سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گردان 217 عاشورا
نوشته شده در تاریخ شنبه 90 مرداد 15 توسط

با شروع هزاره سوم، منطقه خاورمیانه شاهد تحولات بسیاری بود. در حالی که آمریکا طرح خاورمیانه بزرگ را دنبال می کرد، حادثه مشکوک 11سپتامبر روی داد و فصل جدیدی در سیاست بین الملل رقم خورد. جنگ جهانی علیه تروریسم آغاز شد و سران کاخ سفید اعلام کردند؛ هر که با ما نیست، با تروریست هاست. افغانستان و عراق به اشغال ناتو و آمریکا درآمدند و این در حالی بود که به اذعان تمام تحلیلگران سیاسی، هدف اول از لشکرکشی آمریکا به خاورمیانه، جمهوری اسلامی ایران بوده است. تحلیل چرایی عدم حمله آمریکا به ایران، موضوعی جداگانه است و پرداختن به آن مجالی دیگر می طلبد، اما ساده لوحانه است اگر گمان شود، آمریکا از حمله به ایران کاملاً چشم پوشی کرده است.
ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ شنبه 90 مرداد 15 توسط


مدیر امور دموکراسی وزارت خارجه آمریکا، طی جلسه ای برای بررسی وضعیت ایران در کنگره آمریکا گفت:"ما سعی می کنیم به مخالفان ایران کمک کنیم که بتوانند با هم ارتباط برقرار کنند، بودجه زیادی را به آزادی اینترنت اختصاص داده ایم، و سعی کرده ایم به مخالفان آموزش بدهیم که چطور فعالیت گروهی شان را گسترش بدهند."

 به گزارش خبرنگار مشرق، جمعی از نمایندگان مجلس آمریکا هفته گذشته، اوضاع سیاسی ایران و سوریه را در جلسه ای بررسی کردند که در این جلسه، نمایندگانی از هر دو حزب دمکرات و جمهوریخواه، با دو مقام وزارت امور خارجه آمریکا در مورد ایران و سوریه به گفتگو نشستند.
مایکل پوزنر، مدیر کل وزارت امور خارجه در امور دموکراسی، حقوق بشر و امور کارگری، گفت: در هر دو کشور سوریه و ایران، مخالفانی هستند که دولت هایشان را به چالش می کشند.
ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ شنبه 90 مرداد 15 توسط


نبرد سنگین سپاه در مرزهای کردستان... این عنوانی بود که در سر تیتر اکثر خبرگزاری های خارجی نقش بست تا سناریو تبلیغ علیه جمهوری اسلامی رویکردی تازه پیدا کند

 نبرد سنگین سپاه در مرزهای کردستان...!!!
این عنوانی بود که در سر تیتر اکثر خبرگزاری های خارجی نقش بست تا سناریو تبلیغ علیه جمهوری اسلامی رویکردی تازه پیدا کند. رویکردی که می کوشید با بزرگ نمایی و هوچی گری ایران را متجاوز به خاک عراق معرفی کند و از این طریق باردیگر بلندگوهای تبلیغاتی خود علیه جمهوری اسلامی ایران را فعال کنند.
اما اصل ماجرا از چه قرار بود؟ واقعیت آن است گروهک تروریستی پژاک، یکی از گروه هایی است که اگرچه عمر کوتاهی داشته است اما در همین مدت زمان کوتاه عامل بسیاری از ناامنی ها در منطقه غرب کشور بوده است. این گروهک که شاخه ایرانی گروهک پ ک ک است بارها در مناطق غربی ایران دست به کشتار غیرنظامیان زده و عامل بسیاری از اقدامات غیرقانونی نظیر قاچاق مواد مخدر و قاچاق انسان است. از این رو با آشکار شدن ماهیت واقعی این گروهک، نیروهای نظامی ایران اعم از نیروی انتظامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راستای وظیفه ذاتی خود در خصوص مبارزه با ناامنی و دفاع از تمامیت ارضی کشور اقدامات خود را علیه این گروهک در داخل مرزهای ایران آغاز کردند.
ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ شنبه 90 مرداد 15 توسط


با تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) در استان آذربایجان غربی، تیم ترویستی 7 نفره ای که از سوی گروهک پژاک به ایران اعزام شده بود، منهدم شد.

به گزارش مشرق، یک مقام آگاه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اعلام کرد: با تلاش سربازان گمنام حضرت بقیه الله (عج) در اداره کل اطلاعات استان آذربایجان غربی، یک تیم تروریستی گروهک پژاک در عملیات ویژه اطلاعاتی عملیاتی منهدم شد.

این تیم تروریستی که از خاک عراق برای اقدامات متعدد تروریستی به خاک کشورمان اعزام شده بودند، در یک تیم 7 نفره سازماندهی شده بود که با عکس العمل سریع و قاطع دستگاه امنیتی در نخستین ساعات بامداد امروز در یک عملیات ویژه، 3 نفر از آنان به هلاکت رسیده و 4 نفر دیگر دستگیر شدند.
ادامه مطلب...



یکی از تحلیلگران صهیونیست بحران حاکم بر رژیم صهیونیستی را ناشی از نبود رهبران قدرتمند در این رژیم می‌داند و به تعبیر وی همین عامل اسرائیل را"خاکسترنشین"کرده است.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری"سما "، چندی است که رژیم صهیونیستی بسان بسیاری از رژیم‌های عربی درگیر ناآرامی‌ها و بحران‌های داخلی شده و گویی بهار انقلاب‌های عربی به سرزمین‌های اشغالی هم پای گذاشته است.

به همین منظور"ایتان هابر"روزنامه‌نگار و تحلیلگر روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحاروانوت در مقاله‌ای به تحلیل و بررسی اوضاع جاری در رژیم صهیونیستی می‌پردازد.
ادامه مطلب...



می گویند کفار مکه در زمان بعثت رسول گرامی اسلام(ص)، برای تبلیغ علیه پیامبر از دو زن خواننده به نام های فَرتنی و قُرَیبه استفاده می کردند. این دو زن خواننده با برپایی مجلسی علنی در شهر مکه سعی می کردند تا مردم را از توجه به دعوت رسول خدا(ص) باز دارند.

به گزارش جهان اخیرا یکی از خبرگزاری ها، اخیرا گفتگویی با دو زن خواننده را بر روی خروجی خود قرار داد.

گفت و گویی که اگرچه مدتی قبل نیز روزنامه شرق شبیه همان را انجام داد و با انتقادهای فراوانی مواجه شد اما گویا روند تبتّل برخی رسانه های کشور به سمتی در حرکت است که باید نشست و همچنان در سکوت نظاره گر اتفاقات بدتری نیز بود.
ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90 مرداد 12 توسط


موسسه “پروژه اسرائیل” تاسیس شده در سال 2002 با مرکزیت واشنگتن و اورشلیم – یک سازمان برای لابیگری و ارائه اطلاعات مربوط به اسرائیل و خاورمیانه به روزنامه نگاران و عموم مردم با هدف ایجاد یک “چهره عمومی مثبت ” از اسرائیل بوجود آمده است. [1]

موسسه "پروژه اسرائیل"

با اینکه پروژه اسرائیل ادعا می کند که یک سازمان آموزشی غیر انتفاعی است که ” حقایق اسرائیل و خاورمیانه را در اختیار مطبوعات ، مقامات دولتی و عموم مردم قرار می دهد،” [2] اما این موسسه موقعیت هایی را در اختیار گروه های نومحافظه کار و دیگر سازمان های ایالات متحده که با حزب محافظه کار لیکود اسرائیل همسو می باشند قرار می دهد. این موسسه از مناقشات ساخت دیوار حائل در امتداد کرانه باختری حمایت نموده، طرفدار سختگیری در مورد ایران بوده، و فعالانه مروج کارهای اندیشکده ها و نویسندگان جنگ طلب است.
ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90 مرداد 12 توسط


خبرگزاری فارس: یک شبکه فساد بین‌المللی که به‌صورت کاملاً سازمان یافته در داخل کشور فعالیت می‌کرد، توسط دستگاه‌های اطلاعاتی - امنیتی کشور شناسایی و منهدم شد.


به گزارش گروه قضایی و انتظامی خبرگزاری فارس، شنیده‌ها حاکی از آن است که یک شبکه فساد بین المللی که به صورت کاملاً سازمان یافته در داخل کشور فعالیت می‌کرد توسط دستگاه های اطلاعاتی - امنیتی کشور شناسایی و منهدم شد.

سران اصلی شبکه مذکور و تعداد قابل توجهی از عناصر فعال آن همگی عضو تشکیلات بهائیت می‌باشند که ضمن حضور در ضیافات و جلسات متعدد فرقه ضالّه بهائیت نظامت نشست‌ها را به‌عهده داشته و دوره‌های ویژه تبلیغ فرقه را نیز گذرانده بودند.
ادامه مطلب...


نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90 مرداد 12 توسط


یکی از رهبران القاعده عربستان در پیامی صوتی"ملک عبدالله بن عبدالعزیز"و پسرش محمد را تهدید به مرگ کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، در این پیام 7 دقیقه‌ای"قاسم الریمی"آمده است: حاکمان آل سعود بدانند که مشغول بودن ما به یهودیان و نصاری ما را از توجه به فسق و فساد شما منع نمی‌کند. قول می د‌هیم که نمی‌توانید معرکه را علیه ما بچرخانید. شما از نظر ما مرتد هستید و باید کشته شوید.

وی در ادامه نفرین کرد: از خدا می‌خواهم کمر آل سعود شکسته شود و پادشاهی‌تان از بین برود تا دیگران از این سرنوشت عبرت بگیرند.

الریمی در ادامه علیه بازداشت زنان سعودی موضع گرفت و تاکید کرد: این زنان به چه جرمی زندانی شده‌اند؟ما دست شما را قطع خواهیم کرد.

در پایان این پیام آمده است: حاکمان سعودی دم از پایبندی به اسلام و مبانی آن می‌زنند ولی در خفا به اقداماتی ضد‌اسلامی و دینی دست می‌زنند.




نوشته شده در تاریخ سه شنبه 90 مرداد 4 توسط


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: هواپیمای بدون سرنشین جاسوسی آمریکا که بر فراز آسمان قم و نزدیک به نیروگاه فوردو در حال پرواز بود توسط پدافند هواپیمایی سپاه پاسداران در خاک ایران سرنگون شد.

 سید علی آقازاده دافساری نماینده مردم رشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: هواپیمای بدون سرنشین که برای شناسایی منطقه نیروگاه و مرکز هسته ای قم از سوی سازمان جاسوسی آمریکا نیروگاه فوردو به پرواز درآمد از سوی نهاد اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران شناسایی و سرنگون گشت.

وی با بیان اینکه اینگونه اقدامات مدتهاست از سوی سازمان جاسوسی آمریکا علیه ایران صورت می پذیرد اظهار داشت: هواپیماهای جاسوسی آمریکا معمولا از سوی کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای هم مرز و نزدیک ایران به پرواز در می آیند که خوشبختانه تا به امروز سازمان اطلاعاتی و امنیتی کشور توانسته به خوبی آنها راشناسایی و دسایس آنان را نقشه برآب نماید.