سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گردان 217 عاشورا
نوشته شده در تاریخ شنبه 90 اردیبهشت 10 توسط


جریان انقلاب در دوران رهبری امام در دهه اول پس از پیروزی با فتنه های متعددی روبه رو شد. گروهی در کردستان، جماعتی در آذربایجان، عده ای در خوزستان بعضی در شمال ایران و برخی از نقاط دیگر که یکی پس از دیگری شکست خوردند

عناصر تشکیل دهنده فتنه سال 60 از زوایای مختلف با یکدیگر اختلاف هم داشتند که مباحث متعددی را شامل می گردد. اما در یک موضوع اساسی با هم اشتراک داشتند و آن اینکه اعتقادی به ولایت فقیه نداشتند. به طور کلی سه دسته در برابر نظام جمهوری اسلامی صف آرایی کردند:
ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ شنبه 90 اردیبهشت 10 توسط


حوادث سالهای دهه اول انقلاب شباهت بسیاری به حوادث پس از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی سال 88 دارد؛ هم از جهت شکل و هم از حیث محتوی.

اگر با دقت اتفاقات سالهای اولیه پس از پیروزی انقلاب اسلامی مطالعه شود به راحتی می‌توان دریافت که عوامل اصلی فتنه سال 88 همان عوامل و طراحان فتنه سالهای 58 تا 61 می‌باشند. اگر چه برخی بازیگران این دو فتنه ظاهراً متفاوت می‌باشند و کسانی که در فتنه پس از انتخابات 88 برای دشمنان و عوامل اصلی بازیگری کردند، در سالهای اولیه انقلاب چون خود در موقعیتها و مسئولیتها قرار داشتند در برابر فتنه گران صف آرایی کرده و به ظاهر در جبهه انقلاب جای گرفته بودند. با این حال بسیاری از تحلیلگران معتقدند ریشه تفکرات بازیگران فتنه سبز همان تفکرات بازیگران فتنه دهه 60 می‌باشد و این امر با پناهنده شدن عوامل فکری فتنه سبز مانند عطاءا... مهاجرانی، عبدالکریم سروش، اکبر گنجی، فریبا داوودی مهاجر (بولتن نویس ریاست جمهوری در زمان دولت اصلاحات) ، علی افشاری و .... به دشمنان، تفاهم فکری دو گروه بازیگران فتنه سالهای اولیه و دهه 80 را اثبات می‌کند.
ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ شنبه 90 اردیبهشت 10 توسط

 

چه کسی پائولو کوئیلو را به ایران آورد؟

»آرش حجازی» از مرتبطین قتل «ندا آقا سلطان» در جریان اغتشاشات 88.
اصلاً آثار پائولو کوئلیو در ایران توسط آرش حجازی ترجمه شد. من معتقدم اینها توطئه بوده و به دنبال گسترش این تفکر در یاران بوده و هستند. سپس آرش حجازی با کمک آقای »مهاجرانی«، پائولو کوئلیو را به ایران دعوت کردند. خود کوئلیو در ایران اظهار داشت که یکی از مهم‌ترین کشورهای دنیا که آثارش در آن منتشر شده ایران است. این فرهنگ برای بچه‌های ما جا افتاد... اینها فرهنگ را عوض کرده است. در سراسر ایران هر فرقه‌ای می‌آید یک عده به آن جذب می‌شوند.
ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ شنبه 90 اردیبهشت 10 توسط


آنچه این روزها توجه افکار عمومی را بخود جلب کرده، سیاست‌های دوگانه رسانه‌های نظام سلطه در انعکاس تحولات حاصل از انقلاب تونس و مصر است که سعی دارند به نوعی حرکت به سمت دمکراسی خواهی جلوه دهند.






نحوه پرداختن رسانه‌های غربی به تحولات مصر و تونس سؤالات بسیاری در خصوص اصول و قوانین آن رسانه‌ها درباره یاری رساندن به حقوق ملت‌ها در دستیابی به آزادی و دموکراسی برانگیخته است.
ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ شنبه 90 اردیبهشت 10 توسط

جنگ نرم مسئله ای نیست که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت. این موضوع امروز در دستور کار دشمنان انقلاب اسلامی قرار گرفته و سرمایه گذاری هنگفتی برای پیشبرد آن صورت گرفته است.جنگ نرم امروز برای دشمنان ما یک استراتژی محسوب می شود که بسیار پیچیده تر و خطرناک تر از جنگ سخت بوده و مقابله با آن توانمندی خاص خود را می طلبد.لذا بر همه کسانی که دل در گرو اسلام و انقلاب و نظام جمهوری اسلامی دارند واجب است که خود را در برابر این تهاجم نرم که با هنرمندی خاصی از سوی دشمن صورت می گیرد مصون و مقاوم سازند.
ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ شنبه 90 اردیبهشت 10 توسط

 

یکی از علل گرایش به جنبش های شیطانی استفاده وسیع از نمادهاست ، انتقال و نشر اندیشه ها از طریق گفتن یا نوشتن دشوار است و تعداد محدودی از مردم با آن ارتباط برقرار می کنند ، اما نمادها به راحتی جایگاه خود را در فرهنگ عمومی پیدا می کنند و به خاطر اینکه ظرفیت کار هنری دارند، به صورت جذابی در جامعه به خصوص بین جوانان و زنان گسترش می یابد .
ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ شنبه 90 اردیبهشت 10 توسط


ورود به دنیاى ذهن و خلاقیت، در حقیقت نگاهی به اوجگاه هنرنمایى خداوند، در موجودى به نام انسان است . خداوند حکیم در خلقت انسان، هنرهایى رقم زده است که گاه توسط پزشکان و گاه توسط کاوشگران روان و هنرمندان، کشف و عرضه و مورد اشاره و تحلیل قرار گرفته است.

دنیاى ذهن قابل رؤیت نیست؛ ولى قابل توصیف، تحلیل و شناسایى است و دنیاى علم و کاروان اندیشه بشرى، بعد از ایجاد رشته هاى متعدد و متنوع، به آن دست یازیده که یکى از این عوالم و دانش هاى جدید، دنیاى روان شناسى است.
ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ شنبه 90 اردیبهشت 10 توسط

با توجه به احتمال حملات تروریستی به فیبر‏های نوری زیر‏دریایی و زیرساخت های سایبری و اینکه این سلاح‌های سایبری فاقد قدرت تشخیص اهداف نظامی و عمومی اند، تدوین قوانین جهانی امنیت سایبری، ضروری است. 

به گزارش مشرق، کشورهای غربی با توجه به آسیب پذیری هایی که در زمینه امنیت سایبری دارند و این موضوع روز به روز خود را بیشتر بروز می دهد؛ این نیاز را به شدت احساس می کنند که باید قوانینی جهان شمول برای جنگ سایبری وضع شود. بی‏بی‏سی انگلیسی در مقاله‏ای در مورد قواعد جنگ سایبری به قلم "سوزان وات" (Susan Watts) می‏نویسد:
ادامه مطلب...


 

همزمان با سالروز شهادت حضرت صدیقه ی کبری فاطمه ی زهرا (س)، روز 17 اردی بهشت ماه پیکر های مطهر 28 شهید گلگون کفن دفاع مقدس در 15 نقطه از کشور تشییع شده و به خاک سپرده خواهند شد.
سردار سید محمد باقرزاده با اعلام این خبر اعلام داشت:‌
در بین پیکر های این شهدای عزیز که به عنوان هدیه ی گروه تفحص به ملت ایران تقدیم میگردد هدیه ی ویژه ای برای تمام مردم ولایتمدار ایران علی الخصوص مردم سرافراز و شهید پروز خطه ی خراسان وجود دارد.
در میان پیکرهای این شهیدان پیکر سردار سرافراز اسلام، دلداده ی فاطمی و لبیک گوی خمینی عزیز (ره)، سردار شهید حاج عبد الحسین برونسی قرار دارد که بی شک بازگشت او پایانی بر انتظار طولانی بسیاری از عاشقان و شیفتگان اخلاق و رشادت های این بزرگ مرد عرصه جهاد و آزادگی خواهد بود.
ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 90 اردیبهشت 8 توسط


اصطلاح جنگ سرد توسط برنارد باروک، سیاستمدار آمریکایی، ابداع شد. پس از جنگ جهانی دوم، بر سر مسائلی چون سرنوشت آلمان، اروپای شرقی و …

اصطلاح جنگ سرد توسط برنارد باروک، سیاستمدار آمریکایی، ابداع شد. پس از جنگ جهانی دوم، بر سر مسائلی چون سرنوشت آلمان، اروپای شرقی و … اختلافاتی بین امریکا و هم‏پیمانانش با شوروی پدید آمد که باعث جنگ تبلیغاتی وسیعی علیه یکدیگر گردید. این جنگ رسانه‏ای و تبلیغاتی در نهایت توسط برنارد باروک، سیاستمدار امریکایى به عنوان جنگ سرد مطرح شد و این واژه از این زمان برای توصیف روابط شرق و غرب وارد فرهنگ سیاسی جهان گردید.
ادامه مطلب...


قالب وبلاگ