سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گردان 217 عاشورا
نوشته شده در تاریخ شنبه 90 بهمن 15 توسط


یکی از اعضای فراکسیون العراقیه در پارلمان عراق، ضمن حمایت از گروهک تروریستی منافقین از دولت عراق خواست تا اجازه دهد اعضای این گروهک جنایتکار آزادانه با مردم این کشور ارتباط برقرار کنند.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه اطلاع رسانی هابیلیان(خانواده شهدای ترور کشور)، فائزه العبیدی یکی از اعضای فراکسیون العراقیه در پارلمان عراق که بدون پشتوانه مردمی و تنها از طریق لیست بسته انتخاباتی وارد پارلمان این کشورشده است بدون یادآوری حقوق قربانیان و خانواده شهدای عراقی که توسط منافقین به شهادت رسیدند خواستار تشکیل کمیته ای در حمایت از اعضای این باند جنایتکار شد.

العبیدی همچنین از دولت عراق به خاطر ممانعت از ارتباط این گروه با مردم عراق انتقاد کرد و گفت: نمی دانم علت سخت گیری دولت درباره این افراد چیست؟! دولت های پنج کشور ایران، عراق،آمریکا،فرانسه و کانادا منافقین را رسما یک گروه تروریستی اعلام کرده اند و دارائیهای آنان در این کشورها را بلوکه و هرگونه ارتباط افراد با آنها را جرم اعلام کرده اند.

این نماینده وابسته به لیست ایاد علاوی که به نظر می رسد تحت تأثیربده بستانهای سیاسی و مالی با منافقین خود را به خواب زده باشد آنها را از زمان ورود به عراق در زمان صدام، پناهنده نامیده است و از دولت این کشور خواسته تا با احترام با آنها رفتار کند.

موضع گیری های اعضای العراقیه در شرایطی صورت می پذیرد که ملت عراق به خوبی واقفند که گروهک تروریستی منافقین در کشتار هزاران نفر از مخالفین رژیم صدام به طور مستقیم ایفای نقش کرده و فعالیت های امنیتی گسترده ای علیه شیعیان این کشور انجام داده است.

گفتنی است این نماینده العراقیه چندی پیش در اعتراض به قانون کاهش حقوق نمایندگان پارلمان این کشور در سخنانی اعتراضی و بدون یاد آوری مشکلات معیشتی مردم اعلام کرده بود کسانی که چنین پیشنهادهایی ارائه می دهند مستحق مجازات هستند.






نوشته شده در تاریخ شنبه 90 بهمن 15 توسط


روزنامه انگلیسی میرور نوشت که سقوط هواپیمای بدون سرنشین فوق پیشرفته رژیم صهیونیستی ضربه سختی را به برنامه‌های نظامی آن علیه ایران وارد کرد

به گزارش عصرفردا به نقل از ایسنا، روزنامه‌ی میرور گزارش داد: هواپیمای بدون سرنشین دوربرد"هرون تی. پی در آزمایشات سری آمادگی برای یک حمله احتمالی، سقوط کرد.

منابع فاش کردند که این هواپیما که با کنترل از راه‌دور کار می‌کند ـ و به ایران‌شکن معروف است ـ پس از کار گذاشتن کیت جدید هدایت شونده با مشکلاتی روبه‌رو شد.

این پیشرفته‌ترین هواپیمای بدون سرنشین اسراییل(رژیم صهیونیستی)و بخشی از اسکادران هواپیمای بدون سرنشین است که قرار است ظرف هفته‌ای پیش‌رو فعال شوند. اما سقوط این هواپیما آغاز به کار آن‌ها را با تاخیر قطعی روبه‌رو کرد و کارشناسان نظامی در حال بررسی علت آن هستند.

یک منبع امنیتی در بیت‌المقدس گفت: سقوط این هواپیما ضربه‌ای برای نیروی دریایی اسراییل است که در هرگونه اقدام نظامی علیه ایران نقش رهبری را خواهد داشت.

وی افزود:"هرون"به عنوان هواپیمای بدون سرنشینی معروف است که می‌تواند به سادگی به ایران برسد و در حین انجام عملیات مشاهده نشود و برای سوخت‌گیری مجدد به اسراییل بازگردد.

این هواپیما در نزدیکی پایگاه هوایی"تل نوف"در نزدیکی تل آویو سقوط کرد.
ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ شنبه 90 بهمن 15 توسط


در کنفرانس ملی شیوخ عشایر عراق، شرک کنندگان ضمن حمایت و پشتیبانی از اقدام اخیر نخست وزیر این کشور مبنی بر پیگرد جنایتکاران و اخلال گران امنیت، خواهان تعطیلی پادگان اشرف شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هابیلیان(خانواده شهدای ترور کشور)، شرکت کنندگان در این کنفرانس که زیر نظر دبیرخانه شورای اسلامی عشایر عراق در این کشور برگزار شد ضمن حمایت و پشتیبانی از اقدام اخیر نخست وزیر عراق در پیگرد جنایتکاران و اخلال گران امنیت، تحویل آنها به دستگاه قضائی این کشور را خواستار شدند.

حاضران در این همایش که شنبه گذشته برگزار شد، ضمن ستایش تلاش‌های دولت این کشور در راه مبارزه با تروریسم و تعطیلی پادگان گروهک تروریستی منافقین و اخراج آن‌ها از عراق، از همه شهروندان عراقی خواستند تا با حفظ وحدت کلمه، امنیت و دموکراسی را در این کشور پایدار سازند





نوشته شده در تاریخ شنبه 90 بهمن 15 توسط


نماینده دمشق در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت با اعتراض شدید به سیاست قطر علیه سوریه، خطاب به نخست وزیر-وزیر خارجه این کشور گفت: کشور شما عضو اتحادیه عرب است یا عضو ناتو؟

به گزارش فارس، بشار الجعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل روز گذشته در جلسه شورای امنیت که با حضور نمایندگانی از اتحادیه عرب در خصوص مسئله سوریه برگزار شد، بشدت به سخنان و سیاست نماینده قطر اعتراض کرد.

حمد بن جاسم به عنوان ریاست کمیته وزراتی اعراب ویژه بحران سوریه در کنار نبیل العربی دبیر کل اتحادیه عرب در جلسه شورای امنیت حاضر شد و خطاب به اعضای شورای امنیت ادعا کرد: همه تلاش‌های اتحادیه عرب به دلیل عدم همکاری سوریه باد هوا شد. زیرا دمشق هیچ تلاشی برای همکاری با اتحادیه عرب انجام نداد.

وزیر خارجه قطر در حالی این دروغ را بر زبان راند که الدابی رئیس ناظران اتحادیه عرب در سوریه در گزارش کاملی از یک ماه حضور در سوریه به صراحت اعلام کرد: دمشق و دولت سوریه با ناظران سوریه همکاری کاملی داشتند.

بشار الجعفری در واکنش به این سخنان حمد بن جاسم، خطاب به وی گفت: قطر عضو اتحادیه عرب است یا عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)؟

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل از حمد بن جاسم خواست که تحریکات شبکه الجزیره قطر را علیه سوریه متوقف کند.

الجعفری طرح اتحادیه عرب برای کشورش را که در آن از بشار اسد خواسته شده با دادن اختیارت کامل به معاونش برای تشکیل دولت وحدت ملی تلاش کند، گفت: این طرح نقض حاکمیت ملی سوریه و نقض قوانین اتحادیه عرب است.

وی با اشاره به درخواست حمایت اتحادیه عرب از شورای امنیت از این طرح برای دخالت در سوریه گفت: این کار، دور زدن ماموریت موفق ناظران عرب در سوریه است. تلاش برای صادر کردن قطعنامه علیه سوریه توجیهی است برای کشتار مردم سوریه همچنانکه در لیبی و عراق و افغانستان مردم کشته شدند.

 




نوشته شده در تاریخ شنبه 90 بهمن 15 توسط


«هدف اپوزیسیون باید جلب اعتماد مردم ایران باشد نه آراستن خود برای جلب توجه بیگانگان. برخی جلسات پشت پرده اپوزیسیون در لندن و پاریس و استکهلم، پنهانکاری محفلی عده ای انگشت نما برای گرفتن تسهیلات مالی و کلاهبرداری است.»

به گزارش جهان،‌ این مطلب را پایگاه ضد انقلابی گویانیوز عنوان کرد. گویانیوز همچنین نسبت به تکرار پروژه «الماس فریب» هشدار داده و نوشت: پروژه الماس فریب طراحی شده توسط یکی از سربازان نه چندان گمنام امام زمان به نام سردار سیدرضا مدحی که نطفه آن در زهدان بخشی از اپوزیسیون«مشتاق»سال گذشته در پاریس تکوین جنینی پیدا کرد، نمونه بارزی از«هول حلیم تو دیگ افتادن ها»بود. متأسفانه علیرغم هشدارهای کنشگران و تحلیلگران سیاسی، فاز دوم آن پروژه با تغییر اسم و تشکیل یک جلسه محرمانه در لندن به کار خود ادامه داد.
ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ جمعه 90 بهمن 7 توسط


فیلم تاثیرگذاری مستند صدا و سیما به حدی بود که بی بی سی فارسی مجبور به خود زنی شد.

به گزارش مشرق به نقل از جام نیوز، شبکه بی بی سی فارسی برنامه "نوبت شما"ی یکشنبه 22 ژانویه (2 بهمن) خود را به موضوع تغییر رئیس دانشگاه آزاد اختصاص داد.

بعد از پخش مستندی توسط صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران علیه برنامه " نوبت شما"، بی بی سی در تکاپو بود که وجهه ی خود را بهبود بخشد. لذا در این برنامه سعی کرد تا تماس های برنامه ریزی شده ای را به اجرا در آورد.

یکی از مسائلی که در مستند صدا و سیما در راستای روشنگری افکار عمومی پخش شد تماس های محدود این برنامه از ایران بود. بی بی سی نیز به فکر افتاد تا برای این عمل خود دلیل بیاورد تا بتواند آنرا توجیه کند.
ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ جمعه 90 بهمن 7 توسط


مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا روز گذشته از آمادگی کشورهای عضو گروه (1+5) برای مذاکره با تهران درباره برنامه صلح آمیز هسته ای ایران خبر داد.

مهر به نقل از رویترز نوشت: کشورهای عضو گروه 1+5 شامل ( روسیه، امریکا، چین، فرانسه، انگلیس و آلمان ) با اعلام آمادگی خود برای مذاکره با ایران اعلام کردند که تهران نیز باید جدیت خود را برای مذاکره نشان دهد.

"کاترین اشتون" با صدور بیانیه ای در این ارتباط گفت : به رغم اعمال تحریم ها و حدس و گمان های جدید در ارتباط با حمله به تاسیسات هسته ای ایران، مسیر دیپلماتیک برای حل موضوع هسته ای این کشور همچنان باز است.

در همین رابطه دیروز در بروکسل مقامات این اتحادیه متن نامه ماه اکتبر کاترین اشتون را منتشر کردند تا نشان دهند اگر ایران به این نامه پاسخ مثبت بدهد، مذاکرات شروع خواهد شد.

در متن این نامه آمده که اگر طرف ایرانی به دنبال گفتگوهای معنا دار برای اعتمادسازی درباره ماهیت برنامه هسته ای خود بدون قرار دادن پیش شرط است، این گروه مایل است گفتگوهایی را با ایران در هفته های آینده در محلی که مورد توافق طرفین باشد برگزار کند .

بر اساس این گزارش، در آخرین دور گفتگوهای ایران و گروه 1+5 ظاهرا ایران اعلام می کند که برای بحث درباره برنامه هسته ای ایران، کشورهای غربی لازم است که تحریم هایی اعمال شده علیه ایران را لغو کنند و حق ایران در داشتن برنامه هسته ای صلح آمیز را به رسمیت بشناسند. موضوعی که اشتون آن را پیش شرط ایران می نامد و خواهان صرف نظر کردن ایران از این دو موضوع برای از سرگیری مذاکرات طرفین است.





نوشته شده در تاریخ جمعه 90 بهمن 7 توسط


رئیس‌جمهوری فرانسه به سفرای فرانسوی که در پاریس گردهم آمده بودند، اعلام کرد که اقدام نظامی علیه ایران نه تنها مشکلی را حل نمی کند بلکه به جنگ و هرج و مرج در خاورمیانه منتهی می‌شود.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز،"نیکلا سارکوزی"، روز، جمعه طی یک سخنرانی در پاریس اعلام کرد که مداخله نظامی در ایران نه تنها مشکلی را رفع نمی‌کند بلکه به جنگ و هرج و مرج در خاورمیانه منجر می‌شود.

اخیراً رژیم صهیونیستی به منظور متشنج کردن فضا هشدار داده بود که در تلاش است تا تأسیسات هسته‌ای ایران را هدف گیرد که این امر نگرانی‌هایی را برای برخی کشورهای غربی به وجود آورده است. سارکوزی در سخنرانی خود تصریح کرد: زمان در حال اتمام است. فرانسه هرکاری را می‌کند تا از مداخله نظامی جلوگیری کند. مداخله نظامی نه تنها مشکلی را حل نمی کند بلکه به جنگ و هرج و مرج در خاورمیانه منتهی می‌شود. سارکوزی در ادامه سخنان خود از روسیه و چین خواست تا با تحریم‌های سخت‌تر علیه ایران موافقت کنند زیرا هر دو کشور برخلاف تصمیم اتحادیه اروپا برای تحمیل تحریم‌های نفتی تمایلی به حمایت از این تحریم‌ها ندارند که این امر شکافی را در جامعه بین‌المللی به وجود آورده است.

رئیس‌جمهوری فرانسه با حمایت از تحریم‌ها علیه ایران گفت: ما به تحریم‌های قوی‌تر و قاطعانه‌تری نیاز داریم که خرید نفت ایران را متوقف کند و دارایی‌های بانک مرکزی را مسدود کند و آنهایی که این را نمی‌خواهند، مسئول خطر بروز حمله نظامی هستند. به ما کمک کنید تا صلح را در جهان تضمین کنیم، ما واقعا به کمک شما نیاز داریم. اتحادیه اروپا روز گذشته جلسه‌ای را در بروکسل تشکیل داد تا تحریم های جدید نفتی علیه ایران را بررسی کنند که به دلیل مخالفت‌های کشورهایی چون یونان، توافقاتی دراین زمینه حاصل نیامد. علیرغم فشارهای غرب و آمریکا، نخست‌وزیر چین تأکید کرده است که تمایل دارد به رابطه تجاری با ایران ادامه دهد.




نوشته شده در تاریخ جمعه 90 بهمن 7 توسط


وقتی صحبت از تحریم آن هم تحریم نفتی ایران می شود برخی معتقدند این تحریم ها سم مهلکی برای اقتصاد ایران است اما در این میان هستند صاحبنظرانی که فکر می کنند نه تنها نباید از تحریم واهمه ای داشت که می توان از آن استقبال هم کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی مشرق، برای پاسخ به این سوال که تحریم نفتی ایران خوب است یا بد، باید نگاهی به اقتصاد انرژی و آثار درآمدهای نفتی بر اقتصاد ملی داشته باشیم و آنگاه می توانیم به ارزیابی این سوال بپردازیم.

نفت و مشکلات آن را سال ها پیش نویسنده ای غربی در کتابی تحت عنوان"نفت، نقمت است یا نعمت"بررسی کرده است و در یک کلام نتیجه گرفته است که مضار نفت در اقتصادهای وابسته بسیار بیشتر از منفعت های آن بوده است.

البته این تنها اقتصاددانان مستقل غربی نیستند که چنین اعتقادی دارند، بلکه اساتید داخلی نیز بارها و بارها درباره معضلات وابستگی به درآمدهای نفتی سخن گفته و مقالات متعددی نوشته اند،حال اقتصاد ایران با تجربه صد سال وابستگی به درآمدهای نفتی در برابر یک آزمون جدی قرار گرفته و‌ آن هم تمرین مقدماتی برای رهایی از دلارها نفتی است.

هر چند باید پذیرفت برای گرفتن نمره قبولی در این آزمون نیازمند صاحبنظران خبره، مسوولانی دلسوز و کاربلد و بالاخره عزم و اراده ملی هستیم، اما اقتصاد ایران چه بخواهد و چه نخواهد وارد این آزمون شده است.
ادامه مطلب...


قالب وبلاگ