهارد که در سال 1948 میلادی، «نهضت اروپا» را بنیان گذاری کرد؛ چند سال بعد از آن نیز، در راستای اهداف صهیونیسم، پیشنهاد تشکیل این گروه را داد. وی پس از جلب موافقت برنهارد، با سفر به اروپا و آمریکا، با نخست وزیران، رؤسای جمهور، رهبران کارگری، مدیران صنایع و حکام غیرکمونیست دیدار، و از آنها برای شرکت در یک نشست غیررسمی در هلند دعوت کرد. این نشست که برای نخستین بار در هتل بیلدربرگ برگزار شد، بعدها به همین نام به فعالیت خود ادامه داد.
ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 90 تیر 16 توسط

امروزه شاهد تحولات گسترده ای در عرصه رسانه ها هستیم این تحولات موجب شکل گیری پدیده جدیدی به نام تله دیپلماسی «دیپلماسی رسانه ای» شده است.در این راستا...

مقدمه:

 امروزه شاهد تحولات گسترده ای در عرصه رسانه ها هستیم و در نتیجه انقلاب ارتباطات، نقش رسانه ها در دنیای کنونی بر خلاف گذشته بسیار پررنگ شده است. مسائل زیادی از رسانه ها تأثیر پذیرفته اند و در این راستا سیاست و دیپلماسی نیز از این تغییرات مصون نبوده اند، تحولات به وجود آمده هم در دیپلماسی و هم در عرصه رسانه موجب شکل گیری پدیده جدیدی به نام تله دیپلماسی «دیپلماسی رسانه ای» شده است. امروزه بیشتر سیاست ها از مجرای رسانه ها عبور می کنند و به دلیل اهمیت نقش رسانه ها در شکل گیری عقاید و جهت گیری های سیاسی بیشتر دولت ها از رسانه ها برای انتقال پیام خود و اعلام مواضع سیاسی به سایر کشورها استفاده می کنند.
ادامه مطلب...


قالب وبلاگ