سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گردان 217 عاشورا
نوشته شده در تاریخ یکشنبه 90 آذر 13 توسط


سرلشکر بسیجی دکتر فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح

“بسیجی” از جمله واژه هایی است که به لطف انفاس قدسی امام تنها در لغتنامه و دایره المعارف انقلاب اسلامی یافت می شود. “بسیجی” فرد عاشق سراز پا نشناخته ای است که لحظه لحظه زندگی خویش را وقف اسلام و قرآن و ولایت و انقلاب اسلامی کرده است. شناخت بسیجی در وضعیت کنونی و آینده از ضروریات بزرگی است که در سرنوشت سامان دادن به کشور، ترویج اسلام ناب و تداوم راه مقدس انقلاب و امام راحل (سلام الله علیه) نقش تعیین کننده دارد. ملاک و مبنا برای معرفت بسیجی، تفکر بسیجی است که ما را می تواند به گوشه هایی از حیات معنوی او رهنمون و ماهیت و شخصیت واقعی این انسان معنوی و الهی را برای ما روشن سازد. در این نوشتار که به قلم سرلشکر بسیجی دکتر فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به رشته تحریر درآمده ویژگی های بسیجی مورد بررسی و کاوش قرار گرفته است که تقدیم حضورتان می کنیم؛
ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ یکشنبه 90 آذر 13 توسط


اقدام تعدادی از معترضان و دانشجویان در ورود به محوطه سفارت انگلیس که از نظر قانونی و عرف پذیرفته شده قواعد بین المللی جزو خاک کشور صاحب سفارتخانه محسوب می شود قطعا اقدامی غیردیپلماتیک و غیرقانونی بود، این اقدام غیرمدبرانه، خشمگینانه و احساسی هزینه های گوناگونی خصوصا هزینه های سیاسی قابل توجهی به کشور و به ویژه بر دستگاه دیپلماسی ایران وارد می کند و بی تردید بهانه ای مستند و قابل توجه به دست دشمنان و بدخواهان ملت ایران می دهد که علاوه بر تشدید فشارها به صف آرایی های سیاسی جدیدی علیه کشورمان مبادرت کنند که این روزها نمونه هایی از تلاش هایی در این جهت را بلافاصله بعد از ورود غیرقانونی عده ای از معترضان و دانشجویان خشمگین به محوطه سفارت انگلیس شاهد هستیم، وقوع این اتفاق خصوصا در شرایطی که آمریکا، رژیم صهیونیستی و تعدادی از هم پیمانان آنها به دنبال بهانه برای تخریب وجهه سیاسی ایران در صحنه بین المللی و به دنبال آن فشار بیشتر به کشورمان هستند و طی هفته های گذشته تهمت ناروای طرح ترور سفیر عربستان و بلافاصله بعد ازآن بحث نقض حقوق بشر در ایران را علم کردند بدون تعارف شرایط سیاسی پیچیده تری را برای کشورمان در پی خواهد داشت.
ادامه مطلب...



تحلیل های اخیر اتاق فکر های آمریکا از جمله موسسه علم و امنیت بین الملل (ISIS) بر این باورند که آمریکا به گونه ای برای بقای خود به ایجاد جنگ با سایر کشورها معتاد شده است.

گزارش‎های منتشره نشان می‌دهد ارزیابی امنیتی آمریکا این است که در حال حاضر با حداقل 51 کشور جهان در حال جنگ خاکستری است. بدین شکل که وارد فاز مقابله شبه تروریستی شده است. این رویکرد که ناشی از یک ضعف استراتژیک در پنتاگون و سازمان های مختلف اطلاعاتی این کشور است، به معنای تربیت افراد به عنوان عامل اجرایی در کشورهای هدف برای ایجاد تغییرات است. دامنه این تغییرات نیز از اقدامات نرم همچون انقلاب های رنگین و نافرمانی های مدنی تا نیمه سخت از جمله ترور و بمب گذاری است.

اقدامات اخیر برخوردی امریکا در مقابل ایران نیز در همین راستا ارزیابی می شود. در سال جاری طی دومرحله وزارت اطلاعات ایران رسما کشف شبکه جاسوسی آمریکا را اعلام کرد که در مرحله اول 30 نفر و در مرحله دوم 12 نفر دستگیر شدند که موجب واکنش آمریکا و ابراز تاسف های شدیدی در قبال عملکرد سی‌آی‌ای شد.
ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ شنبه 90 آذر 12 توسط


دبیرکل حزب‌الله لبنان در سومین شب از مراسم احیای عاشورایی طی سخنانی تاکید کرد که مقاومت لبنان ترسی از جنگ و سلاح و نیرنگ‌های دشمن ندارد و این‌را مانند گذشته ثابت خواهد کرد.

عصرفردا،به گزارش مشرق، فارس به نقل از پایگاه خبری"المنار" نوشت:"سید حسن نصرالله" دبیرکل حزب‌الله لبنان در سومین شب از مراسم احیای دهه محرم در مجمع سید‌الشهداء (ع) در منطقه ضاحیه از طریق ویدئو کنفرانس سخنرانی کرد.

وی در این سخنرانی تاکید کرد: ما از جنگ، سلاح و مکر و نیرنگ دشمنانمان نمی‌ترسیم و این را نیز ثابت خواهیم کرد، همان‌گونه که پیش از این ثابت کرده‌ایم.

سید حسن نصرالله افزود: ما مرد و زن، کوچک و بزرگ که در جنگ جولای[جنگ 33 روزه] ایستادگی کرده‌ایم، جنگ و سلاح و نیرنگ دشمنان دیگر ما را نمی‌ترساند و همانگونه که این را ثابت کرده‌ایم بار دیگر ثابت خواهیم کرد. همانگونه که پایداری کردیم بار دیگر پایداری خواهیم کرد.
ادامه مطلب...



یک اندیشکده آمریکایی معتقد است که مداخله نظامی در سوریه تحت هر شرایطی، بدون شک فرآیندی پیچیده و پرالتهاب خواهد بود که مخاطرات زیادی را برای نیروهای مهاجم و منطقه به همراه خواهد داشت.

به گزارش فارس، اندیشکده«واشنگتن»در مقاله‌ای به قلم«جفری وایت»می‌نویسد: با توجه به ادامه خشونت‌های دولت و درگیری‌ها در سوریه، پایان عملیات نظامی ناتو در کشور لیبی و ظهور مخالفان مسلح حکومت، بحث مداخله نظامی در سوریه طی هفته های آینده با شدت و جدیت بیشتری دنبال خواهد شد؛ مخالفانی که توسط نیروهای دولتی جدا شده از بدنه حکومت، تامین می‌شوند. البته علیرغم عوامل احساسی و بسیاری دیگر از عوامل، بحث و صحبت در خصوص مداخله نظامی، باید تمامی موارد کلیدی دخیل در اعمال فشار نظامی نظیر اهداف، نتایج و خطرات احتمالی را مورد لحاظ قرار دهد.

تعیین اهداف از ضرورت‌های این طرح است

 هرگونه عملیات نظامی در سوریه باید دارای هدفی روشن و واقع‌بینانه باشد. کوچک‌ترین هدف این عملیات می‌تواند انجام اقدامات لازم برای محافظت از جان مردم سوریه باشد، مردمی که در حال حاضر در معرض خطرات زیادی هستند. دادن اختیار و امکانات به گروه مخالف دولت برای شروع جنگ علیه نیروهای دولتی و حکومتی نیز می‌تواند یکی دیگر از اهداف این عملیات باشد. در حال حاضر، دست دولت سوریه برای برخورد با مخالفان بسیار باز است. می‌توان شکست کامل«بشار اسد»، مداخله نظامی نیروهای خارجی و همکاری آنها با عناصر مخالف را هدفی جاه‌طلبانه برای این عملیات دانست. در صورت تائید هر یک از این اهداف توسط کشورهای شرکت کننده در مداخله نظامی، آنها باید این اهداف را به طور کامل مورد بررسی قرار دهند و بر سر آن توافق کنند.
ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90 آذر 9 توسط


خبرگزاری فارس: در سال 1989 میلادی بنیان حکومت کمونیستی شوروی درهم شکست و در امتداد سقوط حکومت محمدرضا پهلوی در 22 بهمن 1357 و مرگ وی در 5 مرداد 1359، درس عبرتی برای ستمگران و مستکبرین شد. اما آمریکا و هم پیاله‌هایش هرگز باور نکردند که این ماجرا تکرار شدنی است و یک روز دامان آنان را نیز خواهد گرفت.

در سال 1989 میلادی بنیان حکومت کمونیستی شوروی درهم شکست و در امتداد سقوط حکومت محمدرضا پهلوی در 22 بهمن 1357 و مرگ وی در 5 مرداد 1359، درس عبرتی برای ستمگران و مستکبرین شد. اما آمریکا و هم پیاله‌هایش هرگز باور نکردند که این ماجرا تکرار شدنی است و یک روز دامان آنان را نیز خواهد گرفت.

در 7 اکتبر 2001 و 20 مارس 2003 که آمریکایی‌ها به افغانستان و عراق حمله کردند، شاید تصور نمی‌کردند 11 سپتامبر جرقه‌ای شود برای توجیه 2 حمله‌ای که گور آمریکا را می‌کند. آنان هرگز باور نکردند که انداختن طناب اعدام با دستان مالکی بر گردن صدام به معنای به دار آویختن بوش و اوباما است!

آمریکا‌یی‌ها در آن دو جنگ بیش از 1290 میلیارد دلار هزینه کردند و بیش از 6000 کشته و 54592 مجروح دادند و سهم آنان از جنگ افغانستان، تنفر جهانی 89 درصدی از سران کاخ سفید و سهم‌شان از جنگ در عراق، عدم توفیقشان بود.
ادامه مطلب...



دبیر کمیته علمی سومین همایش ملی"آسیب‌های پنهان"گفت: ارتباطات جدید به واسطه رسانه دچار دگرگونی‌هایی شده‌ که تا قبل از این، انسانها آنها را تجربه نکرده‌اند.

دکتر"جلیل سحابی"، در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: ترس ما از دیگران به طور فزاینده‌ای فزونی یافته است، ترسی که از پیامدهای مستقیم روند توجه عمومی به مسائل اجتماعی است. وی با اشاره به اینکه فرهنگ ما به فرهنگ هراس تبدیل شده و به‌عبارت دیگر، هراس به عنصر غالبی از فرهنگ ما تبدیل شده است، افزود: امروزه محافل، جمعها و رسانه‌های ما مملو از مباحثی است که از انفجار مسائل اجتماعی خبر می‌دهند.

دکتر سحابی با تاکید بر اینکه این امر موجب ایجاد نوعی هراس عمومی شده است، بیان کرد: این مباحث ممکن است افراد را به کناره‌گیری از زندگی عمومی تشویق کند و موجب شود به خانه پناه ببرند و در خانه را به روی خود ببندند؛ این در حالی است که در واقع ما حتی به آنجا نیز نمی‌توانیم پناه ببریم، چرا که گاهی گفته شده خانه‌ها جزایر امنِ حامی انسان در برابر تباهی نیستند و این حس ایجاد شده که مسائل اجتماعی، بدون هیچ مانعی ما را به کام خود فرو برده‌اند. وی تصریح کرد: این نقل قول و بسیاری دیگر از ادعاها بیانگر این امر هستند که در عصر جدید ما با مسائل متعددی روبه‌رو هستیم و با توجه به آنکه رسانه‌ای شدن فرهنگ، سهم عمده‌ای در بروز مسائل جدید به خود اختصاص داده، ضروری است که به تعریف مسایل اجتماعی و نقش رسانه در تعریف، بازنمایی و احیانا گسترش مسائل اجتماعی توجه کنیم. دبیر کمیته علمی سومین همایش ملی"آسیب‌های پنهان" عنوان کرد: امروزه مسایل اجتماعی را به عنوان پدیده‌ای معرفی می‌کنند که در جامعه گسترش یافته و تعدادی از مردم خواستار برخورد با آن بوده و در نهایت یک مرجع رسیدگی سعی در کنترل آن دارد.

وی تصریح کرد: بر همین اساس مسائل اجتماعی چیزی فراتر از انسانها بوده و از بیرون بر آنها جبر و فشار وارد می‌کنند. دکتر سحابی با تاکید بر اینکه هیچ جامعه بدون مسائل اجتماعی وجود ندارد، افزود: با این وجود فراتر رفتن از حد معمول و گسترش بیش از حد مسائل، احتمالا شالوده انسجام اجتماعی را دچار مشکل خواهد کرد و بر همین اساس شناسایی و طرح آنها می‌تواند راهی موثر در کنترل آنها باشد. وی عنوان کرد: یکی از ابزارهایی که می‌تواند ما را در این زمینه یاری کند، رسانه‌ها هستند، پس می‌توان از رسانه‌ها به عنوان فضایی برای طرح مسائل و آسیبهای اجتماعی هم نام برد. دبیر کمیته علمی سومین همایش ملی آسیب‌های پنهان بیان کرد: واقعیتی کلیدی در این راستا این است که رسانه‌ها مانند هر ابزار و پدیده دیگری به خودی خود خوب یا بد نیستند، بلکه پیامدهای مثبت یا منفی کاربرد آنها در بستر جامعه و از طریق نحوه عمل کاربرانشان مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه پذیرش این امر از آن‌رو واجد اهمیتی تعیین‌کننده است که ما را گریزی از مشارکت در زیست‌جهان کنونی نیست، ادامه داد: عصر جدیدی که با عناوینی از قبیل "عصر اطلاعات"، "جامعه شبکه‌ای"، "دهکده جهانی"، "عصر جهانی" و مواردی مشابه نامگذاری شده، بیانگر اهمیت بنیادین رسانه و ارتباطات در جهان کنونی است. وی با اشاره به دیدگاه "گیدنز" در این راستا، گفت: گیدنز، مهمترین مشخصه عصر جهانی شدن را، نه اقتصاد و سیاست، بلکه فرهنگ می‌داند و مشخصه جهانی شدن فرهنگ را در رسانه و ارتباطات خلاصه می‌کند. دکتر سحابی افزود: بر همین اساس، ارتباطات جدید به واسطه رسانه دچار دگرگونی‌هایی شده‌ که تا قبل از این، انسانها آنها را تجربه نکرده‌اند. وی با اشاره به اینکه گسترش وسایل ارتباطی، امتیازات انحصاری مبادله را که قبلا در اختیار نجبا، اشراف و نظامیان بود، در هم شکست و همه انسانها را در زیر یک چتر واحد گرد آورد، عنوان کرد: در این رابطه به عنوان مثال اینترنت، به سادگی طبیعت بشر را منعکس می‌کند. وی با تاکید بر اینکه اینترنت مثالهایی واقعی از دانشی منسجم را ارائه می‌دهد، تصریح کرد: اینترنت، اطلاعات الکترونیکی فراوانی در اختیار می‌گذارد که به صورتهای گوناگون سازماندهی شده و نمایانگر مباحث مختلف‌اند.

دبیر کمیته علمی سومین همایش ملی آسیب‌های پنهان بیان کرد: با این وجود، در کنار بسیاری از مزایا، آسیبهایی نیز همزمان با رسانه‌ها ظهور کرده‌اند که قبلا شاهد آنها نبودیم،‌ به‌ویژه در جایی که گسترش و بسط فضاهای جدید و موازی از قبیل اینترنت را شاهد هستیم. وی افزود: در این زمینه آسیبهای پنهان در حال رشد بوده‌اند و بسیاری از مناسبات قبلی دچار دگرگونی شده‌اند. وی ادامه داد: ارتباط چهره به چهره رو به کاستی گراییده است و کانونهای خانوادگی و دوستان، گرمی و طراوت گذشته را از دست داده‌اند و به طور کلی ساختار معنادار تعاملات اجتماعی پیشین از هم گسیخته یا دست‌کم تضعیف شده‌اند و اینها جدای از آسیبهای دیگری است که رسانه‌هایی از قبیل اینترنت و ماهواره و... به همراه آورده‌اند. وی گفت: بر همین اساس موضوعی که گاه آزاردهنده اما پیوسته شگفت‌آور بوده، این است که والدین و معلمان هر دو نسبت به خطر دسترسی نامحدود و کنترل‌نشده کودکان به فضای وب، بسیار نگران هستند.

دکتر سحابی تصریح کرد: مهمترین واقعیت درباره شبکه این است که هیچ کس به هویت حقیقی فردی که با او ارتباط برقرار کرده، پی نمی‌برد. این گمنامی فراگیر اگرچه می‌تواند مزیت هم باشد، اما آسیبهای خاص را خود را به دنبال خواهد داشت. در همین راستا اینترنت از نظر فرهنگی، نژادی، جسمی و جنسی کور است. دبیر کمیته علمی سومین همایش ملی آسیب‌های پنهان بیان کرد: "ویلیامز" می‌گوید، اولین باری که از پست الکترونیک برای تماس با دانش‌آموزانم استفاده کردم، فهمیدم که ارتباط از راه اینترنت، کور است. وی تصریح کرد: از دیگر پیامدهای مترتب بر عنصر گمنامی، آن است که به دلیل غیابی بودن و عدم امکان نظارت بر فضاهای تعاملی اینترنت، محتوای نامناسب و زیان‌بخش به راحتی توزیع می‌شود که می‌تواند موجب زیانهایی برای افراد کم سن و سال‌تر شود. دکتر سحابی با اشاره به اینکه این دغدغه ویلیامز دغدغه بسیاری از والدین، برنامه‌ریزان و مردم در عصر جدید است، ادامه داد: بسیاری از آنها از آسیبهای رسانه‌ها وحشت دارند و از گسترش ارزشهای جدیدی که از طریق رسانه‌ها تبلیغ می‌شود، هراس دارند.

وی با بیان اینکه از طرف دیگر آسیبهای اجتماعی ناشی از رسانه‌های جدید به‌ویژه شبکه‌های اجتماعی، مدنظر محققان این فضاها بوده، عنوان کرد: این فضاها با کشش مقاومت‌ناپذیری که دارند، به نوعی آپاراتوس تبدیل شده و کاربران را به اسارت خود در می‌آورند و مانع تمایل افراد به کنش متقابل در فضاهای واقعی می‌شوند. وی با اشاره به اینکه این بعد اسارت تکنولوژیک در مورد وسایلی همچون موبایل نیز دیده می‌شود، تصریح کرد: افرادی را تصور کنید که تعویض گوشی و به‌روز شدن در این رابطه به مهمترین مشغله ذهنی آنها تبدیل شده است. بر همین اساس به نظر می‌رسد،‌ برگزاری همایش آسیب‌های پنهان با محوریت رسانه می‌تواند گامی موثر در شناخت بهتر از رسانه به ما بدهد.

وی با اشاره به اینکه بازگشت به عصر ماقبل رسانه، نه ممکن و نه به‌صرفه است، یادآور شد: به همین دلیل لازم است که جنبه‌های مختلف آسیبهای رسانه‌یی را شناخته، به کارکردها و کژکارکردهای آن واقف شد؛ چرا که خروجی این بحثها می‌تواند کارکرد آگاهی‌بخشی داشته، همه خانواده‌ها و برنامه‌ریزان را برای استفاده بهتر از رسانه‌ها یاری کند.




نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90 آذر 9 توسط


در واقع چون به دلیل مشکلات اقتصادی ، بودجه داخلی آمریکا برای خرید جنگ افزار کم شده، شرکت های تولید تسلیحات می خواهند این کاهش بودجه را با فروش خارجی جبران کنند.

آمریکا را اقتصادش سرپا نگهداشته است و دو بخشی از این اقتصاد که دهها میلیاردها دلار درآمد عاید شرکت های آمریکایی می کند «شرکت های تولید کننده اداوت نظامی» و «شرکت های نفتی» هستند.

تلاش ها و لابی های این شرکت ها در سیاست داخلی و خارجی آمریکا بر کمتر کسی پوشیده است. به ویژه در دهه های اخیر می توان ردپاها و نشانه هایی از اعمال نفوذ این قبیل شرکت ها در برخی تصمیم گیری های مهم در عرصه سیاست خارجی و نیز جنگ های مهم آمریکا مشاهده کرد که اشاره به آنها در حوصله این بحث نیست . اما امری که تقریبا همه کارشناسان بر روی آن اجماع دارند این است که این قبیل کمپانی های بزرگ تلاش دارند در کاخ سفید و کنگره اعمال نفوذ کنند تا قطار سیاست گذاری های کلان آمریکا را روی ریل منافع کلان مادی خود قرار دهند.
ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90 آذر 9 توسط


ده روز پیش، باراک اوباما وقتی با چالش خبرنگاران در حاشیه نشست آسیا- پاسیفیک مواجه شد، درباره ایران سخنی گفت که طی 30 ساله گذشته از زبان هیچ رئیس جمهور دیگر آمریکا به طور علنی گفته نشده است

او در پاسخ تبلیغات جمهوری خواهان گفت«آیا تصور می کنید موضوع ایران چالش ساده ای است؟ نه هیچ کس چنین ادعایی ندارد. این ادعا یا سیاسی کاری است یا آنها نمی دانند درباره چه چیزی صحبت می کنند». این عبارت، تعبیر دیپلماتیک تر تحلیل سال گذشته روزنامه واشنگتن تایمز بود که نوشته بود«ایران چالش شماره 1 و 2 و 3 آمریکا در سال 2011 است». یک هفته بعد از سخنان اوباما، روزنامه لوموند چاپ پاریس، در ترسیم چشم انداز موجود نوشت «ایران، هم اکنون پرچم رهبری آمریکا در جهان را به حالت نیمه افراشته درآورده است. اروپا درگیر بحران هاست و از آن سو جنبش های اسلامگرا در حال درو کردن میوه بهار انقلاب ها در خاورمیانه هستند».
ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90 آذر 9 توسط


«دشمن دشمن من، دوست من است»؛ این جمله‌ای است که «نیویورک تایمز» برای توجیه حمایت دولتمردان آمریکایی از سازمانی که خود آنان تروریستی نامیده‌اندش، نوشته است.

به گزارش «تابناک»، روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در مطلبی، همه دوستان و لابی‌گران آمریکایی سازمان تروریستی منافقین ایران را معرفی کرده و نوشته است: وقتی که سازمانی علیه ایران اقدام و دشمنی می‌کند، بی‌گمان، آن سازمان و افراد، دوست آمریکا به شمار می‌روند. بنا بر این گزارش، هر چه به 31 دسامبر(پایان ضرب‌الاجل دولت عراق برای خروج اعضای منافقین از عراق)نزدیک می‌شویم، لابی‌گران بیشتری برای حمایت آمریکا از این گروه وارد کار می‌شوند.در این میان، نام افرادی همچون«جیمز واسلی»و«پرتر گاس»،رؤسای سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا«سی‌.آی‌.ای»،«لوئیس فرش»رئیس سابق «اف‌.بی‌.ای»، دادستان سابق «میشائیل بالاسکی»، «تام ریج» معاون امنیت داخلی دولت جورج بوش، «جیمز جونز»، نخستین مشاور امنیت ملی دولت اوباما، شهردار جمهوریخواه نیویورک «گالیانی»، فرماندار قدرتمند ایالت ورموت «هوارد دین» و «دل دیلی» از مقامات سابق اداره ضد تروریسم آمریکا به چشم می‌خورد.این گزارش می‌افزاید: این افراد نه تنها مبالغی برای کمک مالی به این سازمان تروریستی جمع‌آوری کرده‌اند، بلکه در آژانس‌ها و سازمان‌های گوناگون دولتی آمریکا نیز برای حمایت از آنان وقت سخنرانی گرفته‌اند.ناگفته نماند، جنبشی که این شخصیت‌ها در حمایت از یک سازمان تروریستی به راه انداخته‌اند، شامل یک آگاهی تمام صفحه در روزنامه‌هاست که از این سازمان تروریستی به نام «مخالفان حکومت ایران» یاد کرده‌اند. گفتنی است، رهبران این سازمان تروریستی، گرانبهاترین شرکت لابی‌گر آمریکایی، یعنی Akin Gump Strauss Hauer & Feld را اجاره کرده‌اند، تا به طرفداری از این سازمان، لابی‌گری کنند؛ این سازمان همان سازمانی است که در سال 2009، گفت‌وگوهایی را به سود این گروهک منافقین با مقامات اتحادیه اروپا انجام داد تا این اتحادیه، این سازمان تروریستی را از فهرست گروه‌های تروریستی خود بیرون کند.




قالب وبلاگ