سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گردان 217 عاشورا
نوشته شده در تاریخ جمعه 91 شهریور 3 توسط


یک تحلیلگر مسایل راهبردی در تحلیل اظهارات دبیرکل حزب الله لبنان نوشت که موشک های جدید مقاومت به کابوسی برای رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

به گزارش جهان به نقل از فارس به نقل از پایگاه خبری - تحلیلی الشرق الجدید، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود در روز جهانی قدس اعلام کرد که مقاومت به موشک‌های پیشرفته نقطه زن دست یافته که می تواند تأسیسات حیاتی سرزمین‌های اشغالی را بدون خطا مورد هدف قرار دهد.

غالب قندیل تحلیلگر مسایل راهبردی در این زمینه در مقاله ای می نویسد که در تاریخ جنبش‌های مقاومت و جنگ‌های طولانی مدت ملت‌ها بر ضد اشغالگران و استعمار کمتر دیده ‌شده که رهبری سیاسی و آزادی‌خواه همزمان از توانایی‌های مهم استراتژیک مدیریت مبارزه و توانایی های بالای سیاسی در ترسیم اولویت‌ها برخوردار باشد.

سخنرانی های نصرالله در تعیین افق سیاسی منطقه موثر است
ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ جمعه 91 شهریور 3 توسط


رئیس مرکز مطالعات راهبردی الشرق، با اشاره به اینکه پیامدهای عملیات نظامی علیه ایران بسیار خطرناک است، تاکید کرد: درباره هرنوع اقدام نظامی علیه ایران حمایت منطقه‌ای وجود ندارد.

هشام جابر در گفت‌وگو با شبکه خبری العالم گفت: رژیم اسرائیل به توانمندی‌های نظامی ایران باور دارد و شائول موفاز و شیمون پرز، رئیس اسرائیل، نیز درباره هرگونه اقدام نظامی علیه ایران هشدار داد و پرز هرگونه اقدام نظامی علیه ایران را ماجراجویی و حماقت توصیف کرد.

وی افزود: فکر نمی کنم بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در تهدید‌هایش علیه ایران جدی باشد. ایهود باراک، وزیر جنگ اسرائیل، نیز خطرهای چنین عملیاتی را برای اسرائیل درک می کند.
ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ جمعه 91 شهریور 3 توسط


استاد دانشکده اطلاع رسانی دمشق با تأکید بر اینکه پیامدهای حمله نظامی آمریکا به سوریه ابتدا در رژیم صهیونیستی منعکس خواهد شد، گفت: هر آتشی که آمریکا در سوریه بیفروزد، ابتدا رژیم صهیونیستی را خواهد سوزاند.

"ابراهیم زعیر" روز سه شنبه در گفت وگو با شبکه العالم، اظهار داشت: آمریکا اساسا با راه حل مسالمت آمیز بحران سوریه مخالف است و به همین دلیل طرح کوفی عنان فرستاده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در سوریه را به شکست کشاند و اکنون می خواهد در مسیر اخضر ابراهیمی فرستاده جدید سازمان ملل سنگ اندازی کند.

وی افزود: آمریکا نمی تواند هیچ حماقتی ضد سوریه مرتکب شود، زیرا سوریه کشوری قدرتمند است و می تواند از خود دفاع کند.

ابراهیم زعیر تأکید کرد: به دلیل اشغال خاک سوریه به دست رژیم اشغالگر، جنگ احتمالی سوریه با این رژیم بر اساس همه قوانین بین المللی کاملا مشروع است ؛ بنابراین هر حماقتی که آمریکا در سوریه مرتکب شود بر کل منطقه به ویژه بر همپیمانان آمریکا مثل رژیم صهیونیستی منعکس خواهد شد.
ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ جمعه 91 شهریور 3 توسط


یک افسر آمریکایی از حمله موشکی به هواپیمای حامل رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در افغانستان خبر داد.

آفتاب: خبرگزاری فرانسه در خبری فوری به نقل از یک افسر آمریکایی اعلام کرد هواپیما مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا هدف حمله موشکی قرار گرفته است.

به گزارش فارس، این هواپیما روی باند فرودگاه پایگاه بگرام هدف قرار گرفت.




نوشته شده در تاریخ سه شنبه 91 مرداد 3 توسط


معاونت روابط بین الملل بسیج در بیانیه‌ای تاکید کرد: وزارت امور خارجه کشورمان می‌بایست از طریق رایزنی‌های دیپلماتیک به دولت حاکم بر برمه فشار وارد کرده و از همه ابزارها برای جلوگیری از اعمال جنایات ضد بشری بیشتر علیه مسلمانان ستمدیده این کشور استفاده کند.

معاونت روابط بین‌الملل سازمان بسیج مستضعفین در محکومیت نسل کشی مسلمانان برمه بیانیه‌ای صادر کرد که متن کامل آن در ذیل آمده است.

بسم الله الرحمن الرحیم

طی چند روز گذشته گزارشات متعددی در خصوص ارتکاب جنایات ضد بشری علیه صدها هزار نفر از مسلمانان ساکن میانمار انتشار یافت و پخش تصاویر ثبت شده از صحنه‌های فجیع این نسل کشی بی‌سابقه قلوب میلیونها مسلمان سراسر دنیا را جریحه دار کرد.

بر اساس آخرین گزارشات منابع خبری نزدیک به یک هزار نفر از مسلمانان مظلوم برمه‌ای در جریان حملات متعصبانه و نژاد پرستانه گروهی از بودیست‌های ساکن این کشور قتل عام شده و آوارگی صدها هزار نفر دیگر را نیز در پی داشت.

تراژدی اسفناک این واقعه هولناک با تعرض وحشیانه بودائیست‌های افراطی به هزاران نفر از زنان و دختران بی دفاع و مظلوم مسلمان ساکن این منطقه تکمیل گردید و صحنه پلیدی از نابودی شرافت و انسانیت در تاریخ دنیا ثبت شد.
ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ سه شنبه 91 مرداد 3 توسط


دهها هزار مسلمان میانمارى را با فجیع‌ترین وضع از خانه خودشان بیرون کردند؛ بچه‌ها و زنان و مردانشان را کشتند؛ اموالشان را غارت کردند...در دنیا هم کسى به کسى نیست.

 مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله سید علی خامنه ای، سالها پیش در طلیعه ایام پربرکت ماه مبارک رمضان، درباره نسل کشی مسلمانان در میانمار مواضعی اتخاذ کرده اند که از نظر می گذرد:

«امروز جریان ظلم در دنیا، حقیقتاً یک جریان بى‌سابقه است. امروز این قدرتهاى بزرگ با وسایل تبلیغاتىِ همه‌گیر و با امکاناتى که حق را به صورت باطل و باطل را به صورت حق جلوه مى‌دهد، در دنیا مسلطند؛ قدرتهایى که براى ارزشهاى انسانى و الهى ذره‌یى ارزش قائل نیستند و به آن اعتنایى ندارند؛ چه کسى مى‌خواهد در مقابل اینها بایستد و مطلب حق را بیان کند؟ ببینید امروز در دنیا چه مى‌کنند و چه‌قدر ملتها - بخصوص ملتهاى مسلمان - مظلوم واقع مى‌شوند؛ آن وقت آقایان مى‌نشینند و دم از طرفدارى از حقوق بشر مى‌زنند و شرم هم نمى‌کنند.
ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ سه شنبه 91 مرداد 3 توسط


کدام نقض کرامت انسانى بالاتر از این که انسانى، رئیس عائله‌اى، پدر خانواده‌اى، در جامعه‌اى که در آن همه‌چیز هم هست، نتواند اوّلیات زندگى فرزندان خودش را تأمین کند؟! کدام تحقیر از این بالاتر است؟! کدام نقض شخصیّت و شرف و کرامت انسانى از این بالاتر است؟! صبح تا شب کار کند، آخرش به من یا به شما یا به آن مسؤول دیگر نامه بنویسد که من دو ماه است به خانه‌ام گوشت نبرده‌ام!

اولویّتها را در نظر بگیرید. امروز در بعضى از گفته‌ها و اظهارات، راجع به شأن و شخصیّت و شرف و کرامت انسان در جامعه حرف زده مى‌شود. این بلاشک از اصول اسلامى است؛ اما کدام نقض کرامت انسانى بالاتر از این که انسانى، رئیس عائله‌اى، پدر خانواده‌اى، در جامعه‌اى که در آن همه‌چیز هم هست، نتواند اوّلیات زندگى فرزندان خودش را تأمین کند؟! کدام تحقیر از این بالاتر است؟! کدام نقض شخصیّت و شرف و کرامت انسانى از این بالاتر است؟! صبح تا شب کار کند، آخرش به من یا به شما یا به آن مسؤول دیگر نامه بنویسد که من دو ماه است به خانه‌ام گوشت نبرده‌ام! یک وقت در جامعه گوشت و میوه نیست، من و شما هم نمى‌خوریم؛ یک وقت در جامعه امکانات رفاهى نیست، من و شما هم استفاده نمى‌کنیم؛ یک وقت ایام عید که مى‌شود، فرزندان من و شما هم لباس نو بر تن نمى‌کنند. در این حالت کسى احساس سرشکستگى نمى‌کند - البلیة اذا عمت طابت - اما وقتى همه چیز هست، وقتى کسانى در جامعه با استفاده از فرصتهاى نامشروع توانسته‌اند براى خودشان آلاف و الوف و زندگیهاى تجمّلى فراهم کنند، وقتى طبقاتى در جامعه هستند که برایشان پول خرج کردن هیچ اهمیتى ندارد، جمع کثیرى از مردم که در بین آنها رزمندگان و عناصر نظامى و کارمندان دولت و معلمان و روستاییان و مردم مناطق محروم و دور و مناطق جنوب هستند، نتوانند نان و پنیر بچه‌هایشان را فراهم کنند، کدام شکستن شخصیّت و شرف انسانى از این بالاتر است؟! شما مى‌خواهید جواب چه کسى را بدهید؟ شما مى‌خواهید دل چه کسى را خوش کنید؟ شما مى‌خواهید چه کسى از شما راضى باشد؟
ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ سه شنبه 91 مرداد 3 توسط


یک کارشناس فرق بر ضرورت آگاهی بخشی به جامعه در مقابله با گسترش مدعیان دروغین تاکید کرد.

 مهدی غفاری امروز در جمع مبلغان ماه رمضان این استان اظهار داشت: افراد گرفتار در دام تفکرات فرقه ای افرادی هستند که نه تنها در برنامه های مذهبی شرکت نمی کنند بلکه دیگران را افرادی گمراه می دانند.

وی با اشاره به نقش مبلغان دینی در هدایت جامعه، افزود: مبلغان بر آگاهی بخشی به جامعه نهایت تلاش خود را به کار گیرند.

این کارشناس فرق تصریح کرد: امروز به واسطه نا آگاهی مردم بیش از سه هزار مدعی دروغین امام زمان در زندان ها هستند.

وی افزود: تمام کسانی که تفکرات انحرافی فرقه ای دارند با عبور از خدا تلاش می کنند خود را به جای خدا به مردم معرفی کنند.

غفاری با انتقاد از برخی افراطی گری ها و بیان مسائل تفرقه برانگیز توسط برخی مبلغان، ادامه داد: بیان مسائل تفرقه برانگیز زمینه حمله به افراد و ترورهای شیعیان را فراهم می کند.
ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ سه شنبه 91 مرداد 3 توسط


دبیر ستاد مبارزه همه‌جانبه با مواد مخدر در سپاه ناحیه ملایر گفت: امروز مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی تغییر کرده و این آسیب در بین تحصیل‌کرده‌های جامعه نیز در حال افزایش است.

آیت قربانی‌فر بعد از ظهر امروز در همایش مبلغان شهرستان ملایر با با توجه به اینکه مواد مخدر امروز از معضل به یک تهدید ملی تبدیل شده است، افزود: یکی از راه‌هایی که باعث می‌شود جامعه به فساد کشیده شود بحث مواد مخدر است و امروز دشمن با هدف کم کردن اراده و از بین بردن هویت اسلامی جوانان در ترویج مصرف مواد مخدر در کشور تلاش کرده و این آفت بزرگ امروز کشور است.

وی مواد مخدر را از ریشه‌های جنگ نرم دشمن در کشورمان برشمرد و گفت: امروز مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی تغییر کرده و این آسیب در بین تحصیل‌کرده‌های جامعه نیز در حال افزایش است و خانواده‌ها در معرض آسیب بزرگی قرار گرفته‌اند.
ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ سه شنبه 91 مرداد 3 توسط


رئیس جمهور میانمار گفت: تنهاراه حل بحران به وجود آمده برخورد با مسلمانان است که یا باید در اردوگاه پناهندگان جمع شوند یا باید اخراج شوند.


به نقل از خبرآنلاین، در قرن بیست و یکم در گوشه‌ای دیگر از دنیا قتل عام مسلمانان در حال انجام است. این بار نه در بوسنی هرزگوین یا کوزوو در قلب اروپا و نه در امریکا و آفریقا بلکه در آسیا و توسط بودایی‌ها در قلب آسیای دور و زیر چشمان مجامع بین‌المللی که سکوت را بر هر چیزی ترجیح داده‌اند و همه ذکر و بکر خود را متوجه سوریه کرده‌اند، مسلمانان میانمار قتل عام می‌شوند تا زیر چشم مجامع حقوق بشری شاهد کشتار وسیع مسلمانان باشیم.

بنا به گزارش‌ها تا کنون هزار نفر کشته، 5 هزار نفر زخمی و نزدیک به سه هزار نفر ربوده شده‌اند و این همه در حالی است که 20 روستا و 200 منزل نیز به طور کامل ویران شده‌اند و 300 هزار نفر به بنگلادش فرار کرده‌اند. به این رقم سه هزار نفر بی‌خانمان را نیز باید افزود. ثین سین، رئیس جمهوری میانمار به آنتونیو گوتیریس، مذاکره کننده سازمان ملل در امور پناهندگان گفته است که تنها راه حل بحران به وجود آمده "برخورد قاطعانه با نژاد روهینجای مسلمان است که یا باید در اردوگاه پناهندگان جمع شوند یا باید از کشور اخراج شوند."
ادامه مطلب...


قالب وبلاگ