سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گردان 217 عاشورا
نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 90 اردیبهشت 8 توسط


فرمانده کل سپاه اظهار داشت: ناگفته‌های زیادی از پشت پرده اقدامات سران فتنه وجود دارد.

در دوم اردیبهشت سال 1358 بود که حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی طی فرمانی به شورای انقلاب رسماً تأسیس سپاه پاسداران را اعلام کرد.

این نهاد مقدس که توسط جمعی از جوانان مومن و متعهد انقلابی در جهت پاسداری از انقلاب تشکیل شد، بعدها طبق اصل 150 قانون اساسی موظف گردید تا حافظ انقلاب و دستاوردهای آن باشد.

سالروز تصویب اساسنامه سپاه پاسدارن توسط شورای انقلاب بهانه‌ای شد تا طی گفتگویی تفصیلی با سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه، علاوه بر مرور اجمالی کارنامه این نهاد مقدس و انقلابی به برخی موارد روز و مهم کشور و منطقه نیز بپردازیم.
ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90 اردیبهشت 7 توسط

مردم بحرین که به وحشیانه ترین شکل ممکن به دست مزدوران رژیم آل خلیفه سرکوب می‌شوند، از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران درخواست کردند تنگه هرمز را به روی رژیم بحرین مسدود کند

فعالان اینترنتی بحرینی در نظرسنجی ها و مطالب خود طی روزهای اخیر با تأکید بر ضرورت دفاع عملی از مردم مظلوم این کشور توسط آزادیخواهان جهان، با بیان اینکه ملت بحرین خواهان آن است که جمهوری اسلامی ایران به عنوان برترین حامی مظلومان جهان، صرفاً به محکوم کردن لفظی تجاوزها و تعدی‌های رژیم آل خلیفه در تخریب مساجد و اماکن مقدس و سرکوب و بازداشت و شکنجه این ملت در رسانه‌ها اکتفا نکند،‌ خواستار اقدام عملی جهت حمایت از ملت بی‌دفاع بحرین شدند.
ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90 اردیبهشت 7 توسط

مجموعه دستاوردهای مادی و معنوی بشر در طول تاریخ را فرهنگ می‏نامند. تبادل فرهنگی ملت‏ها نیز که در طول تاریخ در بستری طبیعی ادامه داشته برای تازه‏ماندن معارف و حیات فرهنگی بشر امری ضروری است و جامعه‏ی انسانی را در مسیر سعادت واقعی به پیش می‏برد.

چکیده

مجموعه دستاوردهای مادی و معنوی بشر در طول تاریخ را فرهنگ می‏نامند. تبادل فرهنگی ملت‏ها نیز که در طول تاریخ در بستری طبیعی ادامه داشته برای تازه‏ماندن معارف و حیات فرهنگی بشر امری ضروری است و جامعه‏ی انسانی را در مسیر سعادت واقعی به پیش می‏برد.

 

اما آنچه امروزه مشکل‏ساز شده “تهاجم فرهنگی” یا غلبه‏ی یک فرهنگ بر سایر فرهنگ‏هاست که نمونه‏ی بارز آن روند روبه گسترش تسلط فرهنگ غرب بر سایر فرهنگ‏ها ـ به ویژه فرهنگ اسلامی ـ در یکصد سال اخیر است. تفاوت عمده‏ی تهاجم فرهنگی با تبادل فرهنگی در این است که در تهاجم برای فرهنگ موردهجوم امکان انتخاب وجود ندارد.
ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90 اردیبهشت 7 توسط

حوزه تصمیم گیری ایالات متحده از اوایل قرن بیستم و پس از عدول از سیاست انزوا جهت اتخاذ سیاست های منطقی و موثر خود در مناطق مورد هدف و راهبردی کاخ سفید، تلاش کرده تا مراکز فکری تخصصی را ایجاد کند.

این مراکز فکری که به بررسی تحولات سیاسی، اقتصادی، نظامی و... مناطق مختلف جهان می پردازد، تحلیل ها و چشم اندازهای راهبردی موثر را به سیاستمداران حوزه تصمیم سازی آمریکا ارائه می کنند. بنیاد پژوهشی«جیمز تاوون»یکی از همین ها است، لذا در این نوشتار سعی شده تا با بررسی پیشینه تاریخی و اهم فعالیت های این بنیاد فکری، نقش آن در حوزه تصمیم گیری کاخ سفید مورد بررسی قرار گیرد.
ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90 اردیبهشت 7 توسط


 

راهـی که بـراندازان مـدعی اصلاحات پیمودند، بدیهی بود که به فتنه 88 می‌انجامید و این بداهت را حضرت آیت‌الله مصباح یزدی دریافته بود .

محمد مهدی شیر‌محمدی

یکم) امام خود را بشناسیم

«أصْبَغ‌بن‌نُباته»‌ می‌گوید: امیرمؤمنان‌ علی علیه‌السلام، به ‌ما امر فرمود که ‌از کوفه‌ به ‌مدائن ‌برویم‌‌. روز یکشنبه به‌راه‌افتادیم‌‌. در میان‌ راه‌، از میان‌ما «عمْرو بن‌حریث‌» و «أشعث‌بن‌قَیْس» ‌و «جَریر بن‌عبدالله ‌بَجَلی» ‌با پنج ‌نفر دیگر جدا شدند و راه خود را به سوی‌حیره ‌کج کردند و به ‌ما گفتند‌: چون ‌روز جمعه ‌فرا رسد ما در ‌مدائن ‌به ‌علی(ع)‌ می‌رسیم ‌و قبل‌از آنکه ‌مردم ‌برای ‌نماز جمعه‌ مجتمع‌ گردند می‌آییم‌ تا نماز را با علی ‌بخوانیم‌‌.

آنها به دیاری رسیدند که به آن‌»خَوْرنق» و «سَدیر» می‌گفتند‌. آن‌ هشت ‌نفر در خورنق یا سدیر در وقت ‌ظهر ‌نشستند و به خوردن ناهار مشغول شدند. یک‌ضب (سوسمار) از جلوی‌ آنها گذشت‌‌. آن ‌را صید کردند‌. عَمرو بن‌حریث، دست‌ سوسمار را باز کرد و (با لحنی تمسخر‌آمیز) به‌همراهان‌خود گفت‌: با این‌ سوسمار بیعت‌کنید. این امیرالمؤمنین شماست‌‌. آن‌ هشت ‌نفر با آن ‌سوسمار بیعت‌ کردند و سپس‌ آن ‌را رها کردند و خودشان ‌از آنجا به ‌مدائن‌کوچ‌ کردند و گفتند علی‌ابن‌ ابیطالب‌ چنین ‌می‌پندارد که ‌از علم ‌غیب ‌اطلاع‌ دارد‌. ما اینک ‌او را از امارت ‌مؤمنان، خلع‌کردیم ‌و به‌ جای ‌او با سوسماری ‌بیعت‌ کردیم‌‌.
ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90 اردیبهشت 7 توسط

 

به نظر میرسد "افسانه جادوگر" عنوان هوشمندانه ای است که برای فیلم سینمایی "کارآموز استاد ساحر" برگزیده شده است تا حساسیت های احتمالی در خصوص پخش این اثر را به حداقل برساند.

گروه فرهنگی مشــرق- واقعیت از تخیل عجیب تر است! شاید این جمله مارک تواین نویسنده شهیر آمریکایی در نگاه اول نوعی اغراق ادبی قلمداد شود. اما پخش برخی فیلمهای خاص از شبکه های رسانه ملی عجایب شگفت انگیزی را باور پذیر کرده است. تصور کنید برخی مسؤولین رسانه ملی جمهوری اسلامی ایران که از اساس برای حرکت در جهت تفکر ایرانی- شیعی ضد امپریالیستی- صهیونیستی سازمان یافته است اقدام به آموزش باطنی ترین تعالیم مکاتب یهودی و آنگلوساکسان بنماید و جوانان مخاطب خود را به بهره گیری از این تعالیم برای کشف راه آینده دعوت کنند. این تصور عجیب و شگفت انگیز به دست مسؤولین تهیه فیلم های خارجی شبکه سه سیما تحقق یافته است.
ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ دوشنبه 90 اردیبهشت 5 توسط

یکی از مسائلی که بسیاری از نوجوانان و جوانان از آن غافل می باشند ، مسئله ی صهیونیسم و فراماسونری است . آیین کفر آمیز کابالا که بر اساس ماده گرایی ، جادوگری ، ترویج مسائل جنسی و ... می باشد ، توسط کاهنان مصر باستان ترویج می شده و با نفوذ در یهودیت ، افکار خود در تورات و اندیشه ی یهود نفوذ کردند .

در دوران حضرت سلیمان (ع) بخاطر قدرت ایشان مخفی شدند و معتقد بودند که اسرار ایشان در زیر معبد سلیمان (ع) مخفی شده است . با تحریک مسیحیان و پاپ ، توانستند جنگ های صلیبی را اه اندازی کنند تا بتوانند به گنجینه های معبد دسترسی پیدا کنند . شوالیه هایی که توانستند بودند به آن گنجینه ها دسترسی پیدا کنند ، شوالیه معبد نام گرفتند .
ادامه مطلب...


قالب وبلاگ