سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گردان 217 عاشورا
نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 90 شهریور 10 توسط


شبکه خبری بی بی سی در مطلبی با عنوان استاکس نت و میدان جنگی تازه در فضای سایبری ، به بررسی پیامدهای حمله این ویروس رایانه ای به تاسیسات اتمی ایران پرداخته است.

جنگ سایبری
در مطلبی که در وب سایت این شبکه منتشر شده آمده است: حمله با استاکس‌نت به تاسیسات اتمی ایران به نقطه عطفی در حملات سایبری بدل شد و تلاش‌ کشورهای مختلف را برای تجهیز “قابلیت‌های رزمی‌ و پدافندی” خود در چنین جنگ‌هایی تشدید کرد.

دستورالعمل جدید باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا به نهادهای امنیتی این کشور در باره مقررات تک و پاتک‌های سایبری است.”فرماندهی سایبری” آمریکا وظیفه تجهیز این کشور برای جنگ سایبری را به عهده گرفته است. مقام‌های ایران در باره‌ اثرات منفی ویروس استاکس‌نت اظهارات متفاوت و بعضاً متناقضی مطرح کرده و تا حد ممکن کوشیده‌اند این حمله سایبری به تاسیسات هسته‌ای ایران را شکست‌خورده جلوه دهند. آخرین اظهارات در این باره بر زبان محمود لیایی، رئیس مرکز فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات وزارت صنایع و معادن جاری شده است. او با اشاره به این که آمار دقیقی از حجم اطلاعات منتقل شده از کشور توسط ویروس استاکس نت وجود ندارد، گفته است: “هدف اصلی ویروس استاکس نت، تخلیه اطلاعاتی صنعت هسته‌ ای ایران بود که البته این ویروس به هدف اصلی خود دست نیافت؛ ولی به هر حال توانست بخشی از اطلاعات صنعتی ایران را به خارج از کشور منتقل کند.”
ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 90 شهریور 10 توسط


آنچه این روزها در انگلیس و در ارتباط با فضای مجازی رخ می دهد بازتاب این حقیقت است که “آزادی در اینترنت” و “جریان آزاد اطلاعات” تنها در راستای منافع سیاستمداران غربی تعریف شده است.

به گزارش گرداب– امروز دنیا شاهد اعتراضات گسترده مردم در انگلیس است؛ واقعیت همان فتنه‌ای که غرب به منظور براندازی حکومت اسلامی در ایران به هزار نیرنگ و با همراهی بازیگرانش طرح ریزی کرده بود.

هدف آزادی اینترنت در ایران

دو سال پیش بود که همزمان با انتخابات ریاست جمهوری در ایران پروژه براندازی با همکاری کشورهای غربی و عوامل داخلی و خارجی آنها کلید خورد. زمانی که دیپلماسی دیجیتال امریکا به دنبال انقلاب توییتری در ایران بود و ایجاب می‌کرد، اقدامات براندازانه و آموزش های در راستای آن از طریق اینترنت هدایت و مدیریت شود. ارتباط با عموم مردم از طریق اینترنت، هماهنگی آشوب‌ها از طریق شبکه‌های اجتماعی، انتشار اخبار کذب، شایعه پراکنی و تهیج مردم و موج سواری رسانه ای بر آنها بخشی از این برنامه ها بود. در همان دوران و به بهانه کمک کردن به حامیان جنبش سبز که غرب آنها را آزادی خواه می نامید، “جرد کوهن” یکی از مسئولان جوان وزارت امورخارجه با مدیران توییتر تماس گرفت و از آنها خواست به روز رسانی و تعمیرات در نظر گرفته شده این سایت را به تعویق بیاندازند. همان زمان بود که شبکه های اجتماعی نظیر فیس‌بوک و توییتر به دلیل فتنه انگیزی در ایران فیلتر شدند و شاید به همین دلیل بود که ایده هر ایرانی یک فیلتر شکن مطرح شد. از آن زمان تاکنون نیز بودجه های چند میلیون دلاری به منظور آزادی اینترنت در ایران به تصویب کنگره آمریکا رسیده است. به اعتراف “مایکل میهن”، یکی از اعضای هیئت مدیره “بی‌بی‌جی” تنها این بنگاه به منظور دور زدن سانسور، میلیون‌ها دلار برای خرید سرورهای پراکسی هزینه کرده است.
ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 90 شهریور 10 توسط


غرب در تلاش است، توسط ابزار قدرتمندی هم‌چون رسانه‌های تصویری، در سطح جهان زشتی‌های اخلاقی و مسایلی که از نظر اصول مذهبی انسانی قبیح شمرده می‌شود را عادی جلوه داده و حتی با شکستن قبح آن افراد را دعوت به انجام این کارها کنند. که این امر جز با ارایه‌ی برداشت جذاب و خوب از این ناهنجاری‌ها، امکان پذیر نیست.

یکی از موضوعاتی که همیشه رسانه‌های غربی در بحث تهاجم فرهنگی برضد کشورهای دیگر به خصوص جوامع مذهبی به دنبال آن هستند، بحث عادی سازی مسایل نابهنجار و غیراخلاقی است. به ویژه که آن‌ها همیشه تلاش دارند توسط ابزار قدرتمندی هم‌چون رسانه‌های تصویری، در سطح جهان زشتی‌های اخلاقی و مسایلی که از نظر اصول مذهبی انسانی قبیح شمرده می‌شود را عادی جلوه داده و حتی با شکستن قبح آن افراد را دعوت به انجام این کارها کنند. در این بین بدون شک شکستن قبح این مسایل جز با نشان دادن آن‌ها در این رسانه‌ها و حتی ارایه‌ی برداشت جذاب و خوب از این ناهنجاری‌ها و مسایل غیراخلاقی، امکان پذیر نیست.

به همین دلیل همیشه تلاش دارند تا با نمایش مسایل مختلف غیراخلاقی و کاملاً غیرانسانی در رسانه‌های خویش این مسایل را با زبان فریب دهنده‌ی تصویر، برای افراد عادی جلوه دهند. در این میان باید به این موضوع هم توجه کرد که این نمایش وقیحانه از مسایل غیراخلاقی و مبتذل در صورت اثرگذاری، تأثیرات بسیار زشتی بر جامعه به ویژه جوامع مذهبی مانند ما خواهد گذاشت. چرا که اولین هدف پشت پرده‌ی این تصاویر ایجاد تعارض ذهنی- عقیدتی در ذهن مخاطب به ویژه مخاطبان دارای ایدئولوژی آسمانی است. رسانه‌های غربی در بحث تهاجم فرهنگی برضد کشورهای دیگر به خصوص جوامع مذهبی به دنبال بحث عادی سازی مسایل نابه‌هنجار و غیراخلاقی هستند تا جایی که به قبح شکنی می انجامد که جز با ارایه‌ی برداشت جذاب و خوب از این ناهنجاری‌ها و مسایل غیراخلاقی، امکان پذیر نیست.
ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 90 شهریور 10 توسط


ارائه مستندهای سکسی در قالب علمی، مستندهای آموزشی در خصوص چگونگی رواج خشونت، مستندهایی درباره تفاوت مسائل اجتماعی و سیاسی ایران با دنیا و تحقیر فرهنگ اسلامی و مواردی از این دست در فهرست برنامه‌های شبکه‌های مستند تاریخی و علمی قرار دارند.

دنیا در حال کوچک شدن است و مناسبات اجتماعی و عامیانه‌ای که در آن سوی آب‌های جهان اتفاق می‌افتد، اینک دیگر برای مردم سوی دیگر کره خاکی قابل توجه است. زیرا رسانه‌ها مسافت‌ها را کاسته‌اند و دیگر مجال این نیست که بتوان بسیاری از ناگفته‌ها را پنهان کرد و نگفت.

همچنین ماهواره (در مصرف عمومی و نه تخصصی)، بیش از آن که عامل اطلاع‌رسانی باشد، عامل ترویج فساد و فحشا است و هیچ امکانی برای کنترل شخصی یا حکومتی استفاده از آن وجود ندارد. تمامی حملات تبلیغاتی، سایبری، ضد فرهنگی … شیوع فساد و فحشا و تغییر فرهنگ نیز از همین طریق است. وضعیت و تعداد ماهواره‌های تلویزیونی فعال در فضای ایران شرایطی را ایجاد کرده که بررسی و تحلیل معایب و تهدیدهای برنامه‌های ماهواره‌ای تلویزیونی را بسیار پیچیده می‌نماید. اثرات کمی، کیفی و محتوایی و امکان ساده و ارزان دسترسی به تصویر ماهواره‌ها به گونه‌ای است که حتی اگر امکان فنی دریافت سیگنال را در منزلمان نداشته باشیم نیز در جامعه‌ای ماهواره‌ای زندگی می‌کنیم که طبقه بندی ارزش‌ها در آن وارونه شده است و این رسانه‌ها هستند که ملاک و معیار ارزش‌ها را در جهان مجازی تعیین می‌کنند.
ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 90 شهریور 10 توسط


هافینگتون پست به نقل از ویکی لیکس خبر داد: سریال ‘زنان عاجز′ موثرتر از تبلیغات دولت آمریکا در مقابله با جهاد. سریال«زنان عاجز»در مقابله با جهاد و شهادت از تبلیغات دولت آمریکا موثرتر بوده و تأثیر زیادی در گرایش جوانان به ‘استیل زندگی آمریکایی’ داشته است.

هافینگتون پست می نویسد : بر اساس نظر مخبرانی که نظراتشان در اسناد وزارت خارجه توسط ویکی لیکس فاش شده است نقش دیوید لترمن و سریال«زنان عاجز» در کاهش تروریسم (منظور تفکر جهاد و شهادت است!) از همه جنگ تبلیغاتی دولت آمریکا بیشتر بوده است.

سریال زنان عاجز با بازی تری هتچر، فیلیسیتی هافمن، مارسیا کراس و اوا لانگوریا پارکر، به طور مشخص به ترویج لایف استایل آمریکا می پردازد. روابط اجتماعی شخصیت های این سریال که از همه رده های سنی جامعه در آن حضور دارند، بررسی می شود و به مشکلات اجتماعی همه این شخصیت ها پرداخته می شود؛ از جمله روابط جنسی، موضوع همجنس گرایی ، ازدواج به سبک همباشی، خیانت و … سایر روابط اجتماعی که همه اینها در چهارچوب قواره های ارزشهای زندگی آمریکایی برای مخاطب تعریف و ترویج می شود. این فیلم به راحتی با همه اقشار و رده های سنی ارتباط برقرار می کند. تیتراژ ابتدایی این سریال با اشاره به داستان آدم و حوا البته به روایت انجیل، می پردازد و به سیبی که حوا و آدم با آن فریب می خورند تاکید می کند. این سیب از دست یکی از زنان می افتد و مردی را له می کند. ارزش های فمینیستی از جمله مفاهیمی است که در این سریال موج می زند.
ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 90 شهریور 10 توسط


یک روزنامه غربی اعلام داشت که ایران ضمن استفاده از فن آوری بومی خود و غلبه بر کمبودهای حاصل از تحریم ها و همچنین وجود صدها شرکت تجاری خارجی توانسته است تحریم های آمریکایی را دور بزند.

به گزارش وال استریت جورنال،یک آژانس وابسته به دولت امریکا(گائو) اعلام داشت که با وجود تحقیقات فراوان نتوانسته است فروشندگانی که به ایران کالا و یا فن آوری های تحریمی را می فروشند شناسایی کند.

بنابر این گزارش،دفت“گائو” که در پاسخ به درخواست کنگره آمریکا تحقیق در این باره را آغاز کرد در گزارش خود آشکارا بر شکست دولت این کشور در شناسایی افراد و شرکت های بین المللی که با ایران دادو ستد دارند تاکید نمود.

آشلی موشنیک،سخنگوی گائو در این باره گفت:این گزارش چالش های بالفطره موجود در تلاش ما برای عدم دستیابی ایران به فن آوری های تحریمی را نشان می دهد. گائو در گزارش خود تاکید می نماید که در شناسایی شرکت هایی که فن آوری به ایران ارائه می کنند، ناتوان مانده است. این دفتر در بخشی از گزارش خود آورده است: ایران خلا حضور برخی شرکت ها را با فن آوری داخلی پر نموده است.

در بخش مرتبط با این مسئله در گزارش گائو آمده است:دولت ایران با تمرکز بر ساخت موارد و فن آوری های مورد نیاز در داخل کشور توانسته است نرم افزار های بومی را تولید نماید و خود قادر به ارتقا سرویس دهی ویژه به آن ها می باشد. این تغییر و تحول این امکان را به ایران می دهد تا نرم افرارها و قطعات مورد نیاز خود را توسط متخصصان داخلی تولید نماید.”




نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 90 شهریور 10 توسط


اسنادی که توسط Electronic Frontier Foundation یا (EFF) افشا شده نشان می دهد که وزارت امنیت داخلی آمریکا یا DHS از سایت‌های شبکه‌ای اجتماعی برای جاسوسی استفاده می کند.

به گزارش وی تری، اسنادی که در اختیار این بنیاد قرار گرفته ثابت می کند که دولت آمریکا گروهی را برای جاسوسی در شبکه های اجتماعی و به خصوص سایت های پربازدید مانند فیس بوک در نظر گرفته و ساده ترین کار این گروه بررسی تاریخچه فعالیت های کاربران شبکه های اجتماعی است تا مشخص شود آیا افرادی که تقاضای شهروندی آمریکا را می کنند صلاحیت این کار را دارند یا خیر.

گروه یاد شده که در مرکزی موسوم به مرکز نظارت بر شبکه های اجتماعی فعالیت می کنند وظیفه دارند اطلاعاتی در مورد طرز فکر و گرایش ها و افکار کاربران شبکه های اجتماعی را جمع آوری کنند و آن را در اختیار دولت آمریکا قرار دهند.

بنیاد EFF هشدار داده که بسیاری از کاربران سایت هایی مانند فیس بوک برای افزایش شهرت یا از روی علاقه هر کسی را که تقاضای دوستی با آنها می کند به جمع دوستان خود می افزایند، اما از این مساله غافلند که هدف برخی از این افراد جاسوسی در مورد آنها است.

اقداماتی از این دست به جاسوسان وزارت امنیت داخلی امریکا امکان می دهد تا فعالیت های روزمره آنها در محیط مجازی را زیرنظر بگیرند. لذا کاربران باید در این زمینه بسیار هشیار باشند.




نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 90 شهریور 3 توسط
آیت‌الله مکارم‌شیرازی:
خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید در قم گفت: روز قدس برنامه کارساز و موثر است که همگان باید در آن شرکت کنند چرا که ارکان دشمن را متزلزل می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی ظهر امروز در تفسیر موضوعی قرآن کریم که در شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد ابراز داشت: یکی از نکات مهم زندگی نوح پیامبر گفت‌وگوی نوح با فرزندش و درخواست وی از خداوند بود که این مسئله عالی‌ترین برنامه تربیتی را در ارتباط با فرزندان و جوانان ارائه می‌کند.
ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90 شهریور 2 توسط

بی‌بی‌سی با تأکید بر اینکه آخرین نبرد هوایی شب گذشته بر فراز آسمان طرابلس را هواپیماهای بریتانیایی انجام داده‌اند، مدعی شد بریتانیا در پیروزی مخالفان نقش مهمی داشته است. فرهمند، خبرنگار بخش کشورهای عربی شبکه جهانی بی‌بی‌سی، در این گزارش گفت: «بسیاری از مردم لیبی نسبت به عملیات ناتو بدبین هستند.» خبرنگار بی‌بی‌سی ادامه داد: «خیلی از مردم لیبی معتقدند عملیات نظامی نیروهای غربی (ناتو) اساساً چیزی شبیه حمله به عراق بوده است. اکنون در لیبی بخش‌های اقتصادی و نفتی، اهداف ناتو به‌شمار می‌روند.» گفتنی است طمع بریتانیا به «نفت» سابقه دیرین تاریخی دارد تا آنجا که «چرچیل» سیاستمدار کهنه‌کار انگلیسی طی نطقی در مجلس عوام بریتانیا بیان می‌کند: «سیاست نفتی ما چند هدف را تعقیب می‌کند. هدف نهایی و غایی آن است که بریتانیا مستقلاً مالک و تولید‌کننده سوخت مایع مورد نیاز خود باشد. ما باید مالک یا به هر قیمتی که شده کنترل‌کننده منابع نفتی باشیم.»




نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90 شهریور 2 توسط

«نوآم چامسکی» در مقاله ای در دسامبر سال 2001 که در نشریه لوموند دیپلماتیک منتشر شد چنین می گوید: «اشتباه بس بزرگی است که فکر کنیم تروریسم فقط ابزار دست افراد ضعیف است. تروریسم همانند بیشتر دیگر سلاح های مرگبار به سلاحی برای قدرت های بزرگ تبدیل شده است. قدرت ها کنترل دستگاه های ایدئولوژیک و فرهنگی را نیز در اختیار دارند که به آن ها امکان می دهد تروریسم آن ها چیزی غیر از ترور تلقی گردد.»

پدیده تروریسم در دهه اخیر بیش از پیش گسترش یافته است. عوامل مختلفی به ترویج این پدیده شوم کمک کرده اند.که به ویرانی، کشتار، بی خانمانی و هزاران مشکل دیگر منجر شده است. خاورمیانه به عنوان یک منطقه استراتژیک و مورد توجه خاص قدرت های فرامنطقه ای به کانونی برای گروه های تروریستی تبدیل شده است که دولت های سلطه گر نیز در راستای منافع خود یا دست به تشکیل چنین گروه هایی زده اند یا به آن ها کمک کرده اند. آمریکا برای فشار آوردن به ایران و بی ثبات کردن آن با یکی از این گروه های تروریستی به نام «پ.ک.ک» وارد معامله شد و تصمیم گرفتند تا گروهی منشعب از آن را ویژه کردهای ایران تشکیل دهند.
ادامه مطلب...


قالب وبلاگ